Към съдържанието

  •  

Снимка

Любителска диагностикаКакво ползвате? Какво бихте препоръчали?

диагностика obd-2 obd-ii

  • Please log in to reply
28 мнения по тази тема

#1 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 176 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 октомври 2020 - 08:20

 Здравейте!

 

Искам да си взема някаква диагностика, с която да мога да си прочитам колата (203-ка facelift, ОМ646). В момента ползвам едно китайче с Torque PRO. Успява да ми прочете грешките от ECU-то, както и ги затрива успешно. Сега има проблем с някои грешки, например тази за "комфорт"-помпата (REST функцията), но powertrain-a ги цели. Липсва ми обаче данни за DPF-a и горивото. Гледам, че ги има в Torque, ама май OBD-2 устройството ми не ги поддържа, за да ги прати на app-a и да ги виждам.

 

Та чудя се каква диагностика да си взема, която що-годе да е реалистична, както и преизползваме и при други коли (това ще е бонус). Чудя се за Delphi, но четох из нета за iCarSoft, че знаел кодовете на MB. Най-удачно ми е да е Bluetooth dongle-че, което да ползвам с мобилен апп, ама май и тия са най-ограничени. Що ми се струва най-удачно - ами защото, ако ми светне 'Check engine' някъде веднага мога да видя каква е грешката и да знам колко да съм притеснен :) Напр. това лято бях във Варна и... 'Check engine', вадя китайчето, пускам Torque и 'екология'.. затривам грешката и се прибирам в София :)

 

Абсолютно съм наясно, че Xentry + StarFinder е правилното нещо, но не ми се дават толкова пари за нещо абсолютно любителско. 

 

Поздрави,

Митака


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Публикувано изображение

#2 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1609 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Е, мирясах!....Хм, като помисля отново...май не съм.
  • Автомобил:
    W212

Публикувано 13 октомври 2020 - 20:03

Имам на теефона Carly и чете грешки точно като Стар. (Също и Тorque Pro, но тя си е универсална и с ОБД насоченост.)

Лошото е, че Carly вече я дават само с месечен абонамент, а не с еднократно плащане.

Да дам пример, за да е ясна разликата - Carly вижда проблемите с бензиновата печка, а Тorque Pro - не.


Този пост е редактиран от Praetorian: 13 октомври 2020 - 20:04

  • 1

#3 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 13 октомври 2020 - 20:28

бих ги подредил така - делфи, лаунч, стар. за мб добро обд не съм чул/видял да има... 


Този пост е редактиран от mr Big: 13 октомври 2020 - 20:28

  • 2

#4 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 176 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 октомври 2020 - 15:51

Четох из нета за Openport вместо оригиналния кабел + Xentry от местата с "бананите", ама не съм сигурен дали ще стане. Шото четох и аз една W203-ка дето и се е съсипал компа :) Като човек, който се занимава със софтуер, съм скептичен към торент Xentry-то, понеже нз къде и какво и пипано и може да стане "мяу".

 

Carly-то ще го пробвам, така и така вече имам някакво OBD.


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Публикувано изображение

#5 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2812 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 октомври 2020 - 16:22

Какво е Openport? Може би визираш Xentry PassThrough?

Ако е така PassThrough работи с протокол J2534 който не се поддържа от W203. И не ти върши никаква работа. PassThrough e направено за автомобили Евро 6 и нагоре.

Ако имаш TorquePro може да си вкараш custom PIDs и така да гледаш DPF-а примерно. Някъде ги имах Custom PIDs за W203 ама не ми се търси на външните хардове сега.

Иначе пробвай Carly обаче не иска да бачка с всеки OBD2 четец. С един колега го бяхме тествали на W209 facelift и четеше всички модули. Обаче моята W203 преди фейса не я четеше.

Пробвахме го с ELM327 Wifi през iPhone 7 или 8.


  • 2

logo_amg.png


#6 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 176 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 октомври 2020 - 19:39

Какво е Openport? Може би визираш Xentry PassThrough?

Ако е така PassThrough работи с протокол J2534 който не се поддържа от W203. И не ти върши никаква работа. PassThrough e направено за автомобили Евро 6 и нагоре.

Ако имаш TorquePro може да си вкараш custom PIDs и така да гледаш DPF-а примерно. Някъде ги имах Custom PIDs за W203 ама не ми се търси на външните хардове сега.

Иначе пробвай Carly обаче не иска да бачка с всеки OBD2 четец. С един колега го бяхме тествали на W209 facelift и четеше всички модули. Обаче моята W203 преди фейса не я четеше.

Пробвахме го с ELM327 Wifi през iPhone 7 или 8.

Това визирам под Openport. Четох из нета,че си работи с Xentry, ама никой не се ангажира дали е читаво. Иначе казано бърка по модулите... ама на собствена отговорност :) Да имам Torque PRO, ще потърся из нета за custom PIDs, затова не се бях сетил, благодаря!


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Публикувано изображение

#7 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2812 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 октомври 2020 - 23:43

Това е PassThrough диагностика. Работи със специална версия на Xentry. Поддържа само автомобили които са Евро 6. Така, че на тебе работа няма да ти върши за W203.

Прикачвам ти файла за Custom PID на W203. С него може да гледаш състоянието на DPF през Torque Pro.

Прикачени файлове


  • 1

logo_amg.png


#8 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 176 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 октомври 2020 - 09:44

Това е PassThrough диагностика. Работи със специална версия на Xentry. Поддържа само автомобили които са Евро 6. Така, че на тебе работа няма да ти върши за W203.

Прикачвам ти файла за Custom PID на W203. С него може да гледаш състоянието на DPF през Torque Pro.

Мерси! Жив и здрав!

 

Ще си добавя PID и ще кажа какво се случва.


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Публикувано изображение

#9 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 176 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 октомври 2020 - 08:15

Малко късно, но имах малко драми с колата и беше в бокса. Въведох си custom PIDs, дори се оказа, че си има 2 built-in за DPF във версията, която имам на Torque PRO (последната от Gplay). Уви, не мога да прочета данни за състоянието на DPF или за саждите и т.н. Нито "държавните", нито custom сработиха. Аз имам 2 теории:

  • Моето китайски OBD-II не поддържа тия данни, firmware-a му е ELM327 v2.1
  • ЕCU-то на колата не дава такава информация (освен ако не си със STAR)

Което повече клоня към 2рото. Според данните, които виждам в Torque, то моето ECU дава инфо за следното инфо:

d867IFO.png


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Публикувано изображение

#10 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 19 октомври 2020 - 11:19

и аз бих казал че еку-то не дава тези данни, при мен също не сработиха пид-овете - казва ми че няма данни. интересно ми е обаче как компютъра смята процента задръстване на дпф-а и количеството сажди защото е по някакъв емперичен метод...


  • 0

#11 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 176 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 октомври 2020 - 12:06

и аз бих казал че еку-то не дава тези данни, при мен също не сработиха пид-овете - казва ми че няма данни. интересно ми е обаче как компютъра смята процента задръстване на дпф-а и количеството сажди защото е по някакъв емперичен метод...

Когато създаваш custom pid-то, му задаваш формулата за изчесление. Предполагам, че така си го смята, но STAR-a си има достъп до всички датчици и няма проблем с входните параметри за уравнението. 


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Публикувано изображение

#12 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2812 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 октомври 2020 - 12:14

То смятането се извършва в компютъра на автомобила, нали все пак той трябва да знае и определя в какъв режим да работи двигателя. Стара чете готовата информация от ЕКУто на автомобила. Тя няма директен достъп до датчиците.

В случая с ЕЛМ327 комуникацията се извършва по стандарта OBD2 където само лимитирана информация се извлича от ЕКУто. Това е информацията която производителя Даймлер е решил, че е достъпна по стандарта OBD2.

Стара си комуникира по друг стандарт и затова вижда всички данни постъпващи в ЕКУ-то.


  • 2

logo_amg.png


#13 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 19 октомври 2020 - 15:13

мисълта ми бе че обикновенно данните които получава еку то са от датчика за диференциално налягане и температурите входящ и изходящи газове. демек на база тези данни еку то калкулира % замърсяване като сравнява със зададени параметри. няма специфични датчици за запушване или тегло на саждите при по старите модели. гледах при някой нови модели има някакъв датчик отчитащ количество пепел на база инфрачервени лъчи...
  • 0

#14 BBRemapping

BBRemapping

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 104 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W211 2.7 CDI 250hp
    Мерцедес-Бенц W220 3.2 CDI 257hp 640nm

Публикувано 26 октомври 2020 - 09:42

Здравейте, @Sami аз съм с Openport / PassThrough диагностика, версия на Xentry 2020. Не дава значение какъв евро стандарт е колата, а по какво чете. Tactrix Openport с Xentry PassTrough четат по CAN шина. Следователно коли които я нямат или половината от опциие са по друга шина няма да работи както трябва. Пример: Аз на моята W220 се връзвам, чета грешки, трия, мога да използвам "Вариантно кодиране", да гледам живи данни и т.н., но не на всичко. До сега не съм имал проблеми с четене на W203, W211, W204, X204 face. Така че ако не ти се дават над 1000лв за диагностика която ще ползваш във вас, ти препоръчвам горещо Openport-a. Живи и здрави, успех!


  • 1

#15 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 5059 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 26 октомври 2020 - 18:16

Вот тебя:

  • 1





Also tagged with one or more of these keywords: диагностика, obd-2, obd-ii

0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни