![Photo](https://secure.gravatar.com/avatar/cd519aec8dda45c1401c015686105fcd?s=100&d=https%3A%2F%2Fstatic.mbclub.bg%2Fforums%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fmaster%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
Налягане на климатик и ел. перка.
Started by Васил, 28 Jun 2021 - 14:26:16
21 replies to this topic
#1
Posted 28 June 2021 - 14:26
Здравейте колеги.
Ходих да си напълня климатика тази година и човека, който го пълни каза, че според него системата работи на твърде голямо налягане ( около 20 бара на празен ход).
Като се включи климатика веднага се включва перката, която е с електромагнитния съединител, а според него трябва да се включи първо електрическата отпред на кондензатора. При изключване на датчика с двете крачета на мотора, ел. перката се включва, което означава, че самия ел. мотор и и захранването на перката са ок.
Въпросите ми са :
1.Какво е нормалното високо налягане на системата?
2. Ел. перката ли трябва да се включи или тази с електромагнитния съединител?
Колата е w124 200E 122 коня с една врътка на парното.
ПС: Открихме теча от една тръбичка на кондензатора, която е отстрани и е била протъркана от една гума. Уместно ли ще е да се завари дупката или най-добре да се смени кондензатора?
Ходих да си напълня климатика тази година и човека, който го пълни каза, че според него системата работи на твърде голямо налягане ( около 20 бара на празен ход).
Като се включи климатика веднага се включва перката, която е с електромагнитния съединител, а според него трябва да се включи първо електрическата отпред на кондензатора. При изключване на датчика с двете крачета на мотора, ел. перката се включва, което означава, че самия ел. мотор и и захранването на перката са ок.
Въпросите ми са :
1.Какво е нормалното високо налягане на системата?
2. Ел. перката ли трябва да се включи или тази с електромагнитния съединител?
Колата е w124 200E 122 коня с една врътка на парното.
ПС: Открихме теча от една тръбичка на кондензатора, която е отстрани и е била протъркана от една гума. Уместно ли ще е да се завари дупката или най-добре да се смени кондензатора?
#2
Posted 03 July 2021 - 17:03
При мен на w126 перката се включва от (датчик 50 градуса целзий) който е монтиран на дехидратора отгоре.
Когато включиш климатика но колата не се движи, температурата се вдига и сработва въпросния 50 градуса датчик, който вкл перката.
Когато колата се движи това не се влучва, заради потока въздух който преминава от движението на колата.
Ако тази перка не работи на празен ход, температурата и налягането на фреона скача (силата на охлаждане намалява) може да спре компресора от защита-датчик превишено налагане или дори да прецака компресора, или да цъфне отнякъде.
В жегите тези 50 градуса се достигат до 10 секунди работа на празен ход, и перката трябва да тръгне.
Ако това не става, докато намериш проблема, гаси климатика ако колата не се движи, така ще предотвратиш натоварване на компресора или други проблеми.
Успех!
Edited by Bogi, 03 July 2021 - 17:05 .
сесшисе ?
#3
Posted 03 July 2021 - 17:11
При изключване на датчика с двете крачета на мотора, ел. перката се включва, което означава, че самия ел. мотор и и захранването на перката са ок.
Тази перка се управлява от два кръга-сензора.
Висока скорост от сензор 100 градуса целзий на термостата отгоре.
Бавна скорост (за климатика) от 50 градуса целзий сензора върху дехидратора. ***през резистор***
сесшисе ?
#4
Posted 03 July 2021 - 17:12
ПС: Открихме теча от една тръбичка на кондензатора, която е отстрани и е била протъркана от една гума. Уместно ли ще е да се завари дупката или най-добре да се смени кондензатора?
теча може би е възникнал поради причините които посочих по горе
така може да тръгнеш от проблем на проблем, край няма
сесшисе ?
#5
Posted 03 July 2021 - 17:41
Теча е предизвикан от гума, която е протъркала тръбичка от питата на кондензатора.
Не разбрах коя перка се включва при теб? Ел. перката или тази на водния радиатор?
#6
Posted 03 July 2021 - 19:00
Говоря изцяло за auxilary fan - перката отпред
имам и видео тук:
Edited by Bogi, 03 July 2021 - 19:04 .
сесшисе ?
#7
Posted 03 July 2021 - 19:33
Сега проверих, при теб е по-различно:
http://bogi.maramski...h/124from86.pdf
страници 121/3 и 121/4
сензора е за налягане, на 20 бара вкл перката, на 15 я спира
Edited by Bogi, 03 July 2021 - 19:36 .
сесшисе ?
#8
Posted 03 July 2021 - 20:20
При мен налягането на празен ход седи на 20-22 бара и не включва ел. перката.
Тоест смяташ, че проблема е в датчика за налягане?
#9
Posted 03 July 2021 - 20:43
Както вероятно си разбрал, и при теб има две релета както при мен, за бърза скорост и бавна.
В случая ти търсиш проблема на бавната скорост, защото по-горе сподели че бързата я тестваш и тя работи.
Бързата обаче не помага за климатика а за критично висока темп. на мотора.
Така че провери резистора (виж къде се намира) и релето дали щрака като даваш жиците на сензора на късо (колата на контакт). Както и сензора трябва да затваря на 20 бара, и разкъсва на 15.
Най вероятно резистор, (ако го дадеш накъсо ще имаш бърза скорост и за климатика, за веременна мярка става)
Успех!
Edited by Bogi, 03 July 2021 - 20:45 .
сесшисе ?
#10
Posted 03 July 2021 - 20:50
Този резистор ли имаш предвид да заобиколя А 000 158 25 45 ?
#11
Posted 03 July 2021 - 23:29
да
сесшисе ?
#12
Posted 04 July 2021 - 09:23
сензора е за налягане, на 20 бара вкл перката, на 15 я спира
20 бара - не е ли малко много?
#13
Posted 04 July 2021 - 13:11
Ок, благодаря за насоките!
#14
Posted 07 July 2021 - 14:35
Колега, до къде стигна, намери ли решение ?
Благодаря
сесшисе ?
#15
Posted 10 July 2021 - 13:33
Оказа се, че резистора само видимо беше здрав. Като тръгнах да го свалям се натроши като бисквита. Никъде не намерих нов, с който да го сменя, даже и стар не намерих. Засега съм свързал двата кабела на резистора с едно по-тънко кабелче, ако има проблем то да изгори. Откакто работи ел. перката и сваля налягането доста се разтовари компресора, духа по-студен въздух (7 градуса на решетките, при 29 градуса външна температура) и колата почти няма разлика във вървежа между включен и изключен климатик.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users