Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Кога Мерцедес, отписват колите Ни?


  • Please log in to reply
16 мнения по тази тема

#1 nenko

nenko

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Град:софия
  • Автомобил:
    ML 270 CDI

Публикувано 10 юни 2021 - 16:30

Здравейте! При смяна на тампони на мотора на моя МЛ 270 CDI , се счупи един  пластмасов щуцер, който влиза в колектора и идва от казанчето за охлаждане, а именно част А 6122030008. Оказа се, че не се произвежда вече и го няма по магазините. Явно много се чупят, защото го няма и по моргите, изчезва по- бързо от казанче за чистачки.  От официалното представителство на Мерцедес ми отговориха така: Нямаме на склад и не се произвежда вече, няма заместващ номер, по програма ми пише ремонтирайте си го, друго не знам. Как да залепиш надробена пластмаса, в която тече вряла вода под налягане? Без него колата излиза от употреба. Разбира се, благодарение на шлосерските умения на приятел, с малко заваряване и струговане беше изработен заместващ продукт, но въпросът е друг.  Кога отписват машините Ни? След колко години се смята, че трябва да идат за скрап? Някак си не ми звучи сериозно да караш мерцедес, макар и стар и да Ти кажат, оправяй се части няма. Интересно е , какво мислите по въпроса колеги, защото мен лично това много ме подразни. 


Този пост е редактиран от nenko: 10 юни 2021 - 16:30

  • 0

#2 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 10 юни 2021 - 17:20

По-новите знам, че имат 20 или 30 години гаранция за мобилност.Преди 2005 г. не си спомням да има такава.
  • 0

#3 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 10 юни 2021 - 20:10

Ми колега, сигурно гадовете ни правят селски номера, за да им купуваме новите модели.

 

Сега иронията настрана - ако толкова си харесваш 163ката - купи си всички части, за които се сетиш в резерв, и си ги дръж в гаража.

В случай че не ти се затварят няколко хиляди лева ей-така, ми не му се сърди на производителя, че той не иска да затвори няколко милиарда в части и да чака десетилетия, за да ти ги продаде евтино.

За проверка - избери си някаква оригинална специфична част на 190ка, 124ка, 126 без аналог на пазара и виж цената в дилъра. Реакцията ти сигурно ще е "Тия гадове как искат такива луди пари за дреболия за 30 годишна кола!!!"

 

Факт е, че евридейка, след пълнолетие някъде, ти излиза икономически неизгодна за поддръжка.


  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 10 юни 2021 - 21:27

Доколкото знам, 30 години се поддържат резервни части за модела - но предвид извънредната ситуация, може да са решили да спрат поддръжката по-рано.


  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юни 2021 - 21:52

Тцъ, 15 години след края на производство на модела. Явно добре смятат границата между сложността на пускане на нов модел и цифрата да поддържат производство, склад и логистика на резервни части.

От 1995 е началото на тази "препоръка", обновявана е през 2015 последно.

Въпросът е кой пазар е с най-стриктните мерки, но предполагам ЕС. Калифорния не ги вълнува това.

https://www.google.c...kD2Pim5GlJYcZQm


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#6 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 460 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 11 юни 2021 - 01:36

Със сигурност не се произвеждат частите които са необходими за сглобяване на цялата кола.

Продължават да се произвеждат само тези които се изчерпат от складовете.

Но такива малки пласмасови детайли се правят от външни фирми които са се преориентирали в друг детайл, и понеже е малко, просто и много евтино нещо, няма интерес да се изработи.


  • 0

сесшисе ?


#7 nenko

nenko

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Град:софия
  • Автомобил:
    ML 270 CDI

Публикувано 11 юни 2021 - 08:26

Не е евтино. Ново е струвало към 80лв, сега по моргите  ( ако се намери е 40-50). А и не съм специалист, но този мотор не се ли ползва и за други модели? Явно липсата на части за ремонт, също е една от причинита колата да иде за скрап. Както и да е, беше ми интересно как мислят другите хора, бъдете здрави колеги!


  • 0

#8 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 11 юни 2021 - 08:50

последно цената му при немския дилър е била 10 евро., но да, липсата на тази малка пластмасова тръба като резервна част със сигурност прави ремонта много по сложен на по стари коли...

 

и като се замисля колко специфични малки части има по водни и въздушни пътища в модели след 2000г...

 

и като гледам колите по малки автокъщи или извън софия масово са от периода 2000-2010г, което включва и 163ката, все пак края на производството й е 2005г... 


  • 0

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 юни 2021 - 09:01

Не го разбра правилно, колега.
 
Цената при дилъра и моргата няма значение.
Поддръжката на такава част в наличност коства огромни логистични и производствени разходи. Да настроиш производствени линии за малко детайлче, за да ти направят примерно 20хиляди детайла е скъпото. После минават вътрешен качествен контрол, после минават сертифициране, вътрешна логистика и какво ли още не, за да се озоват в ERP системите им, с парт номер, наличности и още логистика, в дистрибуционните центрове. 
Всяка поръчка на една бройка или 5, или 10 някъде, е допълнителен вътрешен разход, защото трябва да преместят наличности за тяхна сметка от примерно Европа, до Азия или САЩ, или обратно (зависи къде се произвежда).
 
И така една част със себестойност няколко цента става на цена 80лв. с ДДС и малка търговска надценка (не им е огромна, противно на очакванията). А моргата е в сивата икономика и може да си продава на колкото си иска.
 
Затова, стигат си необходимия период за поддръжка на части и гасят производството.
 
Какво се случва после?
Поддставчиците могат да продължат да си ги правят, ако има пазар и/или искат при някакви определени условия. Така се срещат части с оригинално качество (Lemfoerder, ATE и т.н.), които също малко по малко изчезват, докато не се отсеят интересните модели, които се харесват от ентусиастите.
 
И така... 124ки, ЦЛК-та и други по-харесвани коли имат части, някои като R-класата няма да имат скоро. 
Преди имаха малко модели и беше лесно на производителя. Сега бълват на килограм и грам не им е за вторичния пазар.
 
И както написаха по-горе колегите.
Ще си караме не повече от 15-20 год. коли и ще се надяваме елементите по тях да се монтират и в следващи модели.
 
VAG групата се справя най-добре тук и при тях няма да има проблеми скоро. Старите модели на Ауди живеят нов живот като механични компоненти при Шкода 5 год. по-късно и техническите изменения при някои мотори са нищожни. Някои двигатели им се произвеждат над 10г и до ден днешен с малки модификации. Това в никакъв случай не се отнася до БМВ и Мерц, които хвърлят мотор и правят нов, до голяма степен различен през има няма 5г. Едно време не беше до такава степен засегнато, но вече става все осезаемо при колите след 2010.

  • 4

Audi_A4_avatar.gif


#10 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 460 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 11 юни 2021 - 16:06

Забелязвам Китайците им е силата в производството на такива детайли, 

Само да разберат че това липсва в Мерцедес веднага ще го пуснат в ebay


  • 1

сесшисе ?


#11 Marukian

Marukian

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 609 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W126 - 260SE 1989
    S210 - E320T 4MATIC 2001
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 юни 2021 - 16:02

Имат си някакви странни правила, но мога да обобщя инфото, което имам директно от Даймлер: 20 или 25 години поддържат части за моделите (не помня точно), но има изключения, примерно компресор за климатик преди 2000г няма. За ретро автомобили се стремят да осигурят всичко от Втората световна война насам, но това е за по-ценни модели, едва ли имат за всичко. Както по-горе се писа, поддържането на екзотични и по-редки части изисква голям ресурс и пари. Могат във времето да сменят производителя на даден детайл с друг, но пак има контрол на качество, сертифициране и т.н. Частите също имали срок на годност...


  • 0

#12 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 12 юни 2021 - 16:39

Директно от Даймлер - той не е ли починал отдавна?

Много точно инфо даваш - 10, 20, 30 години...

Ти в магазин за авточасти ли работиш?
  • 0

#13 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 12 юни 2021 - 19:44

Ти голям буквояд излезе....ако пишеше АГ след Даймлер, щеше да спиш по-спокойно ли?!Ако можеш да си по-конкретен, просто го напиши!
  • 0

#14 Silver BENZ

Silver BENZ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Mercedes AMG Petronas F1 Team
  • Автомобил:
    W201 190E 2.0
    W210 E290TD Elegance
    W211 E270CDI Elegance

Публикувано 12 юни 2021 - 22:28

Не е евтино. Ново е струвало към 80лв, сега по моргите  ( ако се намери е 40-50). А и не съм специалист, но този мотор не се ли ползва и за други модели? Явно липсата на части за ремонт, също е една от причинита колата да иде за скрап. Както и да е, беше ми интересно как мислят другите хора, бъдете здрави колеги!

Мисля си, че двигателят на моята е такъв. ;)


  • 0

#15 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юни 2021 - 22:06

Аз притежавам W124 200E с двигател M111. Относно техническата част има почти всички части налични. Забелязал съм че дефицитни части ги пускат в производство. Има дефицит при някои екстериорни и интериорни детайли, но като цяло почти всичко има за да е колата в движение.
Незнам каква е политиката на Мерцедес, но забелязвам, че за автомобилите след 2000г. почват да липсват части от които зависят дали автомобила ще остане стане паметник.

В ретро отдела даже вече предлагат дефицитни интериорни детайли да се изработват на 3D принтер.

За разлика от други марки поне държат на подръжката на ретро автомобилите.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни