Здравейте колеги, тъй като съм още нов с диагностиката и кодирането на функции, пиша тук за обмяна на опит. Колегите от форума които се занимават с въпросната STAR Diagnosis да напише какви функции могат да се отключвт на разни коли и по възможност как да се стигне до там. Благодаря за отделеното време. По-късно през деня ще кача какво съм научил до момента за да бъде полезно и на останалите колеги
Функции / Адаптации за включване / изключване с DAS
Започната от BBRemapping, 29 сеп 2020 - 09:04:54
174 мнения по тази тема
#1
Публикувано 29 септември 2020 - 09:04
#2
Публикувано 30 септември 2020 - 02:43
Здрасти колега,
И аз все още се обучавам с диагностика. Търсил съм по разни форуми интересни теми и т.н. Ще постна линкове малко по-късно към всичко което съм събрал. Ще се радвам да ползваме темата за обмяна на опит при кодировки.
#3
Публикувано 30 септември 2020 - 09:15
Наистина няма да е зле да го ползваме за такова, да се надяваме, че колегите и най-вече модераторите ще уважат темата и няма да се правят проблеми с линкове от разни сайтове.
#4
Публикувано 30 септември 2020 - 09:31
Проблеми с линкове няма да има, но по-добре би било да се качва последователността стъпка по стъпка тук, за да не зависим от чужди сървъри и тн (Примерно ако им падне сървъра или изтрият темата и тн)
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#5
Публикувано 30 септември 2020 - 09:59
Да да, мисълта ми е да се качва примерно Control units > Body > ... и т.н. (да се пише от нас тук, или качват снимки) и отделно да се даде линк за да се разгледат мнения и коментари по въпросната тема.
#6
Публикувано 30 септември 2020 - 10:24
Завиващи светлини (пускат се халогените при завиване на ляво или дясно):
Select Body, then Driver Side SAM -> Development Data -> Control Unit Adaptations -> Variant Coding -> Abbiegelicht set to ON (“ja”). (obviously "nein" for OFF!)
За коли с два предни сам модула (Шофьорски и пасажерски), тази функция трябва да се зададе и в двата модула.
Също така за да сработи тази функция трябва да се кодира Централния гейтуей (CGW) или EZS Модула. При всяка кола е различно.
Слагам линк към форума от който е взето въпросното нещо по-горе. Тествано е на W203 фейслифт, работи без проблеми.
https://forums.mbclub.co.uk/threads/turning-off-cornering-light-function.140812/
#7
Публикувано 02 ноември 2020 - 00:42
С малко забавяне, но се включвам:
1. Активиране на втора лампа за мъгла (работи при W211, W219, R171 по моя информация):
BODY ---> REAR SAM ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS ---> CODING OF CONTROL MODULE REAR SAM
Change Turning Lamps to PRESENT
F3 за промяна на кодировката, последвано от F3 (Yes) за трансфериране на кодировката в модула.
2. Активиране на сензор за дъжд (при retrofit):
BODY ---> OCP ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS ---> LIGHT SENSOR ---> PARAMETERIZATION AND WINDSHIELD ADAPTATION - F2 за приемане на предупреждението.
Change Parameter to RAIN/LIGHT SENSOR SOFTWARE STATUS S28 (Може и други стойности да работят)
Change Windshiled Version (Transmission Value) - последните 4 цифри, намират се под щампования баркод на прозореца.
F3 за промяна на кодировката, последвано от F3 (Yes) за трансфериране на кодировката в модула. F2 за връщане към OCP секцията, F1 обратно до CONTROL UNIT GROUPS
Стъпка 2:
BODY ---> CGW ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS ---> READ CODING AND CHANGE IF NECESSARY ---> ALL CODES
Change Rain Sensor to PRESENT
3. Пускане на затъмняващи се огледала:
BODY ---> CGW ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS ---> READ CODING AND CHANGE IF NECESSARY ---> ALL CODES
Change Interior and Exterior mirror dimming to PRESENT
F3 за промяна на кодировката, последвано от F3 (Yes) за трансфериране на кодировката в модула.
4. Пасивно измерване на налягането в гумите чрез ABS:
BODY ---> CGW ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS ---> READ CODING AND CHANGE IF NECESSARY ---> ALL CODES
Change Tire Pressure Loss Warner to PRESENT
F3 за промяна на кодировката, последвано от F3 (Yes) за трансфериране на кодировката в модула. F2 за връщане към CGW секцията, F1 обратно до CONTROL UNIT GROUPS
Стъпка 2:
BODY ---> CHASSIS ---> ESP ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS ---> TIRE PRESSURE LOSS WARNER (ACTIVATING)
F4 за включване на системата, последвано от F12 за активация .
F2 за потвърждаване на промените, F1 обратно до CONTROL UNIT GROUPS. Може да има грешки за ABS/ESP, изключване и включване на контакт ще ги изчисти.
Скоро ще кача пак.
#8
Публикувано 06 ноември 2020 - 01:18
Изключване на задните ламбда сонди, вторичната помпа за въздух и EGR (необходим е Developer mode и по информация промените се правят на запален двигател):
1. DRIVE ---> MESFI 2.8 ---> DEVELOPMENT DATA ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS (VARIANT CODING) ---> IMPLIZITE KODIERUNG
Опция 0176 EGR - Променя се от Diagnose ein към Diagnose aus
Опция 0178 Secondary Air Injection - Променя се от Diagnose ein към Diagnose aus
Опция 0182 или 0183 O2 сензори - Променя се от Diagnose ein към Diagnose aus
Video in motion (Видео в движение, работи само на NTG1):
1. Audio, Video, Navigation und Telematik ---> COMAND /AUDIO -AUDIO 50 oder COMAND ---> Entwicklungsdaten ---> Steuergerate-Anpassungen ---> Steuergerate-Anpassungen (Variantencoderierung) ---> HU Parameter ---> намирате и включвате опции Driving speed is more than 0 kph и
Driving speed is more than 10 kph
#9
Публикувано 07 ноември 2020 - 23:24
Да добавя и аз няколко открих ги в един SLK форум:
Показване на температурата на на долния малък екран
Go to
INFORMATION & COMMUNICATION ---> INSTRUMENT CLUSTER ---> DIAGNOSIS TO PLANT SPECIFICATIONS ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS ---> VARIANT CODING ---> READ CODING AND CHANGE IF NECESSARY
Set the UK VARIANTE to AUS
The instrument cluster will also need to be reset for this change to take, and thats done as follows..
From the above, save the changes and F1 back to the main INSTRUMENT CLUSTER menu
Go to
ACTUATIONS ---> CONTROL MODULE RESET
F3 to reset the cluster, F3 to ok the process and click OK once complete. F2 back to the ACTUATIONS menu, and then F1 to go back all the way to CONTROL UNIT GROUPS.The IC will perform a reset, the clock will reset it'self and then switch the ignition off, then back on again.
-----------------------------------------------------------
Показване на литрите в резервоара на дисплея - лично съм го пускал на w203 фейс и на w220 фейс
Go to
INFORMATION & COMMUNICATION ---> INSTRUMENT CLUSTER ---> DIAGNOSIS TO PLANT SPECIFICATIONS ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS ---> VARIANT CODING ---> READ CODING AND CHANGE IF NECESSARY
Set TANKINFO in REICHWEITENBILD to ENABLE
The instrument cluster will also need to be reset for this change to take, and thats done as follows..
From the above, save the changes and F1 back to the main INSTRUMENT CLUSTER menu
Go to
ACTUATIONS ---> CONTROL MODULE RESET
----------------------------------------------------------------------
В прикачения файл са стъпките да се направи при заключване/отключване да издава звук - тествано на W220 фейс
------------------------------------------------
Мигащи стопове при рязко спиране - мисля че се водеше active brake light: тези дни ще проверя на W220-та да ли може да се включи.
Control units> Body> rear SAM> Control Unit Adaptations> Flashing Brake> Active
--------------------------------------------------
Промяна или задаване на октановото число.
Незнам до колко би имало ефективност на нашите геогравски ширини защото тези октани са за американските бензини.
Control Units > Drive > Motor Electronics > F3 ( to clear the nag warning ) > Control unit adaptations > Correction Programming > Ignition
You get 4 choice of minimum octane rating ( probably get more if you can get Variant Coding to change from USA to Rest Of World or Euro )
Baseline ( 87?)
89
91
93
I suspect setting a higher octane rating will allow a bit more initial ignition advance.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#11
Публикувано 09 ноември 2020 - 13:34
Много интересна тема, следя с интерес. Даже съм си харесал няколко екстри - завиващи светлини и мигащи стопове при рязко спиране.
Това за задаването на мин. октаново число също е доста интересно, но не знам дали го има при Euro вариантите.
#12
Публикувано 09 ноември 2020 - 15:25
Много интересна тема, следя с интерес. Даже съм си харесал няколко екстри - завиващи светлини и мигащи стопове при рязко спиране.
Това за задаването на мин. октаново число също е доста интересно, но не знам дали го има при Euro вариантите.
Има го при мен на w220 беше default на 87 преместих го на 93 не мисля че имаше разлика някаква, но и аз съм на газ може и да не се усети. до колкото знам 93 при американците е най хубавия бензин сиреч трябва да отговаря на нашия 100 октана
За мигашите стопове го пуснах но кога мигат какво разбира по рязко спиране има ли разлика от колко км/h ще спреш рязко незнам трябва да я тествам да видим.
Този пост е редактиран от slavimaster: 09 ноември 2020 - 15:28
#13
Публикувано 14 ноември 2020 - 19:55
Една вметка към това "
4. Пасивно измерване на налягането в гумите чрез ABS:
BODY ---> CGW ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS ---> READ CODING AND CHANGE IF NECESSARY ---> ALL CODES
Change Tire Pressure Loss Warner to PRESENT
F3 за промяна на кодировката, последвано от F3 (Yes) за трансфериране на кодировката в модула. F2 за връщане към CGW секцията, F1 обратно до CONTROL UNIT GROUPS
Стъпка 2:
BODY ---> CHASSIS ---> ESP ---> CONTROL UNIT ADAPTATIONS ---> TIRE PRESSURE LOSS WARNER (ACTIVATING)
F4 за включване на системата, последвано от F12 за активация .
F2 за потвърждаване на промените, F1 обратно до CONTROL UNIT GROUPS. Може да има грешки за ABS/ESP, изключване и включване на контакт ще ги изчисти."
Не работи при 211 преди фейс.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#14
Публикувано 17 ноември 2020 - 11:45
@slavimaster, колега активирах това с задните мигащи светлини при рязко спиране, на 220 фейс 320цди, няма разлика от 100 до 0 с блокиране на колелата нищо не става, пробвах го преди месец два, следобяд мога да пробвам това със свиркането и литрите понеже литрите ги търсих във вариантното кодиране. Ще опитам по-късно
#15
Публикувано 17 ноември 2020 - 12:00
И аз го включих за светлините но не съм го пробвал. До колкото четох по чуждите форуми реално тази екстра е за w221 и официално е няма за w220 и доколкото разбрах трябва да е Model year 2004 за да работи като се включи иначе на първите модели от 2003 можело да се включи но реално не работила. казват че се активира като се включи триъгълника или Bas това разбира под рязко спиране.@slavimaster, колега активирах това с задните мигащи светлини при рязко спиране, на 220 фейс 320цди, няма разлика от 100 до 0 с блокиране на колелата нищо не става, пробвах го преди месец два, следобяд мога да пробвам това със свиркането и литрите понеже литрите ги търсих във вариантното кодиране. Ще опитам по-късно
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни