Преди няколко дни закупихме малко прибързано едно такова купе, защото на външен вид изглеждаше доста запазено, без грам ръжда и забележки. Прибързано, заради приятелката ми, която се тръшна за конкретната кола и не пожела да огледаме още такива и други модели, но както и да е, свършено е вече.... Колата уж е на 185 000км и е от Швейцария.
Понеже съм чувал за износващите се зъбни колела и слабите вериги на този модел, а и на доста други от този период 2000-2010, почти веднага я отворих, за да видя какво сме купили, защото знам, че зъбните колела не са никак евтини...
Наместих на 0 градуса главната шайба и маркерите горе съвпаднаха почти на 100%. Този на дясното зъбно колело (като се гледа колата отпред) е точно на линията си, а лявото е около 1-2мм преди маркера си. На две от снимките се вижда как е застанало всяко от тях, спрямо маркера си.
Това в рамките на нормалното ли е?
Самата верига е супер стегната и се повдига едва няколко 2-3мм от мястото м/у двете зъбни колела - т.е. няма нищо общо с хлабавите вериги от безбройните клипове в YouTube, където веригата е толкова разтегната, че хората провират пръст отдолу, а зъбните им колела са в пъти по-износени.
Прилагам малко снимки, за да се види и износването на съмите зъби. Те самите ми се виждат в добро състояние, далеч от износени, но по някои от тях има някакво странично зажулване от самата верига. Трябва ли да се притеснявам от това. Дали е необходима смяна поне на веригата на този етап?
W203 C180 Kompressor 143кс 2004Проверка за износване на ваносните зъбни колела и веригата
Started by shotgun600, 17 Sep 2020 - 18:38:56
10 replies to this topic
#1
Posted 17 September 2020 - 18:38
#2
Posted 17 September 2020 - 19:24
Аз бих сменил верига, независимо от всичко останало.
#3
Posted 17 September 2020 - 21:23
Превърти така че да прегледаш всички зъби и имай впредвид че лесно прескача таз верига не е като на М111
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
#4
Posted 18 September 2020 - 08:12
Прегледах ги, изглеждат много добре, а веригата е опъната и почти не се отлепя от тази, не знам как да я нарека, освен планка, м/у двете колела.
Въпросът ми е дали е необходимо нещо веднага да се прави по този механизъм или може да се покара няколко месеца така?
#5
Posted 18 September 2020 - 09:28
Ами разчиташ на твоята преценка все пак ти я гледаш
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
#6
Posted 19 September 2020 - 09:26
Ми не знам. Моята преценка е базирана на клиповете в youtube, където видях доста износени зъбни колела и изключително хлабави вериги. При тази кола не забелязнам такова нещо, освен страничното износване по някои от зъбците.
#7
Posted 20 September 2020 - 08:02
Ако няма притеснителни шумове наливай едно хубаво масло и карайте до насита
#8
Posted 23 September 2020 - 10:40
Това и направих.
Сега предстои да се боря с подмяна на обтяжна ролка.....която установих, че се сменя по безумен начин, а уж е проектирано от Мерцедес....
#9
Posted 23 September 2020 - 16:46
Ролката се сменя за секунди.
Виж целия обтегач се сменя тегаво...
Виж целия обтегач се сменя тегаво...
#10
Posted 24 September 2020 - 18:42
Точно за обтегача говоря....По някаква причина е излязал от леглото си. Може да е, заради саморазвил се болт или заради раздрънкан механизъм. Иначе работи нормално, обаче ремъка се движи едва по половината повърхност на ролката.
Мисля сам да го разхвърлям тези дни, ако в сервиза ми кажат над 100лв труд.
#11
Posted 25 July 2024 - 18:15
Колеги, скоро и на мен ми се наложи да сменя обтегача на ремъка. Доста мъки брах докато хвана от къде ми идва проблема, даже не вярвах че може обтегача да прави такива магарии.... Първо при студено палене имаше почукване метално, но тъй като скоро съм сменял верига и нейния обтегач, го изключих като вариант, втория симптом е че при спиране имаше притрисане все едно хидрото на автомата заминава... Както и да е, реших че ще сменям ролки и ремък, тъй като хванах че ролката на обтегача е заминала.... Но след това проблемът си продължи, имах и проблем с алтернатора - за четки и реле, рециклирах го - Франсизкуп, препоръчвам ги, работят сравнително евтино и бързо. След рециклажа изчезна едни от проблемите - при потегляне лампите примигваха, отдавах го на алтвенатора, но останалите проблеми с почукване около секунда при студено палене и притрисане при спиране останаха. Реших се да сменя обтегача ( оригиналния беше)... Много псувни изядоха инженерите от Мерцедес, че са го направили да се смени малоумно... Както и да е, който е сменял на този мотор знае. В тубата имаше един пич не знам как си провря ръката, но успя без да сваля нищо да го свали отдолу... Опитах и аз ама не ми се получи, та по стандартната процедура го смених.... Еми всички проблеми изчезнаха, няма метален шум при студено палене и вече не притриса при спиране... За шума го отдавам че пружината е отпуснала... Ама за притрисането не мога да си обясня как обтегача е свързан... Но ако някой има подобни симптоми и обтегача му не е сменян, може да пробва.
Даже ми остана една чисто нова ролка за обтегача на INA, ако на някой му трябва мога да му я подаря... Ама се убедих че няма много смисъл само тя да се смени
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Даже ми остана една чисто нова ролка за обтегача на INA, ако на някой му трябва мога да му я подаря... Ама се убедих че няма много смисъл само тя да се смени
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Edited by andon0v, 25 July 2024 - 18:16 .
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users