Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

ABS се включва, калпави гуми или аз я яря много спирачката?


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 Алекс Панов

Алекс Панов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 189 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 15 юни 2021 - 22:28

Здравейте

От 16-ки джанти минах на 17-ки спорт пакет, отпред 225/24/17, отзад 245/45/17. Със 16-ските ми хващаше ABS-а и си рекох да мина на широки гуми да може да си спира по-адекватно. Минах на 17-ки, задните са Nokian както дойдоха джантите, предните роднина ми ги смени в Диана... с най-евтините. Викам му дадох ти пари за Continental a ми взел Taurus ultra high performance 94W щото ползвал намалениe. Гледам гумите с най-високия скоростен индекс... Ама ако работя рязко с педала на спирачката винаги се включва ABS-a. Не мога да кажа как е в сравнение с 16-ките които бяха Мишелин. Смених предни дискове, задни дискове, предни, задни, ръчна накладки, предни и задни тефлонови маркучи от Папе, спирачна течност DOT 4+.
Гумите ли са калпави или аз скачам много на спирачката. И на мокро и на сухо мога да включа АBS-a, на скорости от 35-40 до 80-90 винаги мога да включа ABS-а. W208 200


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2021 - 22:45

Сериозни ли са ти въпросите или се бъзикаш?
  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#3 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 16 юни 2021 - 10:25

Сериозни ли са ти въпросите или се бъзикаш?


Според мен е сериозно питане.
От гумите е колега.
  • 1

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 юни 2021 - 12:10

Без да е ясно каква е колата, го отдай на кофти настилка и гуми, които имат нужда от "загряване" преди постигане на оптимални параметри.

С китайските гуми, може да си уцелил читави, може да са "шперплат". Толкова много бюджетни марки гуми се изсипаха на пазара, че вече не може да се проследи дали стават за нещо.

А тези "ПАПЕ" можеш да ги изхвърлил преди да протекат след около година и да направят много поразии.

Дори не е ясно дали тръбата за налягане е PTFE или нещо друго.

 

Има достатъчно марки, които произвеждат висококачествени със сертификати, вместо тези кримпнати на място.

Ревизирал ли си апаратите си?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 Алекс Панов

Алекс Панов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 189 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 16 юни 2021 - 20:23

Без да е ясно каква е колата, го отдай на кофти настилка и гуми, които имат нужда от "загряване" преди постигане на оптимални параметри.

С китайските гуми, може да си уцелил читави, може да са "шперплат". Толкова много бюджетни марки гуми се изсипаха на пазара, че вече не може да се проследи дали стават за нещо.

А тези "ПАПЕ" можеш да ги изхвърлил преди да протекат след около година и да направят много поразии.

Дори не е ясно дали тръбата за налягане е PTFE или нещо друго.

 

Има достатъчно марки, които произвеждат висококачествени със сертификати, вместо тези кримпнати на място.

Ревизирал ли си апаратите си?

20 минути каране със 100 смятам че са загрели.

Сръбски са гумите, дават ги с индекс Y, 225 широки.
Първите маркучи които срещнах бяха на Папе.
Не знам да ли са ревизирани апаратите, дадох пари за спирачки и явно колкото са могли толкова са направили.
Написал съм каква е колата - W208 200


  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 17 юни 2021 - 00:09

Важно е и как натискаш спирачката - дали риташ директно педала, или постепенно усилваш натиска.

 

Направи си експеримент - в единия случай "ритни" спирачката, в другия натисни плавно, постепенно увеличавайки налягането.

 

Ако няма разлика - гумите не стават.


  • 0

#7 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 459 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 17 юни 2021 - 01:27

на мокро софийско паве може много лесно да ти се задейства, ама на сух напечен асвалт, само при критично спиране


  • 0

сесшисе ?


#8 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 18 юни 2021 - 20:41

След като прочетох написаното от теб, моето мнение е : 

Цялото усилие за спиране както и тежината се поема  от предните спирачни апарати. Включва се ABS.

Сменил си само предните гуми.Смени и задните гуми  с такива като предните.

 

Друго което е хубаво да направиш преди това е да провериш задните сп. апарати. Така ще си сигурен, че не е от тях.

Ако имаш познат с ГТП да те качи на валците за тест и съпоставка между предни и задни спирачки.

 

Има и други неща които могат да повлияят за вкл. на abs, но ги изкл. като вариант докато не са изпълнени горните два. 

 

п.п. Внимавай в завоите. Да не ти изиграе колата лоша шега.  


Този пост е редактиран от IIVVOO: 18 юни 2021 - 20:55

  • 0

#9 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 19 юни 2021 - 06:12

Прочетох, че гумите са W. 10-15мин през лятото би трябвало да са достатъчни за да почне поведението им да е в нормите обозначени на тях "C и C".

След това си написал Y

Гуми дo 300км/ч ( индекс Y ) e нужно по дълго време за загряване за да имат добро сцепление


  • 0

#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юни 2021 - 10:30

Аз затова питам дали е бъзик. Човекът си пуска кукичката и не дава инфо по никакъв смислен въпрос.
* Няма инфо за окачване (заводско или някакъв кит, или комбинация)
* Реглаж дали е правен.
* Апаратите дали са ревизирани (предни и задни).

* Ръчка или автомат.

 

Скоростните гуми не са за евридейки. Твърди бордове и специфични каучукови смеси... Попадал съм само на едни, с висок скоростен индекс, които могат да се карат на евридейка в този размер. Определено 10-15 минути не им стигнаха. По-скоро половин час на магистрала и то в горещо лято.
С това време навън, всяка ниска гума пързаля.

Приказки от типа: "дадох на роднина пари за Конти, той взе Таурус", са малко детски.
Рязкото работене със спирачката също е интересна концепция. Какво значи рязко. Като на електронна игра ли караш? Газ до ламарина, спирачка до долу?
На всяка кола можеш да ѝ включиш ABS при 80 с желание.

Ако имаш възможност, ела на неделно кафе, да я погледнем наживо. Щом си купувал от Папе, предполагам си в София.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни