Ето, че и моят автомобил чукна 10 години и мога да кажа по-солидни впечатления от експлоатацията му с уговорката, че техническите ми познания са доста бегли. Целта на темата е да споделя личен опит и да насоча в общ план евентуалните бъдещи купувачи още повече, че моделът става все по-достъпен за нашия пазар. За тези години са му навъртяни едва 120 000 км, но около 80% от тях са в градска среда, така че мисля, че би било полезно.
Моделът е E200 CGI (W212) BlueEfficiency (184 кс), Automatic 5G, 2010 г., седан (M271.860).
През годините са извършвани следните намеси:
- 2011 (16 964) - обслужване: въздушен/маслен филтър; масло Mobil1 0w40
- 2012 (30 001) - обслужване: въздушен/маслен филтър; масло Mobil1 0w40
- 2013 (39 344) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Mobil1 0w40; смяна предни и задни накладки
- 2014 (49 750) - обслужване: въздушен/маслен филтър; масло Mobil1 0w40; смяна масло и филтър на автоматика; смяна масло задна ос; смяна спирачна течност (всичко по препоръка на Мерцедес)
- 2015 (61 937) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Mobil1 5w40; смяна свещи (пак по препоръка. Беше им време. След смяната леко падна разхода и заработи по равномерно)
- 2016 (74 132) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Mobil1 5w40
- 2017 (84 061) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Mobil1 5w40; смяна спирачна течност (пак по препоръка. Не съм усетил разлика след това)
------ До тук ремонтите се извършваха в официалния сервиз
- 2017 (84 920) - смяна челно стъкло (Едно камъче го пукна. Сложих Pilkington, защото не ми се чакаше месец за доставка на Saint Gobain)
- 2018 (94 450) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Total 5w40
- 2018 (95 300) - пълна смяна на маслото (с машина) в скоростната кутия (ATF Mobil 134) с филтъра и буксата (Направих го превантивно. В Мерцедес ми казаха, че маслото не се сменяло и кутията била необслужваема. След смяната успокои малко вибрациите при стоене на място)
- 2018 (96 115) - смяна термостат (спука му се корпуса и прокапваше антифриз. Още е загадка как се случи. По спомен излезе към 250 лв., защото вътре имало и някакъв датчик)
- 2018 (103 206) - смяна на масления корпус (уплътнението на масления маркуч се беше деформирало и като направи налягане започваше да хвърля масло); обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Fuchs Titan 5w40
- 2019 (109 751) - смяна предни и задни дискове и накладки (в накладките имаше още живот , особено в задните, но ръба на диска на едната стигаше почти до желязната планка)
- 2019 (111 965) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Petronas Syntium 3000 5w40
- 2020 (114 556) - ремонт на джойстика (в един момент просто отказа. Ремонтирах си го сам по клипчетата в YouTube https://www.youtube....wg3WsEc5k&t=46s. Стикчето си го поръчах от AliExpress)
- 2020 (117 994) - смяна ангренажна верига, обтегач и плъзгачи (превантивно, нямаше симптоми, но реших да не рискувам зъбните колела. Оказа се навреме. Веригата беше тръгнала. Зъбчатките бяха добре); смяна датчик обороти всмукателен вал (показа го на диагностика. От 2017 г. колата тресеше сутрин първите 30 сек. и беше богата сместа. Проблемът изчезна след смяната).
------ Декември 2020 - планирам стандартното обслужване, нови зимни гуми и смяна на свещите, че вече станаха на километри
След почти 120 000 км мога да кажа, че интериорът е в отлично състояние без почти никакви захабявания. Леко изсветляване има на махагона от слънцето. Пластмасовият детайл при джойстика е започнал да се люпи по ръбовете. Всичко останало е ок. Електрониката си работи нормално. За екстериора също няма нещо съществено да кажа. Лакът и боята са идеално направени и стабилни. Фаровете не са помътнели.
Общо взето това мога да кажа след 10 години и относително малко километри. Надявам се да съм бил от полза на евентуални бъдещи купувачи. Автомобилът е страхотен в класа си (бизнес седан) и го препоръчвам с две ръце.