Engine flush - Да или Не?
Започната от BenzW164, 11 май 2021 - 20:47:31
10 мнения по тази тема
#1
Публикувано 11 май 2021 - 20:47
Здравейте,
От скоро имам Е купе W207 250 CGI. Утре ще сменям маслото с Ravenol VST 5w40 (https://www.ravenol....-vst-sae-5w-40/).
Тъй като имам колата от скоро и не знам с какво масло е карана и кога е било сменяно, обмислям да направя промивка на двигателя с добавка за тази цел. Какво ви е мнението и доволни ли сте от такъв тип добавки или по-добре да не се занимавам, за да няма после драми? Също така тези дни мисля сам да сваля дроселовата клапа и да я почистя. Бихте ли препоръчали спрей за почистване на дросел, който се доволни?
Благодаря предварително!
От скоро имам Е купе W207 250 CGI. Утре ще сменям маслото с Ravenol VST 5w40 (https://www.ravenol....-vst-sae-5w-40/).
Тъй като имам колата от скоро и не знам с какво масло е карана и кога е било сменяно, обмислям да направя промивка на двигателя с добавка за тази цел. Какво ви е мнението и доволни ли сте от такъв тип добавки или по-добре да не се занимавам, за да няма после драми? Също така тези дни мисля сам да сваля дроселовата клапа и да я почистя. Бихте ли препоръчали спрей за почистване на дросел, който се доволни?
Благодаря предварително!
#2
Публикувано 11 май 2021 - 21:32
Колега, по-добре направи няколко смени на масло по 6000 км. Най-вероятно са го сменяли по борд компютър на 25000.
Дроселът защо искаш да го чистиш? По принцип спрей за спирачки съм ползвал за тази цел, но само при необходимост. Какъвто и да е марков спрей ще ти свърши работа.
На твоя двигател бих следил веригата за разтягане. Между 40 и 140 хил км се обажда. Според карането.
#3
Публикувано 11 май 2021 - 21:57
Здравей,
По борд компютър интервала 25к ли е? Ужас, при мен изписа,че остават 2000км до смяна и мислех,че на борд компютър е 15к......
За дросела искам да го сваля, защото като я карам на комфорт ми е много мудна и понякога при натиснат педал на газта до средата,или много бавно набира или изведнъж много рязко като, че ли тръгва като при натиснат по-надолу педал. Не знам дали е свързано с това може и от кутия,турбо, но като цяло като я карам на спорт доста по-добре отговаря на натискане на газта, а мисля, че чистенето на дросела може само да е полезно. Също сутрин на студено при първите превключвания от 1ва на 2ра има едно като клатене/замисляне - може и от кутията да е или от хидрото въпреки, че смених преди 500км маслото на кутията с промивка, като загрее вече няма такива симптоми.
За веригата благодаря за съвета - на моята е сменена преди да я взема заедно със зъбните колела и обтегача и още доста неща.
Колега, по-добре направи няколко смени на масло по 6000 км. Най-вероятно са го сменяли по борд компютър на 25000.
Дроселът защо искаш да го чистиш? По принцип спрей за спирачки съм ползвал за тази цел, но само при необходимост. Какъвто и да е марков спрей ще ти свърши работа.
На твоя двигател бих следил веригата за разтягане. Между 40 и 140 хил км се обажда. Според карането.
#4
Публикувано 11 май 2021 - 22:34
Според мен всички описани реакции на колата са нормални.
Не бих се занимавал с дросел и промивки - колегите по-горе са дали далеч по-полезни съвети.
Този пост е редактиран от bat_Vite: 11 май 2021 - 22:35
#5
Публикувано 11 май 2021 - 23:14
Здравей,
По борд компютър интервала 25к ли е? Ужас, при мен изписа,че остават 2000км до смяна и мислех,че на борд компютър е 15к......
За дросела искам да го сваля, защото като я карам на комфорт ми е много мудна и понякога при натиснат педал на газта до средата,или много бавно набира или изведнъж много рязко като, че ли тръгва като при натиснат по-надолу педал. Не знам дали е свързано с това може и от кутия,турбо, но като цяло като я карам на спорт доста по-добре отговаря на натискане на газта, а мисля, че чистенето на дросела може само да е полезно. Също сутрин на студено при първите превключвания от 1ва на 2ра има едно като клатене/замисляне - може и от кутията да е или от хидрото въпреки, че смених преди 500км маслото на кутията с промивка, като загрее вече няма такива симптоми.
За веригата благодаря за съвета - на моята е сменена преди да я взема заедно със зъбните колела и обтегача и още доста неща.
Може и на 15000 да се сменя маслото по борд компютър (евентуално, ако бъркам с втората ми кола), но пак е над 10000, което за мен е прекалено.
Колата ти с 5Г Троник ли е? Ако "Да", преди да правиш каквото и да е по колата, извън нормалната поддръжка, намери подобна кола и й тествай поведението. Така може да си обективизираш очакванията към колата, двигателя и скоростната кутия.
(Имам този двигател, с намалената мощност, на по-тежко купе и със 7Г Троник. Е, тази кола не е правена за ластици. Динамично каране по магистрала - да, сигурно и бързо изпреварване - да, поддръжка на висока скорост при ниски обороти - да. Но изрязване от светофар до светофар не й е в природата и не носи удовлетворение. )
Ритането сутрин на студено може да го оправиш с ресет на адаптациите на автомата - става с педала на газта и ключа. Процедурата съм я писал във форума - потърси я.
#6
Публикувано 11 май 2021 - 23:19
Engine flush e ОК, виждал съм какви чудеса вади от мотори. Продължава да тече и след като си го източил
Работата е там, че ако все пак колата ти е нормална, а не някаква с мазут в мотора, трябва да смениш и второто масло доста бързо след първото: 5-6х.км, да разкараш агресивната химия на флъша/
От друга страна, ако ти е зле мотора, може да има повече смисъл да се ревизира.
От трета страна, вероятно не възнамеряваш да правиш каквото и да е по него, значи флъш няколко пъти и ще е доста чисто.
Внимавай какъв взимаш!
Има такива за сервизи, които се слагат точно преди смяната и се държат половин час на работещ мотор.
Има такива и за ентусиасти, с които се кара няколкостотин км. преди смяна.
Ако сложиш такъв за сервизи и караш няколко седмици, може да нанесеш доста щети по мотора си
#7
Публикувано 13 май 2021 - 11:58
Може и на 15000 да се сменя маслото по борд компютър (евентуално, ако бъркам с втората ми кола), но пак е над 10000, което за мен е прекалено.
Колата ти с 5Г Троник ли е? Ако "Да", преди да правиш каквото и да е по колата, извън нормалната поддръжка, намери подобна кола и й тествай поведението. Така може да си обективизираш очакванията към колата, двигателя и скоростната кутия.
(Имам този двигател, с намалената мощност, на по-тежко купе и със 7Г Троник. Е, тази кола не е правена за ластици. Динамично каране по магистрала - да, сигурно и бързо изпреварване - да, поддръжка на висока скорост при ниски обороти - да. Но изрязване от светофар до светофар не й е в природата и не носи удовлетворение. )
Ритането сутрин на студено може да го оправиш с ресет на адаптациите на автомата - става с педала на газта и ключа. Процедурата съм я писал във форума - потърси я.
Здравей,
Ами изминал съм вече около 2500км. Сменил съм маслото на автомата със филтър и букса, защото миналия собственик не помни кога е сменяно ( демек най-вероятно не е било). Като цяло колата е окей - разбира се не е някаква бегачка, но има Dynamic handling package, както и manual mode за скоростите. Съответно на спорт режим освен, че втвърдява амортисьорите, слага също и кутията на спорт и от там вече ако се сложи на ръчен режим кутията става доста приятна за каране. На комфорт някак си ми идва много мудна, което за в града е ок разбира се, но исках да прегледам дросела, за да видя дали и това не влияе по някакъв начин ако е замърсен. Днес ще сменя маслото с Ravenol VST 5w40 и ще видя как ще се отрази на мотора, тъй като в момента е с 5w30 и е за смяна и ми идва малко шумен мотора поне при натискане(може и просто да си е така, все пак е 4 цилиндъра - миналата ми беше v6). Благодаря за включването в темата и съветите. Би ли споделил с какво масло караш твоята?
Engine flush e ОК, виждал съм какви чудеса вади от мотори. Продължава да тече и след като си го източил
Работата е там, че ако все пак колата ти е нормална, а не някаква с мазут в мотора, трябва да смениш и второто масло доста бързо след първото: 5-6х.км, да разкараш агресивната химия на флъша/
От друга страна, ако ти е зле мотора, може да има повече смисъл да се ревизира.
От трета страна, вероятно не възнамеряваш да правиш каквото и да е по него, значи флъш няколко пъти и ще е доста чисто.
Внимавай какъв взимаш!
Има такива за сервизи, които се слагат точно преди смяната и се държат половин час на работещ мотор.
Има такива и за ентусиасти, с които се кара няколкостотин км. преди смяна.
Ако сложиш такъв за сервизи и караш няколко седмици, може да нанесеш доста щети по мотора си
Честно казано мислех да слагам от добавката, която се слага преди смяна и да я оставя да работи 10-15 мин и директно да се източва. но засега размислих ще си сложа новото масло Ravenol VST 5w40 и ако ми се стори мръсно на малък пробег ще го сменя отново след 5к км/
Този пост е редактиран от BenzW164: 13 май 2021 - 11:59
#8
Публикувано 13 май 2021 - 17:32
Равено е отличен избор, относно флъшовете вземи хубав и скъп… има доста писано в субаро форума. Аз ползвам сеафоам, но и бардал и всичко над 15-20лв е ок. Тези евтините нанасят вреди заради състава им. Тоест те не разтварят мизерията, а само я отлепт от метала
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#9
Публикувано 13 май 2021 - 21:02
Би ли споделил с какво масло караш твоята?
Честно казано мислех да слагам от добавката, която се слага преди смяна и да я оставя да работи 10-15 мин и директно да се източва. но засега размислих ще си сложа новото масло Ravenol VST 5w40 и ако ми се стори мръсно на малък пробег ще го сменя отново след 5к км/
Би ли споделил с какво масло караш твоята?
Честно казано мислех да слагам от добавката, която се слага преди смяна и да я оставя да работи 10-15 мин и директно да се източва. но засега размислих ще си сложа новото масло Ravenol VST 5w40 и ако ми се стори мръсно на малък пробег ще го сменя отново след 5к км/
Карам я с каквото намеря марково (Шел, Кастрол, Тотал, Репсол); задължително 5W40 и по спецификация - 229.3 или 229.5. Знам, че този двигател понася и 229.31, ако даже не и 229.51, но с дизелови масла не ми се експериментира.
Сменям го на 10000 км. (Сега на 8000 по изключение, че последната година съм я карал на много къси разстояния).
Какво стана с добавката за която пита?
#10
Публикувано 14 май 2021 - 08:21
Равено е отличен избор, относно флъшовете вземи хубав и скъп… има доста писано в субаро форума. Аз ползвам сеафоам, но и бардал и всичко над 15-20лв е ок. Тези евтините нанасят вреди заради състава им. Тоест те не разтварят мизерията, а само я отлепт от метала
Sent from my iPhone using Tapatalk
Здравей,
Благодаря за съвета. Вчера го смених, но реших да не правя флъш, ще го следя и ако видя, че бързо се замърси може би ще купя една добавка за промивка и ще го сменя преди 10к км. Иначе с новото масло заспа - доста утихна мотора
Би ли споделил с какво масло караш твоята?
Честно казано мислех да слагам от добавката, която се слага преди смяна и да я оставя да работи 10-15 мин и директно да се източва. но засега размислих ще си сложа новото масло Ravenol VST 5w40 и ако ми се стори мръсно на малък пробег ще го сменя отново след 5к км/
Карам я с каквото намеря марково (Шел, Кастрол, Тотал, Репсол); задължително 5W40 и по спецификация - 229.3 или 229.5. Знам, че този двигател понася и 229.31, ако даже не и 229.51, но с дизелови масла не ми се експериментира.
Сменям го на 10000 км. (Сега на 8000 по изключение, че последната година съм я карал на много къси разстояния).
Какво стана с добавката за която пита?
Здравей,
Откакто напълних със 100 октана не съм имал проблеми и затова засега се въздържам да слагам излишно добавки. Миналия път като писах и ми каза за добавката се обадих в СС, но естествено точно тогава вдигна някакво момче и каза, че не можел да помогне, защото по-старшите колеги са обедна почивка
#11
Публикувано 14 май 2021 - 15:20
Просто си я купи от БМВ
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни