Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Активиране на режимa - Agility и ManualАктивиране на режимa - Agility и Manual


  • Please log in to reply
26 мнения по тази тема

#16 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4584 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 22 февруари 2024 - 23:04

На CLS-a по подразбиране е KLD2. Дургото, което си заслужава е KLD4, но KLD2 си е доста добре, най-линеен е. KLD4 има много сила в началото, после е същото. KLD1 е подходящ за зимни условия и плавно потегляне.

 

Можеш да пробваш да сетнеш и друг Dataset. Стандартният за 219 е Dataset 2. На Dataset 0 смесите са по-богати. Dataset 0  е стандратен за комбитата на 211 и 500 моторите.

 

Другите параметри, които си заслужава да се пробват са Dashpot, Nsoll Umshaltung, други два и още три, както казваше Пената smile.png. Dashpot и Pulсation Compensation of Load Detection са флип-флоп, когато единият е активен, другият трябва да е неактивен. Нещо като OBD и OBD2.

 

Съветът ми е да ги активираш един по един за да можеш да си извлечеш обективни изводи.


Този пост е редактиран от Subsonic: 22 февруари 2024 - 23:13

  • 0

#17 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 395 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 февруари 2024 - 08:31

Не ми е останало време да се занимавам, а и честно казано - откакто работя от вкъщи не ми се налага да карам много, и карам не повече от 100-тина км на месец, има случаи да нямам и 50 км.

Така се случва, че като излизам вечер е без кола (разбираемо....), а като се ходи някъде по-далече все се намира някой друг мераклия да кара.

 

Като ми остане малко време ще разуча нещата кое как и за какво е.

На Е46-цата бях голям мераклия - бях научил компютъра на изуст кой пин за какво е, по софтуера къде какво да пипнеш, бях си направил и "стенд", на който си закачах компютъра и се бъзиках с него - "палех" го на бюрото, емулирах сигнали от датчици и какво ли не.... ама нещо и ентусиазмът ми поумря малко, явно вече е от годините.

Там нещата са много по-лесни от при мерцедесовия компютър.... то си е един вид Франкенщайн БМВ-то: може да му закачиш какъвто си искаш модул, и ще работи. Може да записва грешки, ама ще работи smile.png тук всичко си иска доста по-фина настройка. 


Този пост е редактиран от dkmi123: 23 февруари 2024 - 08:33

  • 0

#18 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4584 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 23 февруари 2024 - 10:07

Ако не те мързи, можеш да качиш текущата ти кодировка да помислим какво може да се цъкне, че ти си с М272, което е МЕ9.7, а аз съм си играл повече с МЕ2.7

Иначе имам един PDF за МЕ9.7, заедно с моделите, но е хиляди страници, и не е точно за Мерцедес, така че може някои параметри да се различават. При интерес мога да го кача и тук, но може да си направим отделна тема, че тази е за Ц-класа :)


  • 0

#19 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 395 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 февруари 2024 - 15:41

На CLS-a по подразбиране е KLD2. Дургото, което си заслужава е KLD4, но KLD2 си е доста добре, най-линеен е. KLD4 има много сила в началото, после е същото. KLD1 е подходящ за зимни условия и плавно потегляне.

 

Можеш да пробваш да сетнеш и друг Dataset. Стандартният за 219 е Dataset 2. На Dataset 0 смесите са по-богати. Dataset 0  е стандратен за комбитата на 211 и 500 моторите.

 

Другите параметри, които си заслужава да се пробват са Dashpot, Nsoll Umshaltung, други два и още три, както казваше Пената smile.png. Dashpot и Pulсation Compensation of Load Detection са флип-флоп, когато единият е активен, другият трябва да е неактивен. Нещо като OBD и OBD2.

 

Съветът ми е да ги активираш един по един за да можеш да си извлечеш обективни изводи.

 

Ще си поиграя тези дни.... да видим какъв ще е резултата.

В момента като мина на Agility - разликата е доста забележителна в срванение с C/S режимите. Нямам идея колко е ОК за кутията, ама общо взето ми е все тая, ако се счупи ще я сменя :) втора ръка вече са под 1000 лева, даже се замислям да взема една и да си и направя пълен "ребилд".


  • 0

#20 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 395 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 февруари 2024 - 15:44

Между другото, 1-2 пъти ми записва "Load limit active", в същото време колата не прави никакви проблеми и си върви.

Случва се откак смених дебитомера с нов, уж БОШ.... за сега няма да я пипам понеже ме ми пречи, просто записва грешка без да светва чек и т.н.


  • 0

#21 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4584 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 март 2024 - 22:52

Не ми се е случвало да видя такъв надпис. Това на м272 ли е?

 

Agility вероятно е по-щадящ за пакетите, но по-натоварващ за самата кутия като лагери и т.н., защото времето за превключване е по-малко.


Този пост е редактиран от Subsonic: 06 март 2024 - 22:52

  • 0

#22 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 395 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 март 2024 - 14:18

272, доколкото четох е нещо свързано с дебитомера.

Той е нов, на БОШ. Обаче, тъй като мотора си работи добре - за сега не му обръщам внимание. 

Дава го като "stored", ако почне да прави проблеми - ще върна стария дебитомер.

 

Иначе, горчив опит с K&N филтри, то не е от сега, ама май не съм го споменал:

Сложих въпросните филтри, тръгнах да карам и след няма и 200 метра - таблото светна като на някое БМВ, направо коледна елха. Наби една камара грешки - за ESP + няколко други (които се оказа са свързани с грешка за дросел + дебитомер);

След малко четене по форумите - намерих човек със сходен проблем, който каза че като е махнал K&N филтрите - проблемът му е изчезнал, както и че всичко е заради маслото, с което са напоени въпросните филтри - полевало по сензора на дебитомера, и от там идвали всичките тези грешки. Като това се случвало сравнително рядко, но случи ли се - единственото решение е "нормални" филтри.

Махнах филтрите, и проблемът изчезна. 


  • 0

#23 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4584 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 07 март 2024 - 23:53

Според мен, K&N няма какво да даде на нашите коли.

 

При Мерцедес смукателният и изпускателният тракт са доста добре проектирани.

 

Като бях търсил инфо за м112, попаднах на постове в американски форуми за Crossfire. Те сменят Chrysler-ските филтърни кутии с такива от Ц-класа за повишаване на мощността.

 

При мен кутията от време на време забива грешка за сензор 2 и обикновено го прави на Comfort и то при леко шофиране. Гледайки snapshot data-та на грешката, на овъррън. Взел съм сензорите, но знам, че смяната е тегава. Тъпата платка на 7Г явно развива студени спойки. Даже си мисля, че ако се презапоят сензорите, нещата ще си дойдат на мястото. Та в този ред на мисли, идеята за резервна кутия за ребилд не е лишена от смисъл :).

 

Аз даже бих насадил 5Г, тъй като ми допада повече, но знам, че инсталацията е друга.


  • 0

#24 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 395 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 март 2024 - 12:18

Сензорите не са запоени, а с точкова заварка.
Заминава самият сензор, новите не са скъпи, но наистина смяната е много тегава….
  • 1

#25 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 395 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 септември 2024 - 15:53

На CLS-a по подразбиране е KLD2. Дургото, което си заслужава е KLD4, но KLD2 си е доста добре, най-линеен е. KLD4 има много сила в началото, после е същото. KLD1 е подходящ за зимни условия и плавно потегляне.

 

Можеш да пробваш да сетнеш и друг Dataset. Стандартният за 219 е Dataset 2. На Dataset 0 смесите са по-богати. Dataset 0  е стандратен за комбитата на 211 и 500 моторите.

 

Другите параметри, които си заслужава да се пробват са Dashpot, Nsoll Umshaltung, други два и още три, както казваше Пената smile.png. Dashpot и Pulсation Compensation of Load Detection са флип-флоп, когато единият е активен, другият трябва да е неактивен. Нещо като OBD и OBD2.

 

Съветът ми е да ги активираш един по един за да можеш да си извлечеш обективни изводи.

 

 

Така се случи, че за 2 месеца минах към 12.000 километра.

Харчи си масълце на поразия, ама доливам smile.png

 

Иначе си поиграх да задам правилния размер на гумите, няма кой знае каква промяна.

После ще пробвам да задам KLD4 да видим.... в момента от място като потегля се замисля, но като набере не дава да се пипне газта, даже превърта гумите, по спомен е на KLD1

 

Продължава да си записва десен intake вал, че е в неправилна позиция, кодът е STORED, не пали чека. Може да го запише веднъж на 2000 км, може да го запише и на 100 км, според мен ваносът се предава.

Електромагнитите са сменени с нови, от силвърстар. Датчиците на валовете са БОШ, понеже в СС е към 400 лева бройката, и не ми се дават 1600 за 4 датчика, които едва ли ще спасят нещо.

Диагностиката не дава проблем с датчици, всички белези излизат (на 305 градуса "кръгчетата" са си в центъра и на 4-те вала).

Така или иначе няма да го мъча повече - другия мотор е събран, просто трябва да остане време и за самото слагане.

На "новия" двигател също всичко си съвпада /то оставаше и да не съвпадне smile.png /

Прикачени файлове


  • 0

#26 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4584 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 30 септември 2024 - 08:54

А освен, че записва грешка за положение на валовете, има ли някакво друго проявление?

Наскоро видях няколко м272, които след ремонт записват такива грешки и измереното отклонение е 2-3 градуса, което няма как да се оправи с презацепване, защото един зъб е 15-20 градуса примерно.


  • 0

#27 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 395 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 септември 2024 - 09:28

А освен, че записва грешка за положение на валовете, има ли някакво друго проявление?

Наскоро видях няколко м272, които след ремонт записват такива грешки и измереното отклонение е 2-3 градуса, което няма как да се оправи с презацепване, защото един зъб е 15-20 градуса примерно.

 

Не, ниаккви проблеми, освен че е една идея по-бавен на старт.

Иначе, мине ли 30-40 км/ч си дърпа както си трябва. Още повече, че грешката я записва на супер случаен принцип - т.е. точно когато си иска.

Гледах го в actuations - да, дава малко отклонение, точно 2-3 градуса в по-ниските обороти (т.е. когато трябва да работи ваноса).

 

Според мен е заминал / си заминава ваноса, но тъй като е от Intake страната - си е доста играчка да се смени, и няма да се занимавам.

Ако беше Exhaust щях да го сменя за 2-3 часа, ама там не се разкачат вериги и т.н.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни