Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Потене на стъклата w164


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 0000A6

0000A6

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    Mercedes ML350

Публикувано 27 януари 2021 - 13:09

Здравейте, вчера, както си карах в дъжд и после сняг стъклата започнаха да ми се потят и няма оправия... антифрийза си е на място... стъклото е чисто, няма гняс... филтъра на купето е сменен... натисках копчето за рециркулация на въздуха, но нищо... Когато махна кутията пред филтъра, зад нея има едно капаче, което винаги стои затворено. Отваря се с повдигане и плъзтане нагоре и след това са филтрите. В какво положение трябва да стои това капаче - отворено или затворено? Вчера го отворих по едно време и карах така, но пак си се потяха. Най-вероятно имам проблем схклапата за рециркулация на въздуха в купето. Предполагам това капаче, не е клапата?! Къде се намира клапата в случая за да я проверя, дали се отваря/затваря? Когато загася колата и излезна и след час, каго се върна, вътре са още повече изпотени.
  • 0

#2 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 202 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 27 януари 2021 - 19:59

Е как ще включваш рециркулация на въздуха на дъждовно дреме и запотени стъкла?

Когато са ти запотени стъклата си включи климатика ( компресора ), там на колкото градуса температура караш нормално 24/25 и си карай така.


  • 0

#3 Silver BENZ

Silver BENZ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 136 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Mercedes AMG Petronas F1 Team
  • Автомобил:
    ex-W201 190E 2.0
    ex-W210 E290TD Elegance
    W211 E270CDI Elegance

Публикувано 27 януари 2021 - 20:53

Така е, както Иванчо казва. Включвай климатика и няма да се запотяват стъклата. При мен страничните духат топло в купето, средното духа студено в предното стъкло и няма проблем.


Този пост е редактиран от Silver BENZ: 27 януари 2021 - 20:55

  • 0

#4 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 27 януари 2021 - 20:57

Има бутонче на управлението на климатроника което е за обдухване на запотени стъкла и автоматично включва компресора.

Да,правилно е в дъждовно време да се кара на вкл.климатик.
  • 0

#5 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 27 януари 2021 - 21:17

Винаги трябва да се кара с включен климатик.
  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 януари 2021 - 22:02

Еммм, трудно ми е да се съглася.
Аз зимата не го пускам на никоя кола и нямам запотени стъкла.
Лятото си го пускам, разбира се.
  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#7 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 202 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 28 януари 2021 - 09:26

При мен се налага да включвам климатика есенно-зимният сезон, когато е валяло няколко поредни дни силен дъжд и колата през това време не е била в гаража.


  • 0

#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 28 януари 2021 - 09:59

Съвсем нормално е да се потят стъклата и за това има отделен бутон за изсушаване,а при някои коли и реотан.Като те е навалял дъжда и влезеш мокър няма как да не се изпотят.
Принципно наистина производителя е сметнал че постоянно трябва да работи климатика.За това и на копчетата на по-старите бенцове когато светне климатика тогава е изключен и е в ЕКО режим,а когато не свети е включен.Доста хора се бъркат,особенно такива които са карали други марки.
До колко обаче е оправданл карнето на вкл.климатик всеки си преценя.
То е малко като "необслужваемите агрегати" според производителите от които всички в един момент започваме да страдаме покрай вторите употреби които караме :).
А пък иначе,дано на автора да му е изсъхнало стъклото все пак :)

Този пост е редактиран от daimler1: 28 януари 2021 - 10:01

  • 0

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 януари 2021 - 10:13

Мдам, на жената колата изпотява стъклата, особено сериозно сега, като е покрита със сняг, понеже седи навън.

Причината е много проста и я открих едва есента.

Колата беше почти нова, но на вилата я държи под един навес, под дърво и съответно дренажа между стъклото и моторния кош е пълен с боклук.

Не е очевидно пълен, но разпаднали се малки листенца и прахоляк има доста там.

 

Прокарах дренажите, не бяха запушени, но предполагам се задържа много влага там, както не е чист метал да се оттича бързо.

Та... на пролет ще свалям чистачки и кора, и бой с Меглиото.

 

Влагата там, съчетана с топлина от мотор и ниска външна температура, директно вкарва вътре в купето през отвора за чист въздух.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#10 Silver BENZ

Silver BENZ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 136 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Mercedes AMG Petronas F1 Team
  • Автомобил:
    ex-W201 190E 2.0
    ex-W210 E290TD Elegance
    W211 E270CDI Elegance

Публикувано 28 януари 2021 - 12:41

190-ката ми нямаше климатик да ме спаси от потенето както сега. Установих, че ако открехна стъклата едни 5мм на предните врати помага срещу запотяването.


  • 0

#11 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 202 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 28 януари 2021 - 17:31

Както обикновенно, Прокопи е прав.
На по-новите автомобили компресора на климатика е постоянно зацепен и е препоръчително да караш на включен компресор на климатика целогодишно.


  • 0

#12 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 януари 2021 - 17:35

Ако е постоянно зацепен, какво означава да го изключиш? Как променя работата му
  • 1

#13 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 277 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 януари 2021 - 00:29

Не е с електромагнитен съединител който да изкючва  а със разтоварващ клапан и не прави налягане.


  • 0

1110907.png


#14 0000A6

0000A6

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    Mercedes ML350

Публикувано 31 януари 2021 - 08:00

Не мога да се дъглася с вас, че това е нормално. Колара има някакъв проблем най-вероятно с клапата за свежия въздух, който трябва да влиза от вън. Явно е затворена и не се отваря поради някакъв проблем и поради този факт се потят. Ако някой може да ме насочи къде се намира ще я проверя. Имал съм доста таратайки от такива за 2к и такива над 20к и никога не съм имал подобрн проблем... Все едно съм Жигулу - запотен от всякъде.
  • 0

#15 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 31 януари 2021 - 10:13

Когато махна кутията пред филтъра, зад нея има едно капаче, което винаги стои затворено. Отваря се с повдигане и плъзтане нагоре и след това са филтрите. В какво положение трябва да стои това капаче - отворено или затворено? Вчера го отворих по едно време и карах така, но пак си се потяха. Най-вероятно имам проблем схклапата за рециркулация на въздуха в купето. Предполагам това капаче, не е клапата?!


Да, това капаче е клапата.
Гледано от към коша на мотора трябва да е отворена постоянно, при запален мотор и климатик на auto. При натискане на копчето за рецирколация, клапата се премества в другото си положение и започва да върти въздуха в купето. Но даже и така, след няколко минути копчето изгасва и клапата се отваря и почва да си дърпа въздух от вън.

Ако климатика ти работи нормално, при натискане на бутона дефрост трябва да изсушава предния прозорец за 3-4 секунди.

Кара се винаги на auto (включен климатик) защото:
Системата взима под внимание неща, които шофьора не може да следи постоянно - външна температура, вътрешна температура, температура антифриз, сънсензор, сензор за качество на въздуха, сензор за точка на оросяване и др. според модела и екстрите.
Компресора на климатика се управлява безстепенно и когато няма нужда от него, той си намалява капацитета до почти нула, така, че не харчи повече гориво. Има само ползи - изсушава изпарителя, като така се избягват лоши миризми, изсушава прозорците...

Към автора - да нямаш теч на вода от някъде, мокетите да не са мокри, багажника?

Този пост е редактиран от prokopi69: 31 януари 2021 - 10:24

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни