Потене на стъклата w164
Започната от 0000A6, 27 яну 2021 - 13:09:03
18 мнения по тази тема
#1
Публикувано 27 януари 2021 - 13:09
Здравейте, вчера, както си карах в дъжд и после сняг стъклата започнаха да ми се потят и няма оправия... антифрийза си е на място... стъклото е чисто, няма гняс... филтъра на купето е сменен... натисках копчето за рециркулация на въздуха, но нищо... Когато махна кутията пред филтъра, зад нея има едно капаче, което винаги стои затворено. Отваря се с повдигане и плъзтане нагоре и след това са филтрите. В какво положение трябва да стои това капаче - отворено или затворено? Вчера го отворих по едно време и карах така, но пак си се потяха. Най-вероятно имам проблем схклапата за рециркулация на въздуха в купето. Предполагам това капаче, не е клапата?! Къде се намира клапата в случая за да я проверя, дали се отваря/затваря? Когато загася колата и излезна и след час, каго се върна, вътре са още повече изпотени.
#2
Публикувано 27 януари 2021 - 19:59
Е как ще включваш рециркулация на въздуха на дъждовно дреме и запотени стъкла?
Когато са ти запотени стъклата си включи климатика ( компресора ), там на колкото градуса температура караш нормално 24/25 и си карай така.
#3
Публикувано 27 януари 2021 - 20:53
Така е, както Иванчо казва. Включвай климатика и няма да се запотяват стъклата. При мен страничните духат топло в купето, средното духа студено в предното стъкло и няма проблем.
Този пост е редактиран от Silver BENZ: 27 януари 2021 - 20:55
#4
Публикувано 27 януари 2021 - 20:57
Има бутонче на управлението на климатроника което е за обдухване на запотени стъкла и автоматично включва компресора.
Да,правилно е в дъждовно време да се кара на вкл.климатик.
Да,правилно е в дъждовно време да се кара на вкл.климатик.
#5
Публикувано 27 януари 2021 - 21:17
Винаги трябва да се кара с включен климатик.
#6
Публикувано 27 януари 2021 - 22:02
Еммм, трудно ми е да се съглася.
Аз зимата не го пускам на никоя кола и нямам запотени стъкла.
Лятото си го пускам, разбира се.
Аз зимата не го пускам на никоя кола и нямам запотени стъкла.
Лятото си го пускам, разбира се.
#7
Публикувано 28 януари 2021 - 09:26
При мен се налага да включвам климатика есенно-зимният сезон, когато е валяло няколко поредни дни силен дъжд и колата през това време не е била в гаража.
#8
Публикувано 28 януари 2021 - 09:59
Съвсем нормално е да се потят стъклата и за това има отделен бутон за изсушаване,а при някои коли и реотан.Като те е навалял дъжда и влезеш мокър няма как да не се изпотят.
Принципно наистина производителя е сметнал че постоянно трябва да работи климатика.За това и на копчетата на по-старите бенцове когато светне климатика тогава е изключен и е в ЕКО режим,а когато не свети е включен.Доста хора се бъркат,особенно такива които са карали други марки.
До колко обаче е оправданл карнето на вкл.климатик всеки си преценя.
То е малко като "необслужваемите агрегати" според производителите от които всички в един момент започваме да страдаме покрай вторите употреби които караме .
А пък иначе,дано на автора да му е изсъхнало стъклото все пак
Принципно наистина производителя е сметнал че постоянно трябва да работи климатика.За това и на копчетата на по-старите бенцове когато светне климатика тогава е изключен и е в ЕКО режим,а когато не свети е включен.Доста хора се бъркат,особенно такива които са карали други марки.
До колко обаче е оправданл карнето на вкл.климатик всеки си преценя.
То е малко като "необслужваемите агрегати" според производителите от които всички в един момент започваме да страдаме покрай вторите употреби които караме .
А пък иначе,дано на автора да му е изсъхнало стъклото все пак
Този пост е редактиран от daimler1: 28 януари 2021 - 10:01
#9
Публикувано 28 януари 2021 - 10:13
Мдам, на жената колата изпотява стъклата, особено сериозно сега, като е покрита със сняг, понеже седи навън.
Причината е много проста и я открих едва есента.
Колата беше почти нова, но на вилата я държи под един навес, под дърво и съответно дренажа между стъклото и моторния кош е пълен с боклук.
Не е очевидно пълен, но разпаднали се малки листенца и прахоляк има доста там.
Прокарах дренажите, не бяха запушени, но предполагам се задържа много влага там, както не е чист метал да се оттича бързо.
Та... на пролет ще свалям чистачки и кора, и бой с Меглиото.
Влагата там, съчетана с топлина от мотор и ниска външна температура, директно вкарва вътре в купето през отвора за чист въздух.
#10
Публикувано 28 януари 2021 - 12:41
190-ката ми нямаше климатик да ме спаси от потенето както сега. Установих, че ако открехна стъклата едни 5мм на предните врати помага срещу запотяването.
#11
Публикувано 28 януари 2021 - 17:31
Както обикновенно, Прокопи е прав.
На по-новите автомобили компресора на климатика е постоянно зацепен и е препоръчително да караш на включен компресор на климатика целогодишно.
#12
Публикувано 28 януари 2021 - 17:35
Ако е постоянно зацепен, какво означава да го изключиш? Как променя работата му
#14
Публикувано 31 януари 2021 - 08:00
Не мога да се дъглася с вас, че това е нормално. Колара има някакъв проблем най-вероятно с клапата за свежия въздух, който трябва да влиза от вън. Явно е затворена и не се отваря поради някакъв проблем и поради този факт се потят. Ако някой може да ме насочи къде се намира ще я проверя. Имал съм доста таратайки от такива за 2к и такива над 20к и никога не съм имал подобрн проблем... Все едно съм Жигулу - запотен от всякъде.
#15
Публикувано 31 януари 2021 - 10:13
Когато махна кутията пред филтъра, зад нея има едно капаче, което винаги стои затворено. Отваря се с повдигане и плъзтане нагоре и след това са филтрите. В какво положение трябва да стои това капаче - отворено или затворено? Вчера го отворих по едно време и карах така, но пак си се потяха. Най-вероятно имам проблем схклапата за рециркулация на въздуха в купето. Предполагам това капаче, не е клапата?!
Да, това капаче е клапата.
Гледано от към коша на мотора трябва да е отворена постоянно, при запален мотор и климатик на auto. При натискане на копчето за рецирколация, клапата се премества в другото си положение и започва да върти въздуха в купето. Но даже и така, след няколко минути копчето изгасва и клапата се отваря и почва да си дърпа въздух от вън.
Ако климатика ти работи нормално, при натискане на бутона дефрост трябва да изсушава предния прозорец за 3-4 секунди.
Кара се винаги на auto (включен климатик) защото:
Системата взима под внимание неща, които шофьора не може да следи постоянно - външна температура, вътрешна температура, температура антифриз, сънсензор, сензор за качество на въздуха, сензор за точка на оросяване и др. според модела и екстрите.
Компресора на климатика се управлява безстепенно и когато няма нужда от него, той си намалява капацитета до почти нула, така, че не харчи повече гориво. Има само ползи - изсушава изпарителя, като така се избягват лоши миризми, изсушава прозорците...
Към автора - да нямаш теч на вода от някъде, мокетите да не са мокри, багажника?
Да, това капаче е клапата.
Гледано от към коша на мотора трябва да е отворена постоянно, при запален мотор и климатик на auto. При натискане на копчето за рецирколация, клапата се премества в другото си положение и започва да върти въздуха в купето. Но даже и така, след няколко минути копчето изгасва и клапата се отваря и почва да си дърпа въздух от вън.
Ако климатика ти работи нормално, при натискане на бутона дефрост трябва да изсушава предния прозорец за 3-4 секунди.
Кара се винаги на auto (включен климатик) защото:
Системата взима под внимание неща, които шофьора не може да следи постоянно - външна температура, вътрешна температура, температура антифриз, сънсензор, сензор за качество на въздуха, сензор за точка на оросяване и др. според модела и екстрите.
Компресора на климатика се управлява безстепенно и когато няма нужда от него, той си намалява капацитета до почти нула, така, че не харчи повече гориво. Има само ползи - изсушава изпарителя, като така се избягват лоши миризми, изсушава прозорците...
Към автора - да нямаш теч на вода от някъде, мокетите да не са мокри, багажника?
Този пост е редактиран от prokopi69: 31 януари 2021 - 10:24
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни