Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

С какво усилие да затегна?


  • Please log in to reply
5 мнения по тази тема

#1 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 149 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 27 април 2021 - 23:28

Здравйете.

 

Планирам в близките дни да си сменя маслото и датчика за нивото на маслото. Може ли някой да ми каже с какво усилие трябва да ги затегна, когато приключа с процедурата? Относно капака на масления филтър - отгоре пише, че необходимото усилие е 25 Nm и предполагам, че е вярно. :) Колата е CLK 208 1999 година, 200 Kompressor, 192 коня.

 

Благодаря!


Този пост е редактиран от EseAmor: 27 април 2021 - 23:29

  • 0

#2 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8178 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 април 2021 - 08:14

Eee, ама това са малки болтчета. Стига се филмира. Завий ги с една малка тресчотка и това е :) Отделно си купуваш всичките размери динамометрични ключове ли? :)


  • 2

Audi_A4_avatar.gif


#3 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3886 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 28 април 2021 - 10:11

10 Nm. Просто ползвай най-малката тресчотка на гедорето, 1/4", или затягай с гаечен ключ/лула, не случайно малките са по-късички, големите по-дългички - това има общо и с момента на затягане.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  18-3300.pdf   60,86K   4 Брой сваляния

  • 1
________________________________________
True dual exhaust
Code 486 - sport suspension
injector upgrade

#4 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 149 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 28 април 2021 - 17:18

Някъде мернах, че пробката е около 30 Nm и предполагам, че е точно така, но все още съм в процес на търсене, за да бъда сигурен. :) Имам време до другата седмица, защото съм решил да се занимавам тогава. Сега трябва да намеря чаша, с която да развия капака на масления филтър. С универсален ключ няма да стане, понеже мястото е прекалено тясно и няма ход да върти.

 

Eee, ама това са малки болтчета. Стига се филмира. Завий ги с една малка тресчотка и това е :) Отделно си купуваш всичките размери динамометрични ключове ли? :)

Не ги купувам, защото мога да взимам от работа. Там имат доста комплекти, и то с доста широк диапазон на усилието. Е, ако нямах възможност да взимам, вероятно щях да си купя. Перфекционист съм и държа всичко по колата да се прави така, както е написано в книгите. :)

 

10 Nm. Просто ползвай най-малката тресчотка на гедорето, 1/4", или затягай с гаечен ключ/лула, не случайно малките са по-късички, големите по-дългички - това има общо и с момента на затягане.

Благодаря много, колега! :) Ако случайно имаш и за пробката... :D


Този пост е редактиран от EseAmor: 28 април 2021 - 17:22

  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3886 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 29 април 2021 - 10:12

Там по спомен беше 20-25 Нм, макар че всички стягат до скъсване и връщат малко назад. :)

Прикачени файлове


  • 3
________________________________________
True dual exhaust
Code 486 - sport suspension
injector upgrade

#6 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 149 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 29 април 2021 - 17:40

Супер. Вече съм си осигурил ключ, който има интервал 20-100 Nm, но може да стяга и на по-малко от 20. Утре ще си поръчам чашка Force S74, с 14 стени (утре ще ги преброя, за да съм сигурен), за капака на масления филтър, както и сензор за нивото на маслото и филтри. Когато пристигнат, ще извърша интервенцията. :)


Този пост е редактиран от EseAmor: 29 април 2021 - 17:45

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни