Jump to content

  •  

Photo

ЗАПУШЕН DPF


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#31 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 11 September 2020 - 16:12

 

Само да не се окаже след време, че ефекта на ДПФ филтъра е колкото ефекта от маските които носим сега.
Преди години се опитаха да ни убедят, че дизела е нещо много екологично чисто, а сега се чудят как да се отърват от тях.
Убеждават ни, че електрическите автомобили са бъдещото и че и те са супер ЕКО, но как се добива това електричество за тях и какво ще правим литиево йонни батерии, след техния цикъл за това нищо не се споменава.

 

Точно така, колега! Не им се хващай на това! И това сега е една огромна конспирация с цел да ни измъкнат парите и да ни направят тъпи.

Обаче не им се хващай и на твърденията за спътниците. Какви спътници бе?! Земята е плоска!


  • 1

#32 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Posts:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Posted 11 September 2020 - 17:50

Димитър си задава съвсем уместни въпроси и подигравателния тон не им отговаря. ДПФ, Адблу всякакви глупости, който не само, че са скъпи и сложни, но и утре някой доктор ще се сети, че са канцерогенни, отровни и т.н.

Имаше статия, че вече соларните панели били голям проблем, трудни и скъпи за рециклиране. А тези батерии - в чудо ще се видим и доколкото познавам какви сме изроди, на цяла Европа ( целия свят ), батериите ще ги вкарват незаконно в БГ, и ще ги заравят някъде, а някой ще си умножава милионите.
  • 4

#33 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 11 September 2020 - 18:09

Димитър си задава съвсем уместни въпроси и подигравателния тон не им отговаря. ДПФ, Адблу всякакви глупости, който не само, че са скъпи и сложни, но и утре някой доктор ще се сети, че са канцерогенни, отровни и т.н.

Имаше статия, че вече соларните панели били голям проблем, трудни и скъпи за рециклиране. А тези батерии - в чудо ще се видим и доколкото познавам какви сме изроди, на цяла Европа ( целия свят ), батериите ще ги вкарват незаконно в БГ, и ще ги заравят някъде, а някой ще си умножава милионите.

 

Така,

1. ДПФ е филтър. Много добре знаеш как работи. За да ти застраши здравето ще трябва да му ядеш филтрираното с лъжица. Или да го дишаш, ако някой сладур се е направил на тарикат. Та ако филтрираното представлява проблем, то тогава на първо място НЕ МАХАЙ ФИЛТЪРА!

2. АдБлу е разтвор на урея, карбамид или вещество, което тялото ти отделя. Не че е здравословно и него да го ядеш с лъжица, но е далеч по безопасно от съдържанието на ДПФ филтъра.

3. Димитър не задава въпроси, а измества темата към курса на долара, международното положение и видиш-ли-аз-може-да-правя-свинщини-ама-онзи-онзииии-там-какви-свинщини-той-прави-та-аз-съм-светец-в-сравнение-с-него.

4. Не очаквам да се разберем или да стигнем консенсус, понеже всеки ще си знае неговото. Включително и че Земята е плоска.


  • 3

#34 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Posts:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Posted 11 September 2020 - 20:24

Не бе човек, заеби го ДПФ-а, филтър ли е, не е ли.
Остави конкретиката.
Погледни по общия план - правят се нововъведения с цел опазване околната среда. На хартия звучи добре. Но на практика никой не знае за внедряването и произвеждането на тези нови технологии, колко киселини се изливат в реките, колко живак в морето, колко арсен в океана, колко цианиди в почвата и т.н. Ами за рециклиране/унищожаване на тези "благини" какви/колко средства и усилия ще са нужни, колко още ще се замърсява околната среда? Я някой от БАН да каже как се рециклира литиево-йонна батерия... Като толкова милеете за природата - яхвайте колелетата.

Естествено това е стар проблем - още от както се горят въглища. Индустриална революция. Няма връщане назад. Ама да ми обяснява Грета ала-бала...тя да не обикаля света на кон?
  • 8

#35 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,596 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 16 September 2020 - 14:21

 И с колелетата не е панацея. :)

Причините са основно две - енергията, която е потребена за изработка на частите на велосипеда и енергията, която човек потребява за да се движи.

Някъде някой използва енергия за производството на стоманата, алуминия, каучика, пластмасите и т.н. от които е направено колелото. Съответно някъде има замърсяване в следствие от тези производства. Ако приемем, че цената на базовите части отразява горе-долу енергийните разходи, то излиза, че едно колело се нетира за около 5-10 000 км, т.е. става неутрално откъм въглероден отпечатък. Сигурен съм, че за 10 000 км ще смените няколко пъти накладките, гумите, вероятно и други части по колелото.

Другото е, че човек е адски неефективен в превръщането на енергията от храната в движение.

Колелото е добра алтернатива на кратки разстояния в града и при пътуване поединично. За транспортиране на багаж или много хора на големи разстояния, автомобилите, автобусите и камионите са незаменими.

...

Обаче махането на катализатори и ДПФ-и не е секси. Признавам си, че и аз съм го правил, но сега предпочитам да съм екологичен, доколкото позволява конкретния двигател.


  • 2




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users