Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Спукан радиатор


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 mitkoo31

mitkoo31

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 92 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    mercedes W211 E220 CDI
    automat

Публикувано 26 юни 2021 - 18:36

Здравейте колеги.Вчера колата загря до 120гр.и се пръсна радиатора.Загря на място,в движение нямаше проблем,с включен климатик  държеше  95-100гр.,  малко под  чертата  която е между 80 и 120, мисля че там е 100гр.Според вас от какво може да е,запушен радиатор,повреден термостат, повредена перка(виското),липса на течност,водна помпа ,за друго не се сещам.Странно ми е  защо не е  избило капачката на казанчето,нали там има клапан,мисля.Благодаря ви.


Този пост е редактиран от mitkoo31: 26 юни 2021 - 18:46

  • 0

#2 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 27 юни 2021 - 08:12

Здравейте колеги.Вчера колата загря до 120гр.и се пръсна радиатора.Загря на място,в движение нямаше проблем,с включен климатик държеше 95-100гр., малко под чертата която е между 80 и 120, мисля че там е 100гр.Според вас от какво може да е,запушен радиатор,повреден термостат, повредена перка(виското),липса на течност,водна помпа ,за друго не се сещам.Странно ми е защо не е избило капачката на казанчето,нали там има клапан,мисля.Благодаря ви.

Всяко лято е едно и също… майсторите са за това, обслужваш изцяло системата, сменяш термостата и си купуваш НОВ радиатор и НОВ термостат а не 15 годишен оригинален ;) Виското също НОВО по възможност оригинал .


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юни 2021 - 10:49

Хм, странен казус.
Не е термостат, щом ти е избил радиатора, бил е отворен.
Охладителната течност антифриз ли е и на какви градуси разреден? Колкото по-концентриран, толкова по-лошо топлопренасяне.

Виското ти, явно е заминало.

Обаче климатичната ти перка работи ли? При загряване, трябва да се включи, да помогне и предотврати точно това, което се е случило.

 

Работил ли ти е климатика, когато се е случило изобщо?

Принципно Мерцовете, особено старите, имат страшно пре-оразмерена охладителна система. Идеята е да се карат и в горещ климат, пустини и подобни.

 

Капачката ясна, ама вдигне ли сериозно налягане, не може да предотврати случилото се. Но при сериозно налягане, щеше да избие някой маркуч, значи налягането не е било толкова сериозно.

Затова си мисля, че нещо механично ти е блокирало част от потока през радиатора... Напр. котлен камък, ако е карана през годините с кофри антифризи. Или просто е изгнил достатъчно и му е дошло времето, особено ако колата е от държава като Германия / Австрия

 

Затова: нов радиатор, прегледай си виското дали работи. Тествай перката на климатика, да я пуснеш през диагностика.

И... това е в общи линии.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 kopoev1

kopoev1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 257 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    ML 320, МL 350, CL203

Публикувано 27 юни 2021 - 18:45

Абе всичко написано е вярно , но донякъде....! При такива градуси с отворен термостат и работещо виско и коректна капачка.......системата се надува от гарнитурата! Първо тест на антифриза и после смяна , ако има нещо неработещо и нямаш пробита гарнитура! Дано да е малкия дявол и се окаже неработещо виско или капачка...но се съмнявам! Успех!


  • 0

#5 mitkoo31

mitkoo31

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 92 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    mercedes W211 E220 CDI
    automat

Публикувано 12 юли 2021 - 21:49

Оправихме проблема със  смяна на радиатор и термостат, но ми се струва че налягането е  малко по високо,горния маркуч  от радиатора става малко  твърд,след престой на колата  отварям капачката на разширителния  съд и бая  исъсква.Иначе  виското и перките  на климатика си работят нормално,с включен климатик  извън градско  държи  малко над 80 градуса,в градски условия стига  до малко  под чартата между 80 и 120, незнам там 100 градуса ли е.


  • 0

#6 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2378 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 13 юли 2021 - 05:39

Да, 100 градуса е.

Смени си и капачката на разширителния съд с нова.


  • 0

#7 mitkoo31

mitkoo31

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 92 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    mercedes W211 E220 CDI
    automat

Публикувано 13 юли 2021 - 18:07

Ще сменя и капачката.А някой може ли да ми каже,който е  пипал  горния маркуч на радиаатора след пробег колко е  твърд, казаха ми че това е нормално,помпата си правила нялагане  едиси колко бара,забравих.  На другата ми  кола Фиат Пунто,пипам маркуча  след  добро  загряване,маркуча е  изцяло мек,никакво налягане в охладителната система.Чудя се кое е   нормално.


  • 0

#8 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 13 юли 2021 - 18:44

Помпата налягане не прави.
Нормално е да е твърд маркуча, но не от помпата, а поради други физични закони, които се учат във втори клас. Колко трябва да е твърд - ами на 1 bar - твърдичък.

Пунтото го закарай на сервиз.
  • 0

#9 mitkoo31

mitkoo31

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 92 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    mercedes W211 E220 CDI
    automat

Публикувано 13 юли 2021 - 18:47

Ако надува главата само единия ли маркуч трябва да е  твърд или и двата.


  • 0

#10 mitkoo31

mitkoo31

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 92 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    mercedes W211 E220 CDI
    automat

Публикувано 13 юли 2021 - 18:50

Помпата налягане не прави.
Нормално е да е твърд маркуча, но не от помпата, а поради други физични закони, които се учат във втори клас. Колко трябва да е твърд - ами на 1 bar - твърдичък.

Пунтото го закарай на сервиз.

Значи пунтото е за сервиз,наистина е за  сервиз,гори масло :happy


  • 0

#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4599 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 15 юли 2021 - 14:44

Горенето на масло и липсата на налягане в охладителната система вероятно са два отделни проблема, като аз повече бих се притеснявал за първия. Вторият вероятно е заради капачка.

 

По въпроса колко твърди трябва да са маркучите като загрее, един колега беше казал - колкото фанта или спрайт 0.5л. И все пак най-добре да се провери с тестер наличие на изгорели газове в антифриза ако са много твърди.


  • 1

#12 124-250

124-250

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Единайстия
  • Автомобил:
    w124 1990
    w202 1995
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юли 2021 - 19:01

Преди да се пръсне, пробвахте ли да го охлаждате със студена течност? Например автомивка.


  • 0

#13 mitkoo31

mitkoo31

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 92 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    mercedes W211 E220 CDI
    automat

Публикувано 17 юли 2021 - 18:39

Къде да го охладя, аз спирам и след  секунди гърми, а за маркуча, по мек е  от бутилка  фанта или спрайт 0,5,както казва колегата.


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни