Регистриране на евро категорияПроблемите, с които се сблъсках
Започната от Maverick, 29 яну 2021 - 14:29:11
10 мнения по тази тема
#1
Публикувано 29 януари 2021 - 14:29
Здравейте,
Искам да споделя ядовете, които имах до момента с вписването на Евро стандарта в талона ми. За съжаление при първоначалната регистрация на МПС-то това не е направено, а данъка стана космически дори за тази кола, та реших да действам.
Първата информация беше, че трябва да отидеш до българското представителство за марката, демек Силвър Стар и да ти издадат удостоверение. От там ми отговориха 5 дни и 132 лева за услугата. А защо се иска такъв документ, при положение, че се знае колата с каква евро категория излиза от завода не ми е ясно. Казах си, че няма да плащам толкова много за нещо, което даже не е моя грешка, а най-вероятно на пътна полиция и недоглеждане на първия собственик, който е регистрирал колата в КАТ.
Поразрових се и намерих тази статия от Дарик: https://dariknews.bg...-kolata-2152038, където е описано как това може да стане и чрез имейл до производителя и ще бъде признато в КАТ, точно за да се избегнат големите такси на нашите мили родни сервизи.
Писах мейл до Даймлер. Нищо. Писах втори път - препратиха ме към Силвър Стар. Писах на АМГ, надявайки се, че поне те ще ми обърнат внимание, макар и да са под същата шапка. Отговориха ми за 15 мин., но отново ме отпратиха да се оправям на местно ниво. Аз обаче не се отказах и продължих да тормозя Даймлер, докато накрая не ми отговориха.
Дотук добре. Време беше да посетя столичния КАТ. Отивам аз с документите, чакам си реда, отивам на гишето, казвам, че съм за вписване на Евро категория в талона и от там получих един учуден поглед. "Ама защо сте при мен, вие трябва да минете през каналите". Питам защо, при положение, че първата регистрация е 2015-та и някой тогава не си е свършил работата, искам сега просто да се оправи грешката. "Не, вие трябва да отидете на каналите."
Отивам на каналите първо да питам какво се иска от мен - "Отивате да попълните декларация за смяна на данните, след това идвате с колата и минавате през каналите с нея".
Нормално ли е това? Някой друг минавал ли е през този кошмар? Аз реших да не си губя повече времето там, защото денят щеше да ми замине, а бях на работа.
За справка, колата е МЛ55, данъка ми от 560 лева, скочи два пъти две поредни години до 900 лева, догодина се очертава да стане 1000 като мине в пенсионерската категория. Би трябвало поне 10% да спестя от това, че съм Евро 3, ама разправиите са твърде големи и не знам как да процедирам вече. Да, голям мотор е, да по принцип замърсява повече, ама това че имам газова никой не го отчита в тая държава. Уж миналата година от ВМРО вкараха предложение данъка за колите на АГУ да падне с 50%, ама общините се опънаха, защото и без това приходите били намалели покрай вируса.
Та извода е, че нашата малка държавица гледа да изцица всеки лев от нас, а когато е за наше облекчение го прави максимално трудно, че човек да се откаже.
Според вас да се отказвам и да плащам като поп или да продължавам борбата?
Благодаря за вниманието!
#2
Публикувано 29 януари 2021 - 14:50
И аз смятам, че процедурата е глупава и прекалено много данъчна тежест се пранася на собствениците на по-мощни автомобили, които така или иначе плащат повече към бюджета през акциза и ДДС-то на горивото.
Данъкът на автомобили до 100 к.с. доскоро беше в рамките на 20 лв. Според мен трябва да бъде поне 70-80 лв.
За 260-ката, 160 коня без евро категория (въпреки,че си запазих катализаторите) плащах около 260 лв.
За 320-ката, 224 коня Евро 4, данъкът ще бъде около 280 лв. Интересно, че според данъчните калкулатори, данъкът в София е около 210 лв.
#3
Публикувано 29 януари 2021 - 15:33
Може ли един въпрос, че и мен силно ме вълнува - как точно удостоверяваш пред КАТ, че отговорът на e-mail-a за евро категорията е дошъл от Даймлер, а не си си го написал на текстов редактор и разпечатал на листче?
Този пост е редактиран от koleto_70: 29 януари 2021 - 15:34
#4
Публикувано 29 януари 2021 - 17:25
Аз 2019 като регистрирах 220-ката в Австриския талон еврокатегорията беше написана с някакви технически данни а не евро-3 примерно в талона на временния номер естествено полето еврокатегория беше празно.
А при проверка по рамата(984 COC PAPER - NO REGISTRATION CERTIFICATION) този номер показва че колата е излезнала без документи за евро-категория да отговаря на евро еди кое си но не е вписано в дата картата.
От там се обадих в СС да ги питам коя еврокатегория се води произведена е 10.2003 и ме порязаха че е евро 3 аз се надявах на евро 4 защото от 2004 абсолютно същата кола става евро-4 както и да е преглътнах го казаха ми 132 лв е сертификата отидох на място платих 1611933650655.jpg 157K 9 Брой сваляния
бая се бавиха минаха почти 2 седмици и ми се обадиха че е пристигнал.
Помислих че ще е нещо на твърда хартия от Германия ама не един бял лист написано че отговаря на еди коя си категория и едно холограмно стикерче на СС. 1611933809823.jpg 163,68K 10 Брой сваляния
От там в кат за постоянен номер и на канала му го връчих на тоя и после си я вписаха в талона вече.
#5
Публикувано 29 януари 2021 - 17:48
Потвърждавам.Аз 2019 като регистрирах 220-ката в Австриския талон еврокатегорията беше написана с някакви технически данни а не евро-3 примерно в талона на временния номер естествено полето еврокатегория беше празно.
А при проверка по рамата(984 COC PAPER - NO REGISTRATION CERTIFICATION) този номер показва че колата е излезнала без документи за евро-категория да отговаря на евро еди кое си но не е вписано в дата картата.
От там се обадих в СС да ги питам коя еврокатегория се води произведена е 10.2003 и ме порязаха че е евро 3 аз се надявах на евро 4 защото от 2004 абсолютно същата кола става евро-4 както и да е преглътнах го казаха ми 132 лв е сертификата отидох на място платих 1611933650655.jpg
бая се бавиха минаха почти 2 седмици и ми се обадиха че е пристигнал.
Помислих че ще е нещо на твърда хартия от Германия ама не един бял лист написано че отговаря на еди коя си категория и едно холограмно стикерче на СС. 1611933809823.jpg
От там в кат за постоянен номер и на канала му го връчих на тоя и после си я вписаха в талона вече.
И аз минах по същия път,дадоха ми същия лист.
Разликата е че взех Евро4.
#6
Публикувано 29 януари 2021 - 18:18
Те затова са измислили схемата с дилъра
В интерес на истината, на моята и отбелязаха правилно Евро категорията в талона по италианските документи. Аз признавам, че не бях сигурен кое какво значи.
#7
Публикувано 29 януари 2021 - 18:55
Да, това за имейла е доста интересно, дано колегата даде повече информация. А след като имаш потвърждение, защо не минеш на каналите?
#8
Публикувано 26 март 2021 - 17:35
Здравейте!Да кажа и аз през какво преминах тея дни.Понеже в КАТ не си бяха свършили работата и в талона не беше вписана евро категория съответно данъка от 280 стана на 450лв.След справка с СС казаха че колата се води евро 4.Но при тяхно запитване в Даймлер за сертификат от там казват че могат да впишат евро 3.След този отговор реших да потърся немските талони в КАТ(това стана с малко връзки-иначе процедурата е доста дълга доколкото разбрах) и се оказа и че там е вписана евро 3.Реших че няма смисъл от сертификат и на основание на немския талон смених талона вече с вписана категория,като използвах момента да впиша и газта.Трябва да се мине канал за сверка на рама и номер на двигател иначе за газта не е нужно.Искат само сертификат за първоначален преглед.Сега данъка падна на 350лв.Тъпото е че не може да се преизчисли сумата за миналата година.Промените важели от датата на издаване на талона независимо че колата е една и съща с еднакви номера на шаси и двигател.
#9
Публикувано 26 март 2021 - 17:50
Здравейте!Да кажа и аз през какво преминах тея дни.Понеже в КАТ не си бяха свършили работата и в талона не беше вписана евро категория съответно данъка от 280 стана на 450лв.След справка с СС казаха че колата се води евро 4.Но при тяхно запитване в Даймлер за сертификат от там казват че могат да впишат евро 3.След този отговор реших да потърся немските талони в КАТ(това стана с малко връзки-иначе процедурата е доста дълга доколкото разбрах) и се оказа и че там е вписана евро 3.Реших че няма смисъл от сертификат и на основание на немския талон смених талона вече с вписана категория,като използвах момента да впиша и газта.Трябва да се мине канал за сверка на рама и номер на двигател иначе за газта не е нужно.Искат само сертификат за първоначален преглед.Сега данъка падна на 350лв.Тъпото е че не може да се преизчисли сумата за миналата година.Промените важели от датата на издаване на талона независимо че колата е една и съща с еднакви номера на шаси и двигател.
Заради вписването на газта ли падна данъка на 350лв.?
Този пост е редактиран от daimler1: 26 март 2021 - 17:51
#10
Публикувано 26 март 2021 - 18:06
Не.Когато няма вписана еврокатегория в талона в данъчното я калкулират като кола без категория.Данъка падна заради вписаната категория в талона.За жалост няма облекчения за кола с АГУ.
Този пост е редактиран от ceco_cc: 26 март 2021 - 18:07
#11
Публикувано 26 март 2021 - 19:31
Да,и аз знам че няма облекчения ама си викам да не са променили нещо.Не.Когато няма вписана еврокатегория в талона в данъчното я калкулират като кола без категория.Данъка падна заради вписаната категория в талона.За жалост няма облекчения за кола с АГУ.
Въпреки че газта май е най-екологичното гориво включително електричките
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни