Не го разбра правилно, колега.
Цената при дилъра и моргата няма значение.
Поддръжката на такава част в наличност коства огромни логистични и производствени разходи. Да настроиш производствени линии за малко детайлче, за да ти направят примерно 20хиляди детайла е скъпото. После минават вътрешен качествен контрол, после минават сертифициране, вътрешна логистика и какво ли още не, за да се озоват в ERP системите им, с парт номер, наличности и още логистика, в дистрибуционните центрове.
Всяка поръчка на една бройка или 5, или 10 някъде, е допълнителен вътрешен разход, защото трябва да преместят наличности за тяхна сметка от примерно Европа, до Азия или САЩ, или обратно (зависи къде се произвежда).
И така една част със себестойност няколко цента става на цена 80лв. с ДДС и малка търговска надценка (не им е огромна, противно на очакванията). А моргата е в сивата икономика и може да си продава на колкото си иска.
Затова, стигат си необходимия период за поддръжка на части и гасят производството.
Какво се случва после?
Поддставчиците могат да продължат да си ги правят, ако има пазар и/или искат при някакви определени условия. Така се срещат части с оригинално качество (Lemfoerder, ATE и т.н.), които също малко по малко изчезват, докато не се отсеят интересните модели, които се харесват от ентусиастите.
И така... 124ки, ЦЛК-та и други по-харесвани коли имат части, някои като R-класата няма да имат скоро.
Преди имаха малко модели и беше лесно на производителя. Сега бълват на килограм и грам не им е за вторичния пазар.
И както написаха по-горе колегите.
Ще си караме не повече от 15-20 год. коли и ще се надяваме елементите по тях да се монтират и в следващи модели.
VAG групата се справя най-добре тук и при тях няма да има проблеми скоро. Старите модели на Ауди живеят нов живот като механични компоненти при Шкода 5 год. по-късно и техническите изменения при някои мотори са нищожни. Някои двигатели им се произвеждат над 10г и до ден днешен с малки модификации. Това в никакъв случай не се отнася до БМВ и Мерц, които хвърлят мотор и правят нов, до голяма степен различен през има няма 5г. Едно време не беше до такава степен засегнато, но вече става все осезаемо при колите след 2010.