Твърдо решен съм да сменя дифа на комбито с друго предавателно число - от 3.07 на 3.27.
В разните форуми от сорта на benzworld, mhh, digital -house има разни теми за смяна на предавателни числи, но повечето са стари, а и всичко е обвито в тайнство и мистика.
Правят се някакви ръчни кодировки на TCU-то. Някои препоръчват дори да вземеш TCU от колата донор, а други казват че ТЦУ-та между 4, 6 и 8 цилиндрови не може да се разменят.
За моя изненада, във варинатното кодиране на ECM-a (МЕ2.8, както и МЕ9.7 вероятно) има параметър за крайно предавателно число. Някой може ли да каже, ако сменя кодировката в ECM-a без да прекодирам TCU-то, дали кутията ще влиза в авариен режим? Според мен половината работа на автоматика се управлява през моторното ЕКУ.
Другият ми въпрос - намерих диф 3.27 от Е200 компресор или Е350-4 матик, А211 351 04 05, който обаче е с по-малък корпус от моя, А230 351 00 05. Ширината на корпуса на моя диф между полуоските е 20.5 см, а на другия е 19.5 см. Дали тази разлика може да се обере от полуоските, 5мм на полуоска? Като дължина на корпуса също може да има 1-2 см разлика, която трябва да се обере от кардана. Полусоките при мен са A2113500916, които после се заменят с A2113500556.
Третият ми въпрос е защо по-дяволите 350-4матик ползва диф с по-малък корпус от 320? Дали заради двойното предаване се разчита, че при нормална експлоатация дифът ще бъде натоварен по-малко, при положение, че М272 дава повече нютони от м112?