Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Поредния с евентуален проблем с парното


  • Please log in to reply
11 мнения по тази тема

#1 Божидар Терзиев

Божидар Терзиев

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково
  • Автомобил:
    W203 C200CDI 2004

Публикувано 07 октомври 2020 - 14:49

Здравейте! Понеже студения сезон наближава, реших да пробвам парното. Не духа топло. Миналата година, като го купувах, ходих да ми прочистват радиатора на парното, защото не работеше добре. Изкарах криво-ляво зимата (пак не беше добро парното, ама поне го имаше някакво) и напролет си смених антифриза (с какъвто трябва, защото тоя, дето беше в колата не го знаех какъв е) При смяната направих една промивка с вода. Оставих я да работи на място и като загря и (надявам се) отвори термостата (горния маркуч на радиатора беше горещ), чак тогава източих водата и си налях антифриза.

Та, миналия ден решавам да видя дали работи парното. По принцип климатроника ми е нагласен на около 24-25 градуса и бутона Auto винагие натиснат. Връткам копчетата на макс (26 градуса май беше. Нали и тогава "Auto"-то не работи) и нищо. Побвах и с изключено "Auto"- пак нищо. Продължава да си духа студено. Ако спра тотално климатика- вентилатора на 0, A/C - off, и след около 10 мин ги пусна, за около 5 секунди започва да духа топло и после пак започва студено.

 

При проба на клапите (бутоните за задното стъкло и вътрешна циркулация), всичко приключва в рамките на 30 секунди- т.е. всичко уж работи.

Дали е свързано с това, че температурите не са чак толкова ниски? И датчиците за външна и вътрешна температура показват високи стойности и заради това да не тръгва парното?

 

Благодаря предварително

 


  • 0

#2 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 октомври 2020 - 15:16

И от двете страни на колата ли не духа топло?

При W203 топлообменника на парното е винаги загрят. Имаш 2 клапи, които регулират температурата на въздуха чрез смяна на потока на въздуха.

Когато тези клапи са отворени въздуха минава през топлообменника на парното и се загрява. Ако тези клапи са затворени духа само студено.

В повечето случаи се прецаква само една от клапите и става така, че духа топло само от едната страна на колата. Много малко вероятно е да се прецакат двете едновременно.
По-скоро проблема ти е в запушен топлообменник.


  • 0

#3 Божидар Терзиев

Божидар Терзиев

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково
  • Автомобил:
    W203 C200CDI 2004

Публикувано 09 октомври 2020 - 20:20

Да. И от двете страни е студено. Духа топло само за 2-3 секунди. Като спра всичко и като пусна пак вентилатора. След това, пак е студено.
Явно ще ходя пак на прочистване. Дали е възможно, да не е прочустена докрай системата? Ще трябва май пак да ходя на сервиз.
  • 0

#4 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 09 октомври 2020 - 21:50

Ще трябва да се смени радиаторчето.


  • 1

#5 Божидар Терзиев

Божидар Терзиев

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково
  • Автомобил:
    W203 C200CDI 2004

Публикувано 21 декември 2020 - 09:53

По ред причини чак сега отговарям... Равносметка след месец и повече каране в студено и хладно. И ходене на сервиз за парното:

Човека в сервиза каза, че байпасния клапан ми бил за смяна. Каза, че го е сменил, каза че е продухал радиаторчето. Като взех колата от сервиз- вътре баня. Чак седалките бяха топли. За малко да реша, че имам отопление от парното в тях. Той ме предупреди, че всъщност парното е парно след 2000 оборота. Според него доста от пътищата били запушени и...

След време, обаче някак си парното си намали температурата. Сега в колата не е студено, ама и не е да седя по тениска. И ако съм на "Auto"- духа по-хладно. Струва ми се нелогично, обаче така го усещам. Температурата от двата края е еднаква- на усет. Не се чуват странни шумове в таблото. Загрява си нормално и относително бързо колата. До колкото разбирам- на "Auto" само следи за правилното разпределение на температурата или бъркам?

Дали трябва да прочистя датчика за температура, който се намира между врътките на климатика? И тоя другия дето е в плафона. До колкото разбрах и там има датчик.

А, и друго: Имам ли втори термостат? И ако да- къде се намира?

Благодаря предварително


  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 декември 2020 - 10:26

Евала на човека, че е помислил малко и се е насочил към явната причината (щом идва парното на пулсации).

 

Нормално е да не седиш на тениска. Ауто-то е свързано с градуси. Клапаните отпред са нормално отворени, управлението на парното ги затваря, когато прецени, спрямо датчиците в купето.

Т.е. като държиш нещо пред датчика на климатроника, го объркваш.

Лятото например, ако си ползваш телефона за навигация и го държиш в пепелника, много се шашка датчика и може да блъска много студ там.

Зимата, е обратен ефект, топлината от телефона лъже парното, че в колата е топло и тя настройва по-хладен въздух.

 

В този ред на мисли, мини с една прахосмукачка около отворите за датчиците, ще помогне на цялата система да се държи по-адекватно.


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#7 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 21 декември 2020 - 10:31

Една тема под твоята стои част от отговора който търсиш.
http://forums.mbclub...iew=getlastpost

Много е вероятно малкото радиаторче някога да е текло и заради многото работа по смяната му да са нахакали добавка за спиране на теча и то да се е задръстило.Това е предположение по повод казаното от майстора ти.
Той явно също не е свалял табло и е продухвал калпазанската.

Ако на таблото показва че колата загрява нормално и държи температура проблема не е в термостат.
Явно радиаторчето трябва да се смени.
Иде Зима :)
  • 0

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 декември 2020 - 10:37

Напълно възможно, станат на по 20 години тея коли, та вземе да им се задръсти парното :)

 

Наскоро видях в един сервиз машинка, която почиства парното, закача се на входа и изхода от към мотора, след дуовентила.

Слага се някакъв миещ препарат в течността (от типа на химикалите за индустриалните миялни, с които се почистват мотори преди ремонт), за периода на почистването. Работи с пулсации, после се промива с вода.

Машината е просто помпа с резервоар и няколко режима, има размерите на куфар, но е много ефективна.

 

Едно тотално задръстено радиаторче на някаква много необичайна кола проработи прекрасно.

(единствено ми беше странно, че се занимават точно с парното, понеже колата си беше за Надин, но... хора всякакви)

 

Не винаги има нужда да се сменя самия радиатор, зависи от много фактори.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#9 Божидар Терзиев

Божидар Терзиев

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково
  • Автомобил:
    W203 C200CDI 2004

Публикувано 04 януари 2021 - 13:16

На такава машинка за прочистване съм ходил като я взех. Малко беше по-голяма от куфар. Половин час загряваше и после 45 минути въртя някакви химии из радиаторчето. Лееко подобрение. Тая зима на майстора. Относно продухването/прочистването. Каза, че я е прочиствал със вода от чешмата. Показа ми едни маркучи, обясняваше ми как първо от единия край, после от другия край пускал вода...  Каза, че чак свалял чистачките, за да стигне до радиатора... Т.е. може и да го е свалял. Нямам представа. По думите на  daimler1, съдя, че достъпа е от към таблото, а не от към двигателния отсек...

Не бил слагал химии. Според майстора, проблема бил във "байпасния клапан" (цитирам го, затова е в кавички) който трябвало да се смени. Да де, ама като разгледах схемата на HVAC, до колкото видях няма такъв клапан. Просто има едни клапи, които отварят и затварят горещия и студения въздух. Или може би, аз нещо пропускам? Понеже пък има "mixed air" по обясненията на схемата.... Т.е. от байпаса няма смисъл.

Теста на клапите си го минава - нищо не тропа или трака...

А 2-та маркуча (вход и изход) са ми топли. Не чак да не мога да ги пипна, ама топли.

Чувам, че направо им пускали 6 бара от компресора, ама нещо не ми се надува с толкова. Да не стане някой сакатлък smile.png

Чудя се дали да не сложа добавка за прочистване. Бях си купил на Бардал и така и не я сложих. Ама пък не ми се хвърля антифриза, защото на добавката пише, че се кара определено време, после всичко се точи, промива се и после се налива антифриз пак.

 

@daimler1, ще гледам и ще чета...

Понеже от посочената тема, стана ясно, че не всички C-дки имат "малък термостат", ще трябва да видя аз дали имам. До колкото разбирам от снимката в темата, ще трябва да гледам някъде около чистачките?

 

П.П. От клипа излиза, че трябва да е зад решетката. Или бъркам?


Този пост е редактиран от Божидар Терзиев: 04 януари 2021 - 13:24

  • 0

#10 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 януари 2021 - 03:09

Вторият термостат не е при чистачките.
Като отвориш капака, гледаш между радиатора и предната броня. Точно зад клаксона.
Провери си и големия термостат.
След като смених малкия термостат и при положение че не ми работи ел. подгрева на антифриза, колата ми качва 80 градуса при външна темп. 3-4 градуса, от пазара на Бъкстон до Ринг Мола по Околовръстното...тоест 9-10 км или 10на минути.
Преди това загряваше 2-3 пъти по-бавно.

Този пост е редактиран от Brozestian: 06 януари 2021 - 03:10

  • 0

#11 Божидар Терзиев

Божидар Терзиев

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково
  • Автомобил:
    W203 C200CDI 2004

Публикувано 11 януари 2021 - 13:43

Така се стекоха нещата, че не можах да огледам къде е.

Да, в последствие като погледах достатъчно клипчета и картинки. видях и аз къде е- там, където казваш. Обаче, до колкото видях, не всички го имат тоя термостат. Тия които го имат трябва да имат още един допълнителен радиатор пред основния. Или бъркам нещо. Това е само за инфо, де. Не е жизнено важна информация :)

 

Тръбичките на радиатора с какъв диаметър са? Защото са все на неудобно места и мерих само тая, която е за вход към радиатора на парното. Има една S-образна тръба и мерих там. 20 мм я изкарах. Предполагам, че тръбичката е с еднакъв диаметър по цялата си дължина и входа и изхода са с еднакъв диаметър? Ако е така, ПВЦ прозрачен маркуч 3/4" (19 мм) ще е повече от достатъчен за промивката. Ако е нужно, мога да го нагрея малко с пистолета с горещ въздух.


  • 0

#12 thenightfly123

thenightfly123

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W 203 2006 Facelift

Публикувано 16 октомври 2022 - 19:05

Колега Божидар, дали си реши проблема с парното на колата ти, че и при мен имам проблем и от две години насам само когато падне темп под 5 градуса трудно се стопля в колата при положение, че съм оправил допълнителния подгрев на двигателя и работи идеално, термостата си отваря нормално, колата си загрява бързо, но топлината е слаба и мръзнем много като карам дъщеря ми на училище сутрин рано. Имам една диагностика Launch китайска показва ми че имам проблем с едно от моторчетата вътре зад таблото M 2/7, намира се някъде отляво до жапката, разглобих отдолу корите без да разглобявам таблото, но не го видях. Явно трябва да се разглобява таблото. Иначе нищо не се чува да щрака отзад и теста с климатика с натискането на двата бутона го изкарва за 30 секунди без проблем. Колата ми е w203 2006та фейслифтова, няма втори термостат. Съмнявам се радиаторчето да е запушено, маркучите и двата са горещи и допълнителната помпичка и тя си работи нормално. Колата няма дуовентил. Моля за някакви насоки от колеги които са решили проблема. Благодаря!


Този пост е редактиран от thenightfly123: 16 октомври 2022 - 19:11

  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни