Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Въпрос относно климатроник.


  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 199 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 24 юни 2021 - 20:24

Здравейте.

 

Вчера направих пълно зареждане с фреон, понеже климатика не се усещаше грам. Направи ми впечатление, че когато майстора свърза маркучите към пробките, налягането излезе буквално за 4-5 секунди и почти не се чуваше. Както и да е, сега като цяло съм доволен от работата на климатроника, но има 2 неща, които ме "човъркат" и съм сигурен, че за пореден път ще се намерят добри хора, които да ми обяснят. :) А ето и въпросите:

 

1. Когато пусна охлаждането, понякога започва да се чува някаква звукова сигнализация - нещо като писукане. Чува се няколко секунди, след което спира;

2. Охлаждането си е бонус, на фона на жегите, които се задават, но сякаш не усещам толкова силен "мраз", дори когато намаля температурата на 14°. Очаквах, че като пусна на най-ниската температура, ще започнат да ми изтръпват зъбите... :D

 

Някакви предположения? :)

 

Благодаря!


  • 0

#2 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 24 юни 2021 - 21:15

Е, майсторчето какво каза?
  • 1

#3 Silver BENZ

Silver BENZ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 136 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Mercedes AMG Petronas F1 Team
  • Автомобил:
    ex-W201 190E 2.0
    ex-W210 E290TD Elegance
    W211 E270CDI Elegance

Публикувано 24 юни 2021 - 21:48

Климатикът, дали битов или авто на студено духа обикновено въздух с температура между 9 и 11 градуса, независимо дали си настроил на 14 или 20, това са температури на изключване на компресора. Така че погрешно очакваш да ти изтръпнат зъбите. Обаче има нещо друго във връзка с жегите, които спомена. Оптимално климатикът се настройва на максимум 8 градуса по-ниско от външната температура. В противен случай не слизай от колата и не се качвай пак, защото следват дискомфорт и разболяване. Ако искаш го научи по трудния начин ;)


  • 0

#4 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 24 юни 2021 - 22:23

Нищо от горния пост не е вярно.
  • 0

#5 Silver BENZ

Silver BENZ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 136 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Mercedes AMG Petronas F1 Team
  • Автомобил:
    ex-W201 190E 2.0
    ex-W210 E290TD Elegance
    W211 E270CDI Elegance

Публикувано 24 юни 2021 - 22:38

Занимавах се 7 години с климатици от монтажник до заместник управител. Ти кой беше?


  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 юни 2021 - 10:28

Баси яката тема :)
 
Като работи компресорът в колите, определено успява да създаде въздушен поток през питата си, който е много под 9 градуса. Най-малкото всички са виждали някакви показания от типа на 3-4 градуса на термометър в духалката. При питата е по-студено, понеже все пак минава по-топъл въздух при нея и вдига малко температурата на въздушния поток, преди да стигне до духалката.
Дали е ОК, е спорно. Зависи от влажността на въздуха и това дали обледява питата.
 
Как се контролира температурата в колата:
С датчици за температура и влажност на питата, в купето, слънчевия датчик в средата на таблото и още колкото датчика са набили в колата (заден независим климатроник и т.н., датчици на температура на тавана при някои извратени коли и т.н.) Почне ли да се обледява питата си таблото, компресорът спира, изчаква да се вдигне температурата и след малко се включва пак.
 
Т.е. автоматичните климатици (тези на които регулираш градусите) в различните марки автомобили, работят сходно.
През матрица от комбинации на различни параметри пуска и спира компресора, както играе и с вентилите на парното към купето, да поддържа оптимална температура на климатичната пита и да поддържа оптимална температура на фреона в предния радиатор, съобразявайки се със зададените данни в купето.
 
Колкото по-смислено е направена системата, толкова по-малко мирише на мокро куче след употреба и толкова по-ефективно работи.
 
Някои коли си имат и последващо премахване на влагата от питата, след като е спряна колата. Бенцовете от скромния ми опит имат много сериозни алгоритми, но не им се получава.
Е90ката, Мини-то и А4ката от колите ми, са се справяли доста по-добре от Мерцедесите, с които съм се сблъсквал (202,203,208,209,170,171,168.169).
Другите VAG-ове, до които имам достъп (Голф и Ибиза) не толкова добре. Но Ибизата е с просто копче On/Off.
 
В този ред на мисли, колите с обикновен климатик: копче и врътка топло/студено без градуси... вие им регулирате температурата. Климатроникът прави същото, но много по-често прави прецизни настройки и гледа датчиците си. Като вие регулирате врътката на топло, го карате на усещане: топло ми е/студено ми е.
 
Зимата можете да си изсушите влагата в купето, като пуснете пак компресора, няма да умрете от студ нали? Парното ще компенсира. Аз лично не го правя, но имам приятели, които целогодишно си карат с включен компресор и им е все тая... Преживяват си няколко секунди смрад в купето след палене и животът върви.
 
Напълно съгласен съм за външната температура и настройката на климатика. Лятото никога не пускам 21 на дълъг път, при висока външна, щото като излезеш е кошмар. При 35-36 навън, карам на не по-малко от 25.
 
Статията за домашните климатици не е релевантна по темата, и казва общо-валидни истини.
 
Не е нужно да се дърлите :)
======================
 
По темата... това пиукане ми светва някаква лампичка, но нямам идея какво беше точно.

  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#7 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 199 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 25 юни 2021 - 17:37

Принципно, факт си е, че внезапната промяна в температурата е опасна и не е шега работа, мен обаче просто си ме човърка това, заради което направих темата. :) Както и заради пиукането.


Този пост е редактиран от EseAmor: 25 юни 2021 - 17:38

  • 0

#8 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 26 юни 2021 - 09:51

Сложи един термометър в централния въздуховод и кажи колко показва на най ниска температура.

На професора, който учи занаят от БГ Мама - въздуха след изпарителя нормално пада до 1,5-2°С.
  • 0

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 26 юни 2021 - 11:20

Колеги, ще помоля да ползвате аргументи, а не обиди!
  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни