Звуко и шумоизолация w213
Започната от Krasi.Martinov, 22 май 2021 - 13:35:14
20 мнения по тази тема
#1
Публикувано 22 май 2021 - 13:35
Колеги, преди години на 212ката слагах шумоизолция …. Отскоро при 213ката нито музиката звучи добре, нито е толкова тиха на висока скорост, колкото ми се искаше. И така се захванах с проект. Материалите поръчах от Авал, основно премиум продукти. Започнах от багажника, там поставих вибро и върху него налепих шумоизолация. Поставих и под задната седалка от същото
В корите само звукоизолация 15мм , която изглежда доста обещаващо, фабричното киче го свалих. Следва да положа малко специален продукт и на предните подкалници отвътре или по ламарината ( зависи от условията като ги сваля ). След което съм решил да сменя платения таван с имитация на алкантара и съответно при демонтажа да сложа и там вибро и звукоизолация ( макар че съм с панорама ) и финално много се чудя дали са не сваля мокет
а и да налепя и по пода на автомобила. Качвам няколко снимки на каквото съм сътворил
Sent from my iPhone using Tapatalk
В корите само звукоизолация 15мм , която изглежда доста обещаващо, фабричното киче го свалих. Следва да положа малко специален продукт и на предните подкалници отвътре или по ламарината ( зависи от условията като ги сваля ). След което съм решил да сменя платения таван с имитация на алкантара и съответно при демонтажа да сложа и там вибро и звукоизолация ( макар че съм с панорама ) и финално много се чудя дали са не сваля мокет
а и да налепя и по пода на автомобила. Качвам няколко снимки на каквото съм сътворил
Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Публикувано 22 май 2021 - 14:06
Поздравления за начинанието!
Замери ли силата на шума в колата преди операцията? За да сравниш резултата след?
Аз се захванах да правя това на втората кола и съм на половината. Имам подобна снимка на багажника - в леко друг нюанс.
#3
Публикувано 22 май 2021 - 23:18
Ефекта ще е близък до 0.
Нищо, че след толкова труд (напразен) не би си го признал.
От тези глупости дето си ги налепил в багажника полза няма, но пък колата става непродаваема - представи си някой идва да я купува, повдига мокета в багажника, усмихва се и си заминава...
За истинска шумоизолация във високия клас се използват специални стъкла, като начало. Но в ниския клас ( W213 ) - трудна работа.
Нищо, важното е след часове изгубено време и една шапка пари на вятъра на ТЕБ да ти хареса.
Нищо, че след толкова труд (напразен) не би си го признал.
От тези глупости дето си ги налепил в багажника полза няма, но пък колата става непродаваема - представи си някой идва да я купува, повдига мокета в багажника, усмихва се и си заминава...
За истинска шумоизолация във високия клас се използват специални стъкла, като начало. Но в ниския клас ( W213 ) - трудна работа.
Нищо, важното е след часове изгубено време и една шапка пари на вятъра на ТЕБ да ти хареса.
#4
Публикувано 22 май 2021 - 23:32
За сега на всичките ми автомобили съм полагал звукоизолация и ефекта е огромен още при 124ката направих замервания и веднага се видяха разликите. При 213ката засега забелязвам много по чистия звук от музиката , както и че изчезна звука от пътя. В момента чувам основно от към пода и мотора. Мисля да поставя и на пода изолация в най-скоро време. Определено си заслужава едни 1000-1300лв вложени в такова проектче. До тук съм 650лв.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Публикувано 22 май 2021 - 23:39
Ха ха, ще ме спукаш...
#6
Публикувано 23 май 2021 - 08:19
ето едно просто видео с няколко измервания… ако 10-16 децибела са нищо…Ха ха, ще ме спукаш...
https://youtu.be/0u3j40DS4fM
Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
Публикувано 23 май 2021 - 10:03
На този американски камион и плюшени мечета да му накичш на таблото ще утихне. Така, че тоя продавач на рендета не го гледай.
За да намалиш шума в купето можеш намалиш създаването на шум или вече създадения шум да го изолираш извън купето.
Така - да спреш създаването на шум можеш да сложиш по тихи гуми. Ааа, можеш да си махнеш външните огледала и да напръскаш мотора с полиуретанова пяна. Друго не, едва ли можеш да промениш аеродинамиката или нещо друго.
За ограничаването на шума извън купето - отдавна се използват двоини уплатнения на вратите и дебели стелки по пода. И там нищо не можеш да направиш. Тоя кадаиф в багажника изобщо няма да го коментирам. Както и за подкалниците и покрива...
За вратите - в Европа при катастрофа застрахователите със сигурност бая ще ти откажат пари, защото там има сензори за възглавниците. Въпреки, че са на самата врата, не на кората, тези сензори работят на налягане ( не го знаеше, нали?). За шумоизолация, ясно, че няма полза.
По горе ти писах - скъпите коли са тихи доголяма степен заради специалните стъкла. Карал съм един и същ модел със и без такива. Разлика има голяма. Ама са скъпи...
Не ме разбирай погрешно - щом не ти се върши домакинска работа в къщи (едно време пред блока чичковците ровеха в Москвичите, за да не тупат килими), можеш да си осакатяваш возилото. То си е твое. Май завинаги, с тези глупости които правиш. Но най важното е на ТЕБ да ти харесва...
За да намалиш шума в купето можеш намалиш създаването на шум или вече създадения шум да го изолираш извън купето.
Така - да спреш създаването на шум можеш да сложиш по тихи гуми. Ааа, можеш да си махнеш външните огледала и да напръскаш мотора с полиуретанова пяна. Друго не, едва ли можеш да промениш аеродинамиката или нещо друго.
За ограничаването на шума извън купето - отдавна се използват двоини уплатнения на вратите и дебели стелки по пода. И там нищо не можеш да направиш. Тоя кадаиф в багажника изобщо няма да го коментирам. Както и за подкалниците и покрива...
За вратите - в Европа при катастрофа застрахователите със сигурност бая ще ти откажат пари, защото там има сензори за възглавниците. Въпреки, че са на самата врата, не на кората, тези сензори работят на налягане ( не го знаеше, нали?). За шумоизолация, ясно, че няма полза.
По горе ти писах - скъпите коли са тихи доголяма степен заради специалните стъкла. Карал съм един и същ модел със и без такива. Разлика има голяма. Ама са скъпи...
Не ме разбирай погрешно - щом не ти се върши домакинска работа в къщи (едно време пред блока чичковците ровеха в Москвичите, за да не тупат килими), можеш да си осакатяваш возилото. То си е твое. Май завинаги, с тези глупости които правиш. Но най важното е на ТЕБ да ти харесва...
#8
Публикувано 23 май 2021 - 19:01
Доволен съм много, сензорите на вратите работят с налягането вътре във вратата, там и да го промениш ( а аз не съм ) няма значение. Той отчита рязка смяна в налягането а не колко е . По същата логика на море и на планина ще се отварят възглавниците щото налягането се вдига или пада. Смях..
А за другите имащи интерес искам да споделя че автомобила се усеща доста по стегнат по неравностите и дупките, направо разликата е огромна, а още не съм лепил по пода, над предните гуми и тн. Засега съм изключително приятно изненадан. Когато продам автомобила може новия собственик да си я махне. Това не е боя и се отлепя с минимални усилия.
Sent from my iPhone using Tapatalk
А за другите имащи интерес искам да споделя че автомобила се усеща доста по стегнат по неравностите и дупките, направо разликата е огромна, а още не съм лепил по пода, над предните гуми и тн. Засега съм изключително приятно изненадан. Когато продам автомобила може новия собственик да си я махне. Това не е боя и се отлепя с минимални усилия.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#9
Публикувано 23 май 2021 - 21:43
Хубаво е, че си вярваш, кефиш ме!
#10
Публикувано 24 май 2021 - 11:02
Мисля това да поставя по пода, 3 те листа от единия матрял са за една от корите на вратите… просто не ми стигна
Живи и здрави каквото (ако) остане от битума след време ще го лепна на тавана
Sent from my iPhone using Tapatalk
Живи и здрави каквото (ако) остане от битума след време ще го лепна на тавана
Sent from my iPhone using Tapatalk
#11
Публикувано 24 май 2021 - 11:10
Между другото го играх това на друга марка (тенекиена кутия).
Разликата е осезаема, но то беше трудно за каране иначе. Главата ти става на тенджера.
Яко облепване на всичко с алубутил изолация, на места една друга акустична (основно багажник и врати) и после дунапренените пирамидки по пластмасовите панели, където е възможно.
Отне няколко дни да се направи смислено. Вярно, бягането от жената и пиенето на бири в гаража бяха добавената стойност на занимавката
Не съм снимал много по процеса, но определено се получи добре.
Включваше: Предни врати, задни панели, пода под задната седалка, задна врата, и малко от тавана (с панорама съм и там няма просто къде да се лепи).
Преди не можеше да се кара в дъжд. Чувах го под задната седалка и барабанеше зловещо по малкото ламарина около панорамата. Сега е добре. Няма как да стане заглушена като премиум автомобил, но определено една от най-шумните коли е на нивото на премиум хечбек вече. Не съм облепвал под багажника, защото багажник няма Има една кора за инструменти и съвсем малко метал около нея. Не исках като се вдигне кората, да си личат "апликацийки".
Единственото условие е, че да се направи добре, се подхожда доста пипкаво. Не е просто лепене, където ти видят очите. Не мога да осмисля как "професионалистите" го правят за няколко часа.
Вярно, че почистих внимателно всичко при свалянето и смазах всяко болтче и щипка, но все пак... точно това не отне много време.
На Мерцедес и аз не бих се хванал да го правя, не бих очаквал да има резултат, но ентусиазмът е налице. Евала Краси, че има и други психопати
Нямам фактурата от Авал, но не мисля че надхвърлих 300лв.
========
mini1.JPG 111,93K 10 Брой сваляния mini2.JPG 132,02K 10 Брой сваляния mini3.JPG 93,37K 10 Брой сваляния mini4.JPG 78,1K 10 Брой сваляния
#12
Публикувано 24 май 2021 - 14:11
Не искам да доказвам нищо, но просто сравнявайки 212 с 213…. Е старата е по-обезшумена серийно… с еднаква скорост комфорта е различен. За това се и хванах на работа определено наклепам ли и пода под пасажерите… ще има разлика пак. В предните крака е факт че изолацията под стелките е доста дебела, но отзад е само киче.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#13
Публикувано 27 май 2021 - 10:52
Подкрепям проекта, и според матеряла и изпълнението - разлика ще има. Но бих споменал - стъклата, ако си намерих безшумният вариант на твое място бих ги сменил, много важен елемент. Щом си с панорама, музиката няма да се промени кардинално. За там ще трябва всичко да е изолирано...
Успех, добро начинание, а ако решиш да я продаваш за правилната цена, аз съм кандидат.
#14
Публикувано 27 май 2021 - 13:19
Вчера свалих декорацията на пода. Определено фабрично има доста вибро изплация, личи си че са се постарали. Под кичето отзад има 1см дунапрен, отпред е доста по дебело.
Но реших да направя каквото мисля и залепих CtK premium 2.2mm виброизолация и СТК темпо фикс 4мм. Мисля че това или още макс 2мм може да се полага за да се сглоби лесно всичко.
За пода определено над 3квадрата материал не е нужно. Аз леко се изхвърлих и купих 6кв , не мисля да ги връщам а да сложа след време по тавана и колонките ( когато ми дойде музата за алкантара таван )
Впечатления… нямам още. Днес минах едни павета… не мога да преценя при ниска скорост. Предполагам и се надявам да е по-хладно лятото и по-топло зимата отделно от намалелия шум при движения.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Но реших да направя каквото мисля и залепих CtK premium 2.2mm виброизолация и СТК темпо фикс 4мм. Мисля че това или още макс 2мм може да се полага за да се сглоби лесно всичко.
За пода определено над 3квадрата материал не е нужно. Аз леко се изхвърлих и купих 6кв , не мисля да ги връщам а да сложа след време по тавана и колонките ( когато ми дойде музата за алкантара таван )
Впечатления… нямам още. Днес минах едни павета… не мога да преценя при ниска скорост. Предполагам и се надявам да е по-хладно лятото и по-топло зимата отделно от намалелия шум при движения.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Този пост е редактиран от Krasi.Martinov: 27 май 2021 - 13:20
#15
Публикувано 29 май 2021 - 19:18
Още едно ъпдейтче, бях купил и 3 листа изолация за подкалниците… днес лепнах левия , като използвах случая да го изчистя и сложих малко вибро битум на предния калник. Определено спря да дрънка на Хонда ( друг ефект надали ще има ) надявам се обаче от звуко изолацията на подкалника да има ефект… отпред си е чиста пластмаса.
Първо го изчистих от мърсотията , обезмасилих леко и налепих лист и половина
Резултат предполагам ще има на висока скорост, дъжд и тн.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Първо го изчистих от мърсотията , обезмасилих леко и налепих лист и половина
Резултат предполагам ще има на висока скорост, дъжд и тн.
Sent from my iPhone using Tapatalk
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни