Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Тунинг на м112


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 25 February 2021 - 14:14

Здравейте, Колеги,

 

Отаврям тази тема, защото смятам, че може да преставлява интерес за много хора (за мен със сигурност).

 

Ще споделям периодично какво съм намерил, прочел или проучил. Ако намерите нещо интересно, споделяйте и вие.

 

Особеното при м112 е използването на два смукателни и един изпускателен клапан.

 

Друга особеност са двете свещи, рапзоложени в двата края на горивната камера на всеки цилиндър, които позволяват по-бързо и по-пълно изгаряне на сместа.

 

Това, което съм успял да намеря като информация засега е, че директно може да се ползват някои части от горивната система на м113: дюзи, дросел и дебитомер.

 

Дюзите позволяват впръскване на 20-25% повече гориво. Хубаво е ъпгрейдът на инжекторите да бъде съчетан и с ъпгрейд на смукателния тракт - дросел от м113.

 

Относно ползването на дебитомер от м113 - мненията в чуждите форуми са противоречиви. Някои твърдят, че колат анабира по-бързо с оригиналния си дебитомер. Други съветват да се ползва само корпуса от дебитомера на м113, а сензорът да бъде оригиналния от м112.


  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 25 February 2021 - 14:28

В имплицитната кодировка на моторното ЕКУ има 4 параметъра, които определят поведението на дросела.

 

МЕ2.8->Implizite Kodierung:

 

Lastschlagdaempfung (LSD): демпване на тласъците. Когато е включено, газта реагира по-плавно

Momentenbegrenzung: това според мен служи за ограничаване на натоварването при преминаване на по-висока предавка. Ако някой знае- нека потвърди.

Momentenerhöhung: това може би е свързано пак с работата на кутията, но при преминаване на по-ниска предавка. Ако някой знае - нека потвърди.

Pedal Kennlinie:  тук има 3 опции. 1 - автомат, 2-ръчна кутия, 3-sequetronic. Най-директно е поведението на опция 2-ръчна кутия

 

Допълнително в кодировката може да се изключва ламбда регулирането и да се включва регулиране по CO, но подозирам, че тези 2 параметъра са свързани и взаимно изключващи се.

 

ВАЖНО! Произволният ибор на параметри може да доведе до повреда на мотора, кутията или да влоши работата им.


  • 1

#3 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 25 February 2021 - 22:44

Стани, благодаря за темата.Т.е. може да се изключи напълно ламбдата така ли? Да се шунтира?
  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 26 February 2021 - 08:42

Така изглежда, има параметър който изключва ламбда регулирането, но не съм пробвал какво става. Не знам обаче дали не трябва да се активира регулирането по CO когато изключиш ламбдата.


  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 26 February 2021 - 09:44

Гледам една японска фирма, Ashico-racing, предлагат портване на глава. https://www.facebook...79196915446767/

 

тези юнаци предлагат валове: https://www.tij-powe...7373&tpl=mobile

 

Валове има и от Kleemann: https://catalog.klee...mshaft-kit-112/


  • 0

#6 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 26 February 2021 - 14:46


Валове има и от Kleemann: https://catalog.klee...mshaft-kit-112/

А какви компресорни китове има от Клееман за М112...... :D Но бяха към 10-15 хил евро.


  • 0

#7 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
Garage View Garage

Posted 27 February 2021 - 13:09

За 15к Евро си вземи w212 m273 и не се занимаваш с глупости :)

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
  • 2

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 01 March 2021 - 10:20

Стани, благодаря за темата.Т.е. може да се изключи напълно ламбдата така ли? Да се шунтира?

Може да се изключат само задните сонди, може и ламбда регулирането напълно.

 

При мен беше активирана RON/ROZ Корекция, която според мен е за страни с по-лошо качество на горивото (не че у нас е топ, но на теория имаме минимум 95 :)) и намалява предварението на запалването. Деактивирах го и колата е една идея по-жива.


  • 0

#9 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,134 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Posted 01 March 2021 - 12:49

Аз лично се бях замислял одавна преди да правя моята да си взимам кола с този мотор възможно най малкия М112 и да го заменя с възможно най големия 3700куб и ще има осезаема разлика ако се остави настоящия диф.Електрониката трудно да компенсира и затова ще има лекинка игра с инжекторите но ще стане.Споменавам го понеже ми се вижда лесно и не мн скъпо като манипулация сравнено с турбо или компресор.

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 01 March 2021 - 14:37

Гледах, че разпределителните валове на 3.2 и 3.7(МЛ350) са еднакви, а тези на 2.6 са различни.

 

3.7 ползва дюзи от m113 Е430 и Е500.

 

2.6 (е240) е с 3.67 диф. Ако се смени мотора, и се кодне крива на педала на газта за ръчна кутия, ще стане доста диркетна и бърза кола.

 

Иначе през вариантното кодиране на MЕ-SFI има опции да се пипат горивни карти, но трябва още да проуча.

 

Стандартната кутия за 3.2 е 722.6 на 330Нм, което е доста близо до въртящия момент на мотора в сток вариант.


  • 0

#11 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 515 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Posted 01 March 2021 - 16:00

Милил ли си за тунинговане с части от AMG версията, ако купиш такъв мотор с дефект и преместиш всичко на твоя.

 

bd885dfebc19c02d5f64d3b864d6355e.md.jpg


Edited by Bogi, 01 March 2021 - 16:01 .

  • 0

сесшисе ?


#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 02 March 2021 - 17:43

Моторът не е слаб, просто комбинацията купе, диф, скорости и електроника дава усещане за по-мудно поведение.

 

Щеше да е интересно да се кодира като АМГ мотор, но АМГ не предлагат атмосферен вариант. Там картата на педала на газта, примерно, щеше да е по-агресивна.

 

За компресорния вариант знам, че ползва инжектори с двоен дебит. Също така се управлява по speed-density карти, а не по дебитомер. Не знам дали не е различен компютъра, а от там и цялата инсталация.

 

Компресорният вариант е разреден, биелите и буталата може би са други.

 

Ако се прави смяна, то е добре да се вземе цял оборудван мотор с инсталация и комп. А за да стане по-лесно всичко, направо се сменя колата.

 

На мен ми е любопитно какво още може да се изстиска от стоковия мотор.


  • 0

#13 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
Garage View Garage

Posted 03 March 2021 - 18:41

Милил ли си за тунинговане с части от AMG версията, ако купиш такъв мотор с дефект и преместиш всичко на твоя.

bd885dfebc19c02d5f64d3b864d6355e.md.jpg


Ако е M112 трябва да се внимава с разпределителните валове, че както писах в една друга тема до края на 2003та са с фабричен дефект и ако не са подменени по акция, цифрите и намирането са доста неприятни.
  • 0

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 04 March 2021 - 10:10

Да не би да става въпрос за М272?

 

За м112 не бях чувал подобно нещо, но е възможно и там да е имало проблем.

 

На м112  хидравличният обтегач правел проблем, някой ако знае да потвърди.

 

При мен има следи от работа по капаците на клапаните, но като втори (или трети) собственик, не мога да знам какво е правено.

 

Ако се наложи сваляне на главата, бих помислил за лек порт, или модификация на горивните камери.

 

Особено второто е доста рисковано, но това е и част от чара  му :)


  • 0

#15 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
Garage View Garage

Posted 04 March 2021 - 23:35

За M112К на амг имах предвид, валовете образно казано са тръби с набити гърбици, което ми се струва безумно и естествено в един момент някоя гърбица се измества/превърта и чупиш мотор. В щатските форуми има много по темата.
При стандартния М112 мисля че няма такъв проблем.

Edited by Brozestian, 04 March 2021 - 23:37 .

  • 1




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users