Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Регистриране на евро категорияПроблемите, с които се сблъсках


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Maverick

Maverick

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML55 AMG 2001

Posted 29 January 2021 - 14:29

Здравейте, 
 
Искам да споделя ядовете, които имах до момента с вписването на Евро стандарта в талона ми. За съжаление при първоначалната регистрация на МПС-то това не е направено, а данъка стана космически дори за тази кола, та реших да действам. 
 
Първата информация беше, че трябва да отидеш до българското представителство за марката, демек Силвър Стар и да ти издадат удостоверение. От там ми отговориха 5 дни и 132 лева за услугата. А защо се иска такъв документ, при положение, че се знае колата с каква евро категория излиза от завода не ми е ясно. Казах си, че няма да плащам толкова много за нещо, което даже не е моя грешка, а най-вероятно на пътна полиция и недоглеждане на първия собственик, който е регистрирал колата в КАТ. 
 
Поразрових се и намерих тази статия от Дарик: https://dariknews.bg...-kolata-2152038, където е описано как това може да стане и чрез имейл до производителя и ще бъде признато в КАТ, точно за да се избегнат големите такси на нашите мили родни сервизи. 
 
Писах мейл до Даймлер. Нищо. Писах втори път - препратиха ме към Силвър Стар. Писах на АМГ, надявайки се, че поне те ще ми обърнат внимание, макар и да са под същата шапка. Отговориха ми за 15 мин., но отново ме отпратиха да се оправям на местно ниво. Аз обаче не се отказах и продължих да тормозя Даймлер, докато накрая не ми отговориха. 
 
Дотук добре. Време беше да посетя столичния КАТ. Отивам аз с документите, чакам си реда, отивам на гишето, казвам, че съм за вписване на Евро категория в талона и от там получих един учуден поглед. "Ама защо сте при мен, вие трябва да минете през каналите". Питам защо, при положение, че първата регистрация е 2015-та и някой тогава не си е свършил работата, искам сега просто да се оправи грешката. "Не, вие трябва да отидете на каналите." 
 
Отивам на каналите първо да питам какво се иска от мен - "Отивате да попълните декларация за смяна на данните, след това идвате с колата и минавате през каналите с нея". 
 
Нормално ли е това? Някой друг минавал ли е през този кошмар? Аз реших да не си губя повече времето там, защото денят щеше да ми замине, а бях на работа. 
 
За справка, колата е МЛ55, данъка ми от 560 лева, скочи два пъти две поредни години до 900 лева, догодина се очертава да стане 1000 като мине в пенсионерската категория. Би трябвало поне 10% да спестя от това, че съм Евро 3, ама разправиите са твърде големи и не знам как да процедирам вече. Да, голям мотор е, да по принцип замърсява повече, ама това че имам газова никой не го отчита в тая държава. Уж миналата година от ВМРО вкараха предложение данъка за колите на АГУ да падне с 50%, ама общините се опънаха, защото и без това приходите били намалели покрай вируса. 
 
Та извода е, че нашата малка държавица гледа да изцица всеки лев от нас, а когато е за наше облекчение го прави максимално трудно, че човек да се откаже. 
 
Според вас да се отказвам и да плащам като поп или да продължавам борбата?
 
Благодаря за вниманието!

  • 1

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 29 January 2021 - 14:50

И аз смятам, че процедурата е глупава и прекалено много данъчна тежест се пранася на собствениците на по-мощни автомобили, които така или иначе плащат повече към бюджета през акциза и ДДС-то на горивото.

Данъкът на автомобили до 100 к.с. доскоро беше в рамките на 20 лв. Според мен трябва да бъде поне 70-80 лв.

 

За 260-ката, 160 коня без евро категория (въпреки,че си запазих катализаторите) плащах около 260 лв.

За 320-ката, 224 коня Евро 4, данъкът ще бъде около 280 лв. Интересно, че според данъчните калкулатори, данъкът в София е около 210 лв.


  • 0

#3 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Posted 29 January 2021 - 15:33

Може ли един въпрос, че и мен силно ме вълнува - как точно удостоверяваш пред КАТ, че отговорът на e-mail-a за евро категорията е дошъл от Даймлер, а не си си го написал на текстов редактор и разпечатал на листче?


Edited by koleto_70, 29 January 2021 - 15:34 .

  • 0

#4 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
Garage View Garage

Posted 29 January 2021 - 17:25

Аз 2019 като регистрирах 220-ката в Австриския талон еврокатегорията беше написана с някакви технически данни   а не евро-3 примерно в талона на временния номер естествено полето еврокатегория беше празно.

А при проверка по рамата(984 COC PAPER - NO REGISTRATION CERTIFICATION) този номер показва че колата е излезнала без документи за евро-категория да отговаря на евро еди кое си но не е вписано в дата картата.

От там се обадих в СС да ги питам коя еврокатегория се води произведена е 10.2003 и ме порязаха че е евро 3 аз се надявах на евро 4 защото от 2004 абсолютно същата кола става евро-4 както и да е преглътнах го казаха ми 132 лв е сертификата отидох на място платих Attached File  1611933650655.jpg   157K   9 downloads

 бая се бавиха минаха почти 2 седмици и ми се обадиха че е пристигнал.

Помислих че ще е нещо на твърда хартия от Германия ама не един бял лист написано че отговаря на еди коя си категория и едно холограмно стикерче на СС. Attached File  1611933809823.jpg   163.68K   10 downloads

 

От там в кат за постоянен номер и на канала му го връчих на тоя и после си я вписаха в талона вече.


  • 0

1110907.png


#5 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 29 January 2021 - 17:48

Аз 2019 като регистрирах 220-ката в Австриския талон еврокатегорията беше написана с някакви технически данни   а не евро-3 примерно в талона на временния номер естествено полето еврокатегория беше празно.
А при проверка по рамата(984 COC PAPER - NO REGISTRATION CERTIFICATION) този номер показва че колата е излезнала без документи за евро-категория да отговаря на евро еди кое си но не е вписано в дата картата.
От там се обадих в СС да ги питам коя еврокатегория се води произведена е 10.2003 и ме порязаха че е евро 3 аз се надявах на евро 4 защото от 2004 абсолютно същата кола става евро-4 както и да е преглътнах го казаха ми 132 лв е сертификата отидох на място платих attachicon.gif1611933650655.jpg
 бая се бавиха минаха почти 2 седмици и ми се обадиха че е пристигнал.
Помислих че ще е нещо на твърда хартия от Германия ама не един бял лист написано че отговаря на еди коя си категория и едно холограмно стикерче на СС. attachicon.gif1611933809823.jpg
 
От там в кат за постоянен номер и на канала му го връчих на тоя и после си я вписаха в талона вече.

Потвърждавам.
И аз минах по същия път,дадоха ми същия лист.
Разликата е че взех Евро4.
  • 1

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 29 January 2021 - 18:18

Те затова са измислили схемата с дилъра :)

В интерес на истината, на моята и отбелязаха правилно Евро категорията в талона по италианските документи. Аз признавам, че не бях сигурен кое какво значи.


  • 1

#7 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 29 January 2021 - 18:55

Да, това за имейла е доста интересно, дано колегата даде повече информация. А след като имаш потвърждение, защо не минеш на каналите?
  • 0

#8 ceco_cc

ceco_cc

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 31 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W203 C320 2001г.

Posted 26 March 2021 - 17:35

Здравейте!Да кажа и аз през какво преминах тея дни.Понеже в КАТ не си бяха свършили работата и в талона не беше вписана евро категория съответно данъка от 280 стана на 450лв.След справка с СС казаха че колата се води евро 4.Но при тяхно запитване в Даймлер за сертификат от там казват че могат да впишат евро 3.След този отговор реших да потърся немските талони в КАТ(това стана с малко връзки-иначе процедурата е доста дълга доколкото разбрах) и се оказа и че там е вписана евро 3.Реших че няма смисъл от сертификат и на основание на немския талон смених талона вече с вписана категория,като използвах момента да впиша и газта.Трябва да се мине канал за сверка на рама и номер на двигател иначе за газта не е нужно.Искат само сертификат за първоначален преглед.Сега данъка падна на 350лв.Тъпото е че не може да се преизчисли сумата за миналата година.Промените важели от датата на издаване на талона независимо че колата е една и съща с еднакви номера на шаси и двигател.
  • 0

#9 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 26 March 2021 - 17:50

Здравейте!Да кажа и аз през какво преминах тея дни.Понеже в КАТ не си бяха свършили работата и в талона не беше вписана евро категория съответно данъка от 280 стана на 450лв.След справка с СС казаха че колата се води евро 4.Но при тяхно запитване в Даймлер за сертификат от там казват че могат да впишат евро 3.След този отговор реших да потърся немските талони в КАТ(това стана с малко връзки-иначе процедурата е доста дълга доколкото разбрах) и се оказа и че там е вписана евро 3.Реших че няма смисъл от сертификат и на основание на немския талон смених талона вече с вписана категория,като използвах момента да впиша и газта.Трябва да се мине канал за сверка на рама и номер на двигател иначе за газта не е нужно.Искат само сертификат за първоначален преглед.Сега данъка падна на 350лв.Тъпото е че не може да се преизчисли сумата за миналата година.Промените важели от датата на издаване на талона независимо че колата е една и съща с еднакви номера на шаси и двигател.


Заради вписването на газта ли падна данъка на 350лв.?

Edited by daimler1, 26 March 2021 - 17:51 .

  • 0

#10 ceco_cc

ceco_cc

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 31 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W203 C320 2001г.

Posted 26 March 2021 - 18:06

Не.Когато няма вписана еврокатегория в талона в данъчното я калкулират като кола без категория.Данъка падна заради вписаната категория в талона.За жалост няма облекчения за кола с АГУ.

Edited by ceco_cc, 26 March 2021 - 18:07 .

  • 1

#11 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 26 March 2021 - 19:31

Не.Когато няма вписана еврокатегория в талона в данъчното я калкулират като кола без категория.Данъка падна заради вписаната категория в талона.За жалост няма облекчения за кола с АГУ.

Да,и аз знам че няма облекчения ама си викам да не са променили нещо.
Въпреки че газта май е най-екологичното гориво включително електричките :)
  • 2




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users