Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Етапи на тунингаStage 1, Stage 2, Etc.


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 09 April 2021 - 15:07

Отварям тази тема, за да споделим знания и опит относно етапите тунинга - Stage 1, Stage 2, Stage 3

 

Stage 1 - повишаване на мощността със стандартни компоненти, средно между 10 и 20%. Може да се подменят единични компоненти. Тук може да се ползва гориво RON 95, но може да се наложи ползването на RON 98

Stage 2 - пошиване на мощността средно между 20 и 50%, като се ползват различни от стандартните компоненти за някои системи и агрегати, дросел, инжектори, смукателен и изпускателен колектор, генерация, турбиниране и т.н. Може да се наложи подмяна на тампони на двигател и окачване, спирачки. Ползва се гориво RON 98-102.

Stage 3 - повишаване на мощността с 50%+ с тежки модификаци по двигателя, не се препоръчва за автомобили за ежедневна употреба, заради намаления ресурс на двигателя и нужда от по-често сервизиране. Тук се налага и подмяна на спирчки, окачване, съединител, скорости и т.н.

 

Маперите имат стандартни таблици, в които пише за всеки Stagе кои карти и по колко да пипнат - гориво, налягане на горивото, налягане на турбината, ограничител на въртящия момент. За самата промяна на картите има някои неписани правила, но всеки мапер може да има индивидуален подход.За предпочитане е да се избягват резки стъпала в картите.


  • 1




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users