

Шумен автоматможе да е проблем може да не е
Започната от hektor, 09 май 2007 - 17:30:34
12 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 май 2007 - 17:30
Колеги силно се надявам това, което ще ви попитам да не е проблем. Както знаете купих нов леген с автомат и тип троник. Нямам проблем с него, мазно превключва скоростите, няма допълнително изфорсирване на двигателя, както Вени ме предупреди за какво да се ослушвам. От миналата седмица от както смених маслото на автомата с масло АТФ 4000 ( дано не бъркам ама така пишеше на тубата от която сложиха маслото), докато загрее колата и кутията има едно бучене от нея. Това бучене го има само като съм на Д или Р с натисната спирачка. Като превключа на Паркинг бученето изчезва. Пак повтарям бученето е само докато загрее автомобила. От както съм сменил маслото не съм минал повече от 160км и то градско. Да не би да трябва малко повече км да сработи маслото както трябва

Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#2
Публикувано 09 май 2007 - 17:50
Добре де, от къде пък го измисли този ATF 4000? 
Ако е това на FUCHS, то си е хубаво масло за автоматици, ама на теб май ти трябва специално масло от Мерцедес. Мен ако питаш, бегай да питаш в Мерцедес и, ако е така, сменяй веднага.

Ако е това на FUCHS, то си е хубаво масло за автоматици, ама на теб май ти трябва специално масло от Мерцедес. Мен ако питаш, бегай да питаш в Мерцедес и, ако е така, сменяй веднага.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#3
Публикувано 09 май 2007 - 18:49
Да,ако е със 722.7 и нагоре-МБ 236.10
http://www.lados.ru/...-P-0236-10A.pdf
http://www.lados.ru/...-P-1000-01C.pdf
Fuchs 4000 e mb 236.1,което е различно от mb 236.10 (!)
тука какво може да се замества свободно и с уговорки:
http://gwagen.de/dow..._files/Oele.pdf
мб 236.10 няма заместител...
http://www.lados.ru/...-P-0236-10A.pdf
http://www.lados.ru/...-P-1000-01C.pdf
Fuchs 4000 e mb 236.1,което е различно от mb 236.10 (!)
тука какво може да се замества свободно и с уговорки:
http://gwagen.de/dow..._files/Oele.pdf
мб 236.10 няма заместител...
Blood, Sweat and Diesel !
#4
Публикувано 09 май 2007 - 22:18
Сега малко развитие. Поразпитах сценичните разбойници от театъра и един спомена, че може да идва от вътящия момент на двигателя. Така, преди малко какво направих. Запалих колата и видях, че подгява на почти 1500 оборота ( което незнам дали е нормално), после като загря слезна на 1100 примерно.............. Тогава включих на драйв и после на ривърс и тази шумност за, която ви писах я нямаше
Аз ли си въобразявам или хмммммммммммм

Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#5
Публикувано 10 май 2007 - 09:32
Напълно е възможно да е така, т.е. да шуми кутията докато е студена. Аз карам служебен автомобил (няма да казвам какъв) с механични скорости. Колата още от чисто нова съм я яхнал и винаги когато е студена сутрин първите 300 метра се чува лек вой от кутията.
ВЪпреки всичко, послушай колегите и отиди до мерцедес да поразпиташ за спесификациите на маслото за твоята кутия. Ако си пазиш някоя туба/бутилка от този ATF 4000 там също трябва да ги пише. Сверяваш и ако не съвпада се постарай да замениш маслото с което си заредил кутията, за да не стане после коктейл от боза с таратор.
ВЪпреки всичко, послушай колегите и отиди до мерцедес да поразпиташ за спесификациите на маслото за твоята кутия. Ако си пазиш някоя туба/бутилка от този ATF 4000 там също трябва да ги пише. Сверяваш и ако не съвпада се постарай да замениш маслото с което си заредил кутията, за да не стане после коктейл от боза с таратор.
#6
Публикувано 10 май 2007 - 15:29
Ти също, както и другите млади водачи правите основна грешка, като палите сутрин и веднага потегляте.
Моето мнение е, че е нужно поне 5 минутки за да се загре двигателя и скоростите преди да се потегли.
Пробвай и сподели резултата.
Моето мнение е, че е нужно поне 5 минутки за да се загре двигателя и скоростите преди да се потегли.
Пробвай и сподели резултата.
#7
Публикувано 10 май 2007 - 15:36
МИ бате така сме ние. Бързаме за всичко. Бързаме да порастем, бързаме да .................................... жените, нямаме търпение за нищо

Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#8
Публикувано 10 май 2007 - 15:49
За къде бързате толковаМИ бате така сме ние. Бързаме за всичко. Бързаме да порастем, бързаме да .................................... жените, нямаме търпение за нищо

#9
Публикувано 10 май 2007 - 22:15
Алекс, не искам да създавам офтопик, но аз съм против греенето на място. Аз обикновено паля, всички лампи загасват, разхождам мотора с две три помпания до към 2500 оборота да разхвърля маслото и тръгвам полека. Докато не загрее до работна температура не го гоня въобще и гледам да му е леко т.е. да не го форсирам и същевременно ако изкачвам наклон на студен мотор, да не го държа пък натоварен в ниски обороти на висока предавка.
Може и да не съм прав, но практиката от общуването по форуми, дворове, паланки, гаражи и т.н. показва че шофьорите винаги се делят на два лагера, едните викат че трябва да загрее на место, другите викат че не трябва.
Това винаги ще е спор между шофьорите, докато колите не станат електрически.
Може и да не съм прав, но практиката от общуването по форуми, дворове, паланки, гаражи и т.н. показва че шофьорите винаги се делят на два лагера, едните викат че трябва да загрее на место, другите викат че не трябва.
Това винаги ще е спор между шофьорите, докато колите не станат електрически.
#10
Публикувано 11 май 2007 - 10:30
Не не Офф топик изобщо,това е твое мнение.Алекс, не искам да създавам офтопик, но аз съм против греенето на място. Аз обикновено паля, всички лампи загасват, разхождам мотора с две три помпания до към 2500 оборота да разхвърля маслото и тръгвам полека. Докато не загрее до работна температура не го гоня въобще и гледам да му е леко т.е. да не го форсирам и същевременно ако изкачвам наклон на студен мотор, да не го държа пък натоварен в ниски обороти на висока предавка.
Може и да не съм прав, но практиката от общуването по форуми, дворове, паланки, гаражи и т.н. показва че шофьорите винаги се делят на два лагера, едните викат че трябва да загрее на место, другите викат че не трябва.
Това винаги ще е спор между шофьорите, докато колите не станат електрически.
Сега ще ти разкажа случка:
Зимата е колата Volvo 745 2.4 TDI студ як.
Слизам и пробвам, да пяля но уви батерията умира


Следва разходка из махалата при,което и с дърпане не иска за запали.Слизам и вдигам капака и проверявам маслото,защо точно него

И какво установявам, щеката е суха




Извод: докато сме я теглили,маслото се е качило в главата и половим час не му е бил достатъчен за да стече в картера.Тоест е станало на "грес"
Тук ще попиташ: А с каво масло си бил!?
Ами с Валволин 10W40 такова пишеше в книжката,че се използва.
Това с дизела.
Сега пак си я подгрявам пурата,защото сутрин не паля на бензин а директно на LPG и на испаритела му е нужна температура за да заработи в норма.
Това за и против сутрешното подгряване,всеки го практикува както му е удобно.
Моето мнение е : че няма да навреди,освен, че ви бърка в джоба за гориво.
#11
Публикувано 11 май 2007 - 12:39
Аз също съм на мнение, че колата трябва да поработва сутрин малко на място! С колата, която карам в момента с автоматична скоростна кутия, ако не я оставя да поработи няколко минути НЕ МОЖЕ ДА ПОТЕГЛИ!!! Ако запаля и веднага вкарам на Д и настъпя да потегля рязко, колата се форсира до 3000 об. и едвам се отлепя от място, всичкото това съпроводено от силен шум от към кутията! Ако я оставя малко да поработи и тогава включа на Д колата тръгва сама с около 7-8 км/ч както си е нормално за по-старичките автоматици.
... besser langsam ankommen, als zu schnell stehen bleiben ....
http://www.leggett-automotive.com/
http://www.leggett-automotive.com/
#12
Публикувано 11 май 2007 - 16:07
Отварям колата,отварям капака,проверявам как е моторетката,паля и чакам поне 3 минути да се усвещи,после си я карам как аз си знам,но не и преди да достигне нормална температура.Преди да я загася и чакам поне минута да бачка на място еле ако сам качвал нещо стръмно.
.
#13
Публикувано 11 май 2007 - 16:17
Добре да разбирам ли, че моя " проблем" е в това, че не оставям достатъчно колата да загрее
Както и да е! Колата е готова, но в понеделник ще отида да я взема и ще ви пиша. Като му обесних на шефа той спомена, че знае къде е проблем и не е бил в маслото. Дано да е било нещо малко, защото както писах един от сценичните разбойници в театъра каза, че не било кутията, а нещо свързано с оборотите на двигателя и от там се започнаха едни догадки та лелеле цяла нощ не спах



Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни