Към съдържанието

  •  

Снимка

W212 CNG проблем със силни вибрации

CNG вибрации метан

  • Please log in to reply
6 мнения по тази тема

#1 papa_franku

papa_franku

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Варна

Публикувано 09 февруари 2021 - 22:58

Здравейте, пиша от името на близък приятел (скаран е с форуми и онлайн платформи)

Закупи си мерцедеса от заглавието на над 500 000 километра. Колата е с метанова уредба. До колкото е разбрал от предишния собственик колата е със сменен двигател. Блока е от стандартен 1.8 компресор а главата е от такъв с метанова уредба, колата се кара на метан.

Проблемът са силни вибрации и шум наподобяващи дизелов мотор.  Малко след като я купи се появиха вибрации и колата строши авансаторните колелета.

След ходене при доста майстори (уж най-добрите в околията) и няколко хиляди лева проблема остава и никой не може да каже какво го причинява. Сменяни са няколко пъти авансаторни колелета, маслена помпа и някакви сензори + клапан на скоростната кутия (автомат е). След всяка смяна/напрасване на авансаторите колата работи добре няколко десетки километра и после проблема се появява отново. Колата тресе непрекъснато, без значение топла, студена, на метан или на бензин. Компютъра не показва грешки и не светят лампи по таблото.

Автомобила е наблъскан с екстри, ако не му знаеш километрите никога не би предположил на колко е. Много комфортен, пъргъв и икономичен. Момчето наистина не иска да се разделя с него, иска да го оправи.

Някой имал ли е опит с такъв проблем, предположения и също при кой да отиде. На момчето му писна да му отварят двигателя, да му взимат три цифрени суми и докато се прибере до тях колата да е в същото положение.

Колата се намира във Варна

Поздрави


Този пост е редактиран от papa_franku: 09 февруари 2021 - 23:07

  • 0

#2 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 09 февруари 2021 - 23:10

Колата оригинално не е на метан, така ли?
Метана как е свързан, кой го управлява?

С кой мотор е - с компресор или турбо?
Балансиращите валове проверени ли са?
Какво означава - строши авансаторите?
Веригата сменена ли е?
Има ли налягане на маслото?
Само на метан ли го прави?
Компресия, зацепване и други елементарни неща правени ли са?
Със стар диагноза - нещо по актуални стойности нередно?
Когато го има шума - детонационни сензори, предварение на запалването виждат ли се на тестера, нещо да подскачат, да играят?

Този пост е редактиран от prokopi69: 09 февруари 2021 - 23:21

  • 0

#3 papa_franku

papa_franku

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Варна

Публикувано 09 февруари 2021 - 23:44

Колата оригинално е била на метан. На борда му показва реален разход на метан и бензин.
Това за блока от друг мотор - така са му казали, дали реално е така не знаем, утре ще звани да пита нещо забелязали ли са по стойностите, той няма диагностика.
Балансиращи валове са му казали че са ОК.
Веригата е сменяна скоро.
Има налягане на маслото, за всеки случай му бяха сменили и маслена помпа.
Прави го и на бензин и на метан.
Компресия не знам дали са мерили, но са гледали зацепването, първо това им дойде на акъла
Колата е с компресор.
Рядко но понякога въбрациите изчезват, за кратко - няколко минути

Колата пали бавно, от няколко оборота и при заплаване "изхълцва"

Строши авансатори - така са му казали - че били строшени.


Този пост е редактиран от papa_franku: 09 февруари 2021 - 23:46

  • 0

#4 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 10 февруари 2021 - 03:47

Между "най-добрите в околоността",при Васил Зайков (My Service) ходил ли е?
Тел.0888 176 343.
  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 10 февруари 2021 - 10:49

Това с по-бавното и давещо палене е индикация, че нещо не е наред по зацепването на валовете или компресията.

Обаче без четене със Стар и гледане на живи данни, едва ли ще се локализира лесно проблема.


  • 0

#6 papa_franku

papa_franku

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Варна

Публикувано 17 февруари 2021 - 22:21

Така, колата сякаш е оправена, поне от няколко дни двигаателя работи чудесно.

На момчето му я ремонтира негов приятел за смешни пари.

Диагностиката показа грешка при позиционирането на валовете (кода не го видях и не присъствах на ремонта)

Направиха нова центровка на вариаторите(ваноси можеби по-точно). При въртене на мотора на ръка се чуваше едно гадно прескачане от тях. Оказа се че въобще не са зацепени правилно, В тях влизат едни малки болтчета, кото са били набити (качил съм снимка). След правилно настройка колата вече работи перфектно. 


Дано поста ми помогне на някого за вбъдеще

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от papa_franku: 17 февруари 2021 - 22:30

  • 1

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 февруари 2021 - 18:28

Благодаря за обратната връзка. Хубаво е когато всичко завърши добре. :)


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни