Здравейте,
Искам да Ви попитам - преди два дни карам по магистралата за Бургас и малко преди 302-рия километър за мой късмет чух яко тракане и вибрации от двигателя и съответно оставаха 2 км до Лукой бензиностанцията.... От там се опитаха да подскажат какъв може да е проблема (моята интуиция беше верига (но никога до сега не съм се сблъсквал реално със разтегната / скъсана верига, при второто колата моментално спира така или иначе, и следващото най-близко до реалността - заминали целиндри като че има pre-detonation или няма компресия или експлозия.) От Лукойл ми дадоха номер на мойастор в Карнобат - Карабунара му е прякора, та до там исках да стигна на самоход което е жива лудост, в общи линии вместо да спра колата съм я карал така около 3-5 км най-много и от там на Пътна Помощ ме друснаха яко за 32км.....200лв.
Като разбрах в последствие че цената е 0,70лв на километър а на мен ми взеха 2.40лв./км.
В Карнобат още на Евакуатора се качи въпросния майстор и ми каза "вдигни капака и пали" Речено-сторено, няма и 2 секунди след това вика гаси веднага! Заминал ти е мотора - причина Биела..... На мен в дадения момент нищо не ми е говорило това, но в последствие взеха да ми стават ясни нешата.
Обслужвал съм маслото редовно, може да е просто лош късмет или да и е дошло времето - въртян километраж в БГ без да знам от автоджамбазите но се установиха реални до момента 360 000км. Въпросния майстор веднага ми каза че е безсмислено да се прави ремонт , не че не може да го направи, а че ремонта ще надскочи цената на употребяван двигател....
Сега имам един комшия който много ме "наплаши" каза и при двата варианта - втори двигател или ремонт ще излезе около 5 500лв. разход..... Дали това е така?
В крайна сметка се разрових в тубата и най-вероятно ще трябва колянов вал нов или рециклиран, биелен лагер, а комшията ми каза че абсолютно до последния детайл по мотора ще се наложи да го купя независимо дали взимам мотор донор.....
Моля за мнения и насоки по моя казус.
Благодаря!