Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

P0016 -W164 face 3.5 бензин


  • Please log in to reply
21 мнения по тази тема

#1 0000A6

0000A6

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    Mercedes ML350

Публикувано 07 юли 2021 - 12:28

Здравейте. От около месец при рязко подаване на газ при извънградско шофиране започна да ми свети "check-a", докато не изтрия грешката и така до следващото ми извънградско шофиране. Имам диагностичен Launch, който изписва грешка P0016 - Crankshaft position - camshaft position correlation bank 1 sensor A.
Отне ми месец да забележа при, какви условия се появява. Грешката е само тази. Днес сутринта извадих двата сензора при разпределителните валове да огледам буксите (всичко е ок с тях). Зацепих коляновия вал с една тресчотка и почнах да въртя леко по часовниковата стрелка, докато наместих ролката на коляновия вал на белег 310 и след това погледнах в кръглите отвори на блока, където се поставят сензорите за разпределителните валове и белезите и горе си бяха на отворите. Не съм сигурен обаче така ли трябва да се виждат за да е изключа проблем с хлабава верига, та ако някой запознат има да даде мнение.
Чудя се, дали да изключа варианта на проблем някой от магнитните сензори на разпределителните валове или тази грешка би могла да касае и тях?
При връщането на сензорите обратно им размених местата и ще наблюдавам, къде ще излезе грешката този път.
Има ли вариант да е и от маслото (на 3000 км е) уж Мерцедес 5/40, но така би следвало да редува грешките на сензорите или да изкачат за няколко и на двете глави? :)
Прикачил съм снимки на белезите. Ще съм благодарен на мнения.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от 0000A6: 07 юли 2021 - 12:38

  • 0

#2 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 476 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юли 2021 - 15:59

Аз съм лаик малко, но да питам: това м272 ли е? Ако да, май става дума за известен проблем и той не е в сензорите, нито във веригата, нито в маслото, а в зъбчатките, но не ме слушай много-много, правя преразказ по картинка :)


Този пост е редактиран от Momchil: 07 юли 2021 - 16:00

  • 2

#3 0000A6

0000A6

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    Mercedes ML350

Публикувано 07 юли 2021 - 16:08

Аз съм лаик малко, но да питам: това м272 ли е? Ако да, май става дума за известен проблем и той не е в сензорите, нито във веригата, нито в маслото, а в зъбчатките, но не ме слушай много-много, правя преразказ по картинка :)


Да, това е м272, но номера на двигателя ми е доста след обозначените с въпросния проблем :) приложил съм снимки на белезите за да може някой, който е запознат да се изкаже. Не изключвам варианта и фейсовоте да го имат този въпросния проблем със изядените зъбци... Както писах по-горе, "Check-a" светва само при рязко настъпване на газта.
  • 0

#4 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 596 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic
    Mercedes Benz W201- 190D
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юли 2021 - 16:39

Привет, аз съм с М272 преди фейса и с номер на ДВГ, който попада в диапазона с дефектни зъбчатки. По въпроса ти за белезите, да така трябва да са след като свалиш датчика на Хол, точно в средата центрирани. Но зацепването и проверката се извършват на 305 градуса, а не на 310. Провери на 305 как стоят нещата и направи снимка.


  • 0

#5 0000A6

0000A6

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    Mercedes ML350

Публикувано 07 юли 2021 - 16:42

Привет, аз съм с М272 преди фейса и с номер на ДВГ, който попада в диапазона с дефектни зъбчатки. По въпроса ти за белезите, да така трябва да са след като свалиш датчика на Хол, точно в средата центрирани. Но зацепването и проверката се извършват на 305 градуса, а не на 310. Провери на 305 как стоят нещата и направи снимка.


И на 305 имам... Пак се виждат изцяло, но не са центрирани.. една идея по-встрани. Не мога да кача снимка при цитат или отговор :) ще ги кача в първия ми пост.
  • 0

#6 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 596 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic
    Mercedes Benz W201- 190D
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юли 2021 - 16:43

Ако на 305 са леко в страни, то наистина може да се говори за разтегната верига и/ или проблема със зъбните колела. На колко км е колата ?


  • 0

#7 0000A6

0000A6

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    Mercedes ML350

Публикувано 07 юли 2021 - 17:15

На 205000 км. Не се получава с качването на снимките зацепена на 305.
  • 0

#8 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1684 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 07 юли 2021 - 19:36

има разминаване по всяка вероятност

верига,но може и изядено колело на

балансиращия вал


  • 0

#9 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 596 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic
    Mercedes Benz W201- 190D
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юли 2021 - 19:49

Като отвориш капачката за маслото и се вижда веригата, можеш ли да я огледаш дали има белези по нея? И дали е хлабава при натиск отгоре.
  • 1

#10 kopoev1

kopoev1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    ML 320

Публикувано 08 юли 2021 - 15:22

Колега, намери някой със Стар диагностика и го вижте в движение какво точно прави....!


  • 0

#11 0000A6

0000A6

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    Mercedes ML350

Публикувано 08 юли 2021 - 19:07

Това е че мога да мина 100 км, мога да мина и 300 км и не се появя всеки път. На живи данни може нищо да не покаже.
Чудя се затегнал ванус, дали би могло да е също.. днес ме наведоха на тази мисъл :)
  • 0

#12 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 4023 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 09 юли 2021 - 15:41

Аз имам въпрос  - откъде идват тези числа, 305 и 310 градуса?

 

Има ли разписана процедура и някой може ли да даде линк?

 

Правен ли е някакъв ремонт и след ремонта изтрити ли са старите адаптации и  правена е ли наново адаптация на сензорите?


  • 0
________________________________________
True dual exhaust
Code 486 - sport suspension
injector upgrade

#13 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 596 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic
    Mercedes Benz W201- 190D
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 юли 2021 - 16:33

Стани, ето тук (27ма страница) https://nsk.mercedes...-cyl-deel-1.pdfима за проверката на 305 градуса на м272.


  • 1

#14 0000A6

0000A6

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    Mercedes ML350

Публикувано 09 юли 2021 - 20:48


  • 0

#15 0000A6

0000A6

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    Mercedes ML350

Публикувано 09 юли 2021 - 20:57

Ето, как са при мен белезите на 305 градуса. През капачката за маслото няма ли да стане с камера да пъхна и да видя зъбците на балансиращия вал?

Прикачени файлове


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни