Хм, странен казус.
Не е термостат, щом ти е избил радиатора, бил е отворен.
Охладителната течност антифриз ли е и на какви градуси разреден? Колкото по-концентриран, толкова по-лошо топлопренасяне.
Виското ти, явно е заминало.
Обаче климатичната ти перка работи ли? При загряване, трябва да се включи, да помогне и предотврати точно това, което се е случило.
Работил ли ти е климатика, когато се е случило изобщо?
Принципно Мерцовете, особено старите, имат страшно пре-оразмерена охладителна система. Идеята е да се карат и в горещ климат, пустини и подобни.
Капачката ясна, ама вдигне ли сериозно налягане, не може да предотврати случилото се. Но при сериозно налягане, щеше да избие някой маркуч, значи налягането не е било толкова сериозно.
Затова си мисля, че нещо механично ти е блокирало част от потока през радиатора... Напр. котлен камък, ако е карана през годините с кофри антифризи. Или просто е изгнил достатъчно и му е дошло времето, особено ако колата е от държава като Германия / Австрия
Затова: нов радиатор, прегледай си виското дали работи. Тествай перката на климатика, да я пуснеш през диагностика.
И... това е в общи линии.