Към съдържанието

  •  

Снимка

Ъпдейт на модули, как , защо и защо не ?


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 118 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 22 септември 2021 - 18:11

Привет,

 

Напоследък ми влезна мухата в главата да си ъпдейтна които мога модули. Успях да си направя Offline кодирането и успях да стигна до кодиране на нова версия на ECU ама шубето е голям страх.

Почнах да чета специално за моя модул и видях, че ако бях кодирал щях да страдам много, затова бих искал да попитам някой правил ли е нещо такова и къде са подводните камъни.

Имали смисъл или се лесен начин да си счупиш колата, ако има смисъл как да подходим към подобно предизвикателство ?

 

Приложил съм скийншот до къде бях стигнал и ме дошубя.

 

Поздрави

Влад

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  ECU_M271.png   395,42K   13 Брой сваляния

  • 0

#2 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 22 септември 2021 - 19:22

Колега, а какво точно очакваш от ъпдейтнатите модули? По-бърза работа, нови функции?

Това не е телефон все пак.

 

Аз лично, освен картитие на навигацията не бих пипал друго. А ако ме стегне шапката и все пак искам да си ги актуализирам ще е само при дилъра.


  • 1

#3 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 118 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 22 септември 2021 - 19:27

Няма как да стане от 180к на 55AMG само със софтуер, но се надявам в по-новите версии да има оптимизиран мап или някоя нова функция.

Той да беше ок дилър със сигурност ама като ги знам какви са нещатници за тоя документ за вписването на EURO4 в кат, не искам да мисля какво биха направили със софтуера.


  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 септември 2021 - 19:39

Наливат последните карти. Имат скриптове. Местните представителства не правят почти нищо, което могат да объркат.
Няма връзка с издаването на протоколи.

Не мисля, че е непременно добра идея да ъпдейтнеш. По-скоро има някакъв шанс да са ги поомазали след дизелгейт скандала. Вероятно са прескочили някоя друга регулация и тогава, и с последните ъпдейти може да "коригират".
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 118 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 23 септември 2021 - 09:20

Те реално го правят с DAS което и аз ще мога да направя, имам файлове колкото  искаш ама кои са и дали още нещо трябва да се направи.

Направил съм си диагностиката не да давам пари на дилъра и те са хора и те са се научили значи и ние можем.


  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 септември 2021 - 10:32

Логиката ти е правилна. Дилърът обаче не са се научили, а следват инструкции, и целия процес е script-базиран. Ти искаш със сигурност последните ъпдейти, нали?

Може да си сигурен за това единствено в дилър. Същото важи и за другите марки, с изкл. на БМВ. Там със сигурност знам за едно място, където се наливат директно от дилърски сървъри. Естествено можеш да си направиш домашното и да поискаш протоколи от SW версии на всички модули преди и след ъпдейта, ако решиш да ходиш в някой дилър.

Дори и в наше време, на стари коли се правят ъпдейти тук там за разни дреболии (не знам дали при 203). Не го правят от добра воля, а когато са притиснати по някаква причина, основно съдебни искове от Новия континент.

 

Та в този ред на мисли, дали има смисъл да се ъпдейтнат... спорна работа.

 

Сега, това което си направил, е това което всички (или поне доста хора) сме правили охотно или не. Хубаво е да имаш съмнения, това означава че добре осмисляш рисковете. Едно е да модифицираш параметри в твоите модули, друго е да наливаш нови софтуери обаче.

Ти сваляш реално нещо, което бай руснак или някой друг форум е извлачил от някъде. Преди години, доста БМВ-та угаснаха заради такива ъпдейти. При Мерц, по скромните ми наблюдения, много малко хора са имали познания, желание или ентусиазъм да си играят по модулите.

 

Та... давай. :) 


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 118 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 23 септември 2021 - 13:02

Ето сега говорих със сервизният в СилвърСтар и отговорът му "на 203-ката няма как да се смени софтуера на никой модул" аз съм потрес, но винаги остава капката съмнение, че може и аз да съм много амбоциозен.


  • 0

#8 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 23 септември 2021 - 16:22

Ха ха, как да не може, ебахти идиотите.
В кой град това?
Тоя ъпдейт го правят по гаражите, директно от сърварите на Даймлер.
И да, на 203 си има нови софтуери.
  • 0

#9 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 23 септември 2021 - 18:07

по принцип може но 1 на 100 коли се бъгва по време на ъпдейта

било от проблем във връзката или слабо напрежение или друга дивотия

и ако извадиш този късмет почва интересното

може да се възтанови но не със стар


  • 0

#10 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 118 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 24 септември 2021 - 08:15

по принцип може но 1 на 100 коли се бъгва по време на ъпдейта

било от проблем във връзката или слабо напрежение или друга дивотия

и ако извадиш този късмет почва интересното

може да се възтанови но не със стар

Тук въпросът е как да си бекъпна сегашния  0014488302 или мога да ползвам същият от колекциите и предполагам че се налива с Vediamo ili Monaco ?


  • 0

#11 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 118 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 24 септември 2021 - 08:20

Ха ха, как да не може, ебахти идиотите.
В кой град това?
Тоя ъпдейт го правят по гаражите, директно от сърварите на Даймлер.
И да, на 203 си има нови софтуери.

Как мислиш, в голяма София.

 

Това с връзването с Дайлмер не съм си го и мислел, защото съм с самоделка (OpenPort и Passthru) и не мисля че ще успея да се вържа, Пък идеята е да се спестяват пари :D

Сега ще видя със 2018 диска какво ще предложи като файл.

 

И си остава как да си бекъпна сегашният.


  • 0

#12 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 24 септември 2021 - 16:40

бекъп не може да направиш а и не ти трябва

ако се бъгне проблема е че нямаш връзка с модула

и не може да го презапишеш

а файловете не са проблем да ги намериш


  • 0

#13 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 септември 2021 - 17:45

Като се омаже следва ходене до някой майстор който да ти презапише EEPROM-а с програматор или K-TAG.

Както каза колегада над мен като се омаже нещо губиш връзка към компа и нито Vediamo нито DTS Monaco могат да те спасят.

Иначе съм оправял кола с омазан софт с ведиамо но просто качения софт беше от пишман тунинг майстори.


  • 0

#14 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 118 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 26 септември 2021 - 15:31

Добре, какво или по-точно как се случва да се омаже, от файла или от прекъсване на връзката или падане на напрежението или от всичко посочено :D


  • 0

#15 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 118 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 27 септември 2021 - 10:55

Нещото което ме притеснява най-много е да не се кажи софтуер за друг ECU, защото във самите CFF файлове навякъде пише М30К... а моята Version (internal) M30I00  и тази разлика ме притеснява.

 

SIM4LSE    ƒ             &   2719020400_083700     (   0   1   9   F   F   9   e   e   w   ORIGINAL SIM4LSE Serie_M30KF0 M271KE M30KF0 Seriestand 105kW 2719020400_083700 TNR: A271 902 04 00 / SWV: 08/37.00  ~¬  

 

Мнение ?


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни