Логиката ти е правилна. Дилърът обаче не са се научили, а следват инструкции, и целия процес е script-базиран. Ти искаш със сигурност последните ъпдейти, нали?
Може да си сигурен за това единствено в дилър. Същото важи и за другите марки, с изкл. на БМВ. Там със сигурност знам за едно място, където се наливат директно от дилърски сървъри. Естествено можеш да си направиш домашното и да поискаш протоколи от SW версии на всички модули преди и след ъпдейта, ако решиш да ходиш в някой дилър.
Дори и в наше време, на стари коли се правят ъпдейти тук там за разни дреболии (не знам дали при 203). Не го правят от добра воля, а когато са притиснати по някаква причина, основно съдебни искове от Новия континент.
Та в този ред на мисли, дали има смисъл да се ъпдейтнат... спорна работа.
Сега, това което си направил, е това което всички (или поне доста хора) сме правили охотно или не. Хубаво е да имаш съмнения, това означава че добре осмисляш рисковете. Едно е да модифицираш параметри в твоите модули, друго е да наливаш нови софтуери обаче.
Ти сваляш реално нещо, което бай руснак или някой друг форум е извлачил от някъде. Преди години, доста БМВ-та угаснаха заради такива ъпдейти. При Мерц, по скромните ми наблюдения, много малко хора са имали познания, желание или ентусиазъм да си играят по модулите.
Та... давай.