Здравейте колеги, нов съм във форума, но също така и на пътя(законно) След като карах c180, mazda 3, bmw525,golf3 и още други коли, най-добро впечатление ми направи МБ, макар и да беше стар, неподдържан и убит от каране... Моделите които съм задал в случая напоследък взеха да нашумяват при младежите като мен поради многобройни причи Славата която се носи за всеки един модел на МБ от хора които не са използвали тези автомобили по дълго време е че колата е изключително скъпа за поддръжка и ако се счупи нещо, "хвърляй по-добре". Видях, че тази Ц-класа която карах не бе докосната(не са сменяни масла и др. неща по колата в продължение на 4 години)... От близо месец прекарвам средно по 1 час в четене на форуми, статии на онлайн медии, характеристики, чипове, глупости и т.н. Причината да клоня повече към 270 е факта, че конете са по-малко, цената е по-ниска, данъка и не само той са по-ниски и още нещо, което ще последва като въпрос после! Да не забравяме, че сега е времето за живот, а не за забатачване с кредити или социално дистанциране за по-добра ефективност при спестяване, при това точно заради една кола )) Но въпреки това съм готов да доизчакам ако случайно 320 се окаче по-добрия модел, понеже в последствие би спестил от към разходи.
Нещата които ме интересуват са следните:
-кой мотор би бил по-икономичен преди и след ремап
-има ли разлика масла, филтри и т.н. м/у двата двигателя
-колко би следвало да струва едно обслужване на 10 000км с разбира се качественни консумативи(по мои сметки 1000лв при покупката)
-има ли нещо, освен тези консумативи, което да е наложително да се смени след покупката(вериги и др.)
-кой от двата мотора издържа на повече километри при редовно обслужване(пробег)
-автоматик или ръчка( за мен е без значение, което е по-здраво, то ще е)
Ето я и главната дилема заради която не успявам да се спра на едно...Така или иначе ако съфорумниците са прави, двигателите на теория са почти еднакви, изключает кубатура... Разликата между цените на 270 и 320 за запазените екземпляри(на снимки) е приблизително 3 000, като 320 е внос(съответно ще има още куп разходи и разправии с институциите, а отделно и обслужване), докато за сметка на това 270 преливат от вече регистрани коли,но за сметка на това пък побългарени, които в повечето случаи означава съсипани, понеже (давам пример) Нашия човек е на 500лв заплата,без договор и взима кола за 6 000 на лизинг, докато дори не може да покрие вноските по лизинга тотално забравя за обслужване на колата...
Друг въпрос, ако случайно си взема 270, да кажем 2005г, с ръчна скоростна кутия след всички ремонти и консумативи, колата се очаква вече да е в доста прилично техническо състояние, но отново ще си остане 170... При добавянето на една турбина от 320(може би хибридна), кулер(отново от 320) дали би се повдигнала доволно мощността? Биха ли паснали дюзите от 320, на 270 без да се налагат и други допълнителнителни разходи за други части? Дали ако се смени само турбото, съответно с по-голямо, ще е нужно и смяна на скоростна кутия? Колко би струвал един такъв "проект"? Частите от "десняци" биха ли паснали на при евентуално предприемане на тези действия? След чип и турбо, очаква ли се да се стигне надминаване на мощността на обикновенното 320? С колко би се вдигнал разхода и дали ще имам проблеми при минаване на ГТП, заради сменените части(ако ги сменя)?
Целта на този "тунинг" ще бъде, за да мога да привикна с кола 170кс, а да не се хвърлям веднага на 220+