Тунинг w203C200 Kompressor
Започната от Marto_82, 07 яну 2021 - 20:46:29
12 мнения по тази тема
#1
Публикувано 07 януари 2021 - 20:46
Здравейте всички!
Притежавам c200, w203 kompressor с 163 коня и автоматична скоростна кутия. Изключително съм доволен от автомобила но недоволен от пъргавината при набиране на скорост. Наясно съм, че автомобила е тежък и че с автоматик откоето следва, че няма достатъчно възможности за бързо набиране и поради тази причина ми се иска да го тунинговам с да кажем 10, 20 коня. Като цяло се чудя дали да не сменя интеркулера и филтъра с по големи и спортни. Аз лично не съм голям специалист и бих се радвал ако ми препоръчате варианти за възможно най-безболезен финансово и удачен за колата вариант на тунинг.
Благодаря ви предварително!
Притежавам c200, w203 kompressor с 163 коня и автоматична скоростна кутия. Изключително съм доволен от автомобила но недоволен от пъргавината при набиране на скорост. Наясно съм, че автомобила е тежък и че с автоматик откоето следва, че няма достатъчно възможности за бързо набиране и поради тази причина ми се иска да го тунинговам с да кажем 10, 20 коня. Като цяло се чудя дали да не сменя интеркулера и филтъра с по големи и спортни. Аз лично не съм голям специалист и бих се радвал ако ми препоръчате варианти за възможно най-безболезен финансово и удачен за колата вариант на тунинг.
Благодаря ви предварително!
#2
Публикувано 08 януари 2021 - 13:50
Без да те обезкуражаваме, но почти нищо няма да постигнеш.
Има опция CLK да са с по-къс диф от твоя, което ще ти даде усещането за скорост, като жертваш по-ниските обороти с висока скорост (т.е. шум и по-висок разход на магистрала).
Числата на автомата не можеш да ги пипнеш и той не е толкова бавен... абе... бавен си е, но там не можеш да промениш каквото и да е.
Можеш да минеш по пътя на слагане на ръчна кутия на твоята, което за мен е безсмислено.
Можеш да пробваш да съживиш колата си с по-висок клас компоненти по запалителната система.
Можеш да махнеш газовата, ако си на газ.
Но кулер и филтър не водят до нищо осезаемо. Кулерът вероятно дори не стига оптималните си стойности при ежедневно шофиране. Филтърът няма да навреди, ще ти даде субективно усещане за вървене и повече шум.
Реално можеш да вдигнеш конете с по-малка шайба на компресора, като също е съмнително, но прави усещането за шофиране по-различно.
#3
Публикувано 08 януари 2021 - 14:32
И аз мисля, че най-оптимално е да се смени дифа с малко по-къс.
За какво трябва да се внимава - диаметърът на фланците трябва да е същият като на оригиналните. Корпусът на дифа трябва да е същият размер като на оригиналния.
Ще трябва да се прекодира кутията през Стар за новия диф.
C240 е с 3.46 или 3.67, като полуоските май са същите, но не знам дали корпусът е със същите габарити.
#4
Публикувано 08 януари 2021 - 18:56
С кой мотор е?
На 111 с малка шайба (+ още малко ), прави чудеса с тая кола...
На 271 пак е доста сполучливо.
На 111 с малка шайба (+ още малко ), прави чудеса с тая кола...
На 271 пак е доста сполучливо.
#5
Публикувано 09 януари 2021 - 03:23
Колега, имаш 2 варианта, сравнително ефикасни.
1а. По-голяма ролка на коляновия вал със съответния ремък. Като тази https://www.ebay.de/...vkAAOxy0x1TPtcP
Имах такава на 203ка, 200 компресор с М111 и разликата се усещаше. Слага/маха се за 15 минути. Няма нужда от ремап. Караше се и с газ.
1б. По-малка ролка на компресора. Това не съм го играл, понеже ваденето й е тежко и няма път назад.
Може й да си играеш с 1.а + 1б, но там вече ремапът е задължителен.
2. По-леки джанти с гуми. Това го експериментирах на 212ка и джанти от Б-клас. Имаше положителен ефект.
Други благинки: свещи НГК, метални спирачни маркучи, смяна на маслото на автомата и диференциала.
От спортен филтър резултатите са хомеопатични.
Интеркулерът се сменя към края на тунинг-одисеята, когато вече вдигаш температура на двигателя.
#6
Публикувано 09 януари 2021 - 17:38
Съгласен съм на 100% със всичко казано от колегата без газта, това е коментар с остаряло разбиране за съвременните газови контролери, вади се повече коне от на бензин с незначително по малко нютони което се вижда на диностенд.Относно по долните коментари за кулера и загуба на пари, компресора грее и кулера върши незначителна работа, по скоро невършиБез да те обезкуражаваме, но почти нищо няма да постигнеш.
Има опция CLK да са с по-къс диф от твоя, което ще ти даде усещането за скорост, като жертваш по-ниските обороти с висока скорост (т.е. шум и по-висок разход на магистрала).
Числата на автомата не можеш да ги пипнеш и той не е толкова бавен... абе... бавен си е, но там не можеш да промениш каквото и да е.
Можеш да минеш по пътя на слагане на ръчна кутия на твоята, което за мен е безсмислено.
Можеш да пробваш да съживиш колата си с по-висок клас компоненти по запалителната система.
Можеш да махнеш газовата, ако си на газ.
Но кулер и филтър не водят до нищо осезаемо. Кулерът вероятно дори не стига оптималните си стойности при ежедневно шофиране. Филтърът няма да навреди, ще ти даде субективно усещане за вървене и повече шум.
Реално можеш да вдигнеш конете с по-малка шайба на компресора, като също е съмнително, но прави усещането за шофиране по-различно.
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
#7
Публикувано 11 януари 2021 - 01:24
Митко, знам че редовно приемаш по-лично коментарите за газта. Уважавам работата ти, човече.
Има обаче ужасно много коли, които са подкарани с нахвърлян газов сбирщайн в коша, което им пречи да работят дори и далеч от нормалното, а хората си мислят за тунинги.
В този аспект го казвам. А иначе, кой какво си прави по колата, си е до някъде тяхна работа, стига да не създава предпоставки за инциденти спрямо околните.
#8
Публикувано 11 януари 2021 - 08:33
То има умрели коли и на бензин далеч от заводските си коне но за да не остане някой със убеждения от едно време че газта не може да върви като на бензин,за това го казвам.Зная че имаш наблюдения с газта и не търся реклама но искам да се знае че автомобил на газ при правилно газифициране вади коне над бензина с намалени малко нютони разбирасе, и това се проверява на дино.
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
Този пост е редактиран от mitkofitnes: 11 януари 2021 - 08:37
#9
Публикувано 23 януари 2021 - 07:44
С кой мотор е?
На 111 с малка шайба (+ още малко ), прави чудеса с тая кола...
На 271 пак е доста сполучливо.
Здравей, мотора е 111.955
#10
Публикувано 23 януари 2021 - 07:50
Здравейте, благодаря на всички за отговорите! Не, спомненах че е на газ
#11
Публикувано 23 януари 2021 - 07:57
Извинете но беше по обстоен отговора ми,но нещо браузера го оряза. Газовата ми е сравнително добра 1500 лв доста я избирах в Би газ (София) ми слагаха. Гори към 15 градско и няма как без нея.
#12
Публикувано 23 януари 2021 - 08:00
Колега, имаш 2 варианта, сравнително ефикасни.
1а. По-голяма ролка на коляновия вал със съответния ремък. Като тази https://www.ebay.de/...vkAAOxy0x1TPtcP
Имах такава на 203ка, 200 компресор с М111 и разликата се усещаше. Слага/маха се за 15 минути. Няма нужда от ремап. Караше се и с газ.
1б. По-малка ролка на компресора. Това не съм го играл, понеже ваденето й е тежко и няма път назад.
Може й да си играеш с 1.а + 1б, но там вече ремапът е задължителен.
2. По-леки джанти с гуми. Това го експериментирах на 212ка и джанти от Б-клас. Имаше положителен ефект.
Други благинки: свещи НГК, метални спирачни маркучи, смяна на маслото на автомата и диференциала.
От спортен филтър резултатите са хомеопатични.
Интеркулерът се сменя към края на тунинг-одисеята, когато вече вдигаш температура на двигателя.
Здравей, варианта 1а ми звучи добре! Маслата съм ги сменял вече. Мерси за отговора!
#13
Публикувано 04 март 2021 - 23:42
Здравейте колеги
и аз преди няколко дни си купих W202 C200K M111.944 и смятам да й сложа турбо в бъдеще. Преди няколко години имах w202 C230К и в началото ми беше фън но после свикнах и ми омаля колата та сега пак си купих компресорче и си я стягам за проект в момента съм я поразглобил че има някой неща за смяна.. но някой части са кът за този мотор
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни