Здравейте момчета,имам няколко въпроса,
Кой е най надеждния акумулатор и ще навреди ли ако си купя agm вместо олово киселинен?
Колата е доста стара от 90-те години,-
искам да ме изкара лятото и дълги години акумулатора писна ми от тея олово киселинни дето изкарват 3-4г макс,
пробвал съм до сега доста марки и може би е време за промяна,
Колебая се в момента между варта агм
и олово киселинен не съм решил коя марка ако е олово киселинен вие какво мислите наистина ли ще ме изкара уж някой хора казват 2 или 3 пъти повече т.е ще ме изкара ли агм акумулатора между 6 и 9 години макс ?
Колата понеже е стара ще скапе ли акумулатора от това,че ще го зарежда повече или нещо друго знам ли даите вашите мнения ако има някой със стара кола и хубав агм акумулатор,
Колата както се сещате няма старт стоп система и се кара градско и извън градско, има газ,
и ползвам 12в сокета от запалката нон стоп фарове понякога като се наложи халогени, и музика слушам мощтна и това е ,
но карам яко из дупки и неравности а четох че вибрациите ще скапят и скапват стандартните олово киселинни акумулатори нз колко е вярно това..
Ако може някой да хвърли светлина в темата, и да обясни разясни не знам дали е за тук темата.
Кой е най надеждния акумулатор и ще навреди ли ако си купя agm вместо олово киселинен?
Започната от osman, 17 авг 2020 - 23:03:54
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 август 2020 - 23:03
#2
Публикувано 18 август 2020 - 08:58
Според мен не ти трябва AGM на стара кола която нямаш толкова много електронни модули и системи
Ако всичко ти е наред, по ел инсталацията и зареждането ти е в норми при включени консуматори и нямаш отечки когато колата е изгасена не трябва да имаш проблеми.
на мойта 124-ка съм с Gigawat вече 5-6 години и около 80000 км и няма наченки да умира предимно градско каране.
казваш че имаш мощна музика ако има усливател е твърде вероятно заради него да се скапва акумулатора ако не си сложил кондензатор който да компенсира пиковете.
На S-класата съм с агм но там си го изисква има страшно много модули някой от тях капризни и постоянно следене на какво ли не като е в покой колата който малко от малко точат акумулатора и падне ли напрежението под 12в почват проблемите.
#3
Публикувано 18 август 2020 - 10:04
Привет имам 2 фарада кондензатор и слушам само на пусната кола да не пада акумулатора, а Efb Струват ли си акумулаторите по тази технолигя или по добре обикновен?
Този пост е редактиран от osman: 18 август 2020 - 10:05
#4
Публикувано 18 август 2020 - 18:54
Аз имах оригинален Мерцедес акумулатор - оловно киселинен - който изкара 10 пълни години. Купи си качествен акумулатор (Варта, Банер) от хубавите им серии и според мен ще изкара повече от 3-4 години. Както колегата е писал алтернатора трябва да зарежда добре, да нямаш отечки.
#5
Публикувано 18 август 2020 - 20:12
Препоръка бих дал гореща за FIAMM
На 2ро място Бош но само високия клас...
Този пост е редактиран от Lopols: 18 август 2020 - 20:13
#6
Публикувано 18 август 2020 - 21:28
Нямаш нужда от АГМ,освен ако не смяташ да правиш каскади
Колегите са предложили добри вариянти,общо взето марки които се ползват за вграждане.Варта,Фиам,Бош на последно място.Въпреки че са в кооперация...
Колегите са предложили добри вариянти,общо взето марки които се ползват за вграждане.Варта,Фиам,Бош на последно място.Въпреки че са в кооперация...
#7
Публикувано 19 август 2020 - 13:38
Колега вземай Banner и няма да съжаляваш. Гаранция на 100%
#8
Публикувано 23 август 2020 - 20:18
Колегата slavimaster спомена марката Gigawatt и затова реших да пиша и аз. На моята 124-ка имах акумулатор Gigawatt 74А, който издържа 8 години, през които не е правил проблеми. След това го смених с Монбат, който замина точно след като му изтече гаранцията, а след това отново купих същия Gigawatt, който вече е на повече от 4 години и до момента не е създавал проблеми.
Този пост е редактиран от EseAmor: 23 август 2020 - 20:18
#9
Публикувано 23 август 2020 - 22:38
На купенцето имах Гигават на поне 7 години и всеки път, когато майсторът ми четеше колата се изненадваше в колко добро състояние е. Дано да са си задържали качеството.
#10
Публикувано 24 август 2020 - 09:19
Да започнем от там - AGM акумулаторите също са оловно-киселинни, но технологията е по-различна - електролитната течност е напоена в тънка мрежа от стъклени микровлъкна. Действително имат доста предимства като устойчивост на вибрации, почти никаква загуба (изпаряване) на електролитна течност, саморазреждат се много по-бавно, по-дълъг живот и тн.
Имат един основен недостатък - цената.
Относно живота на всички видове акумулатори - зависи от начина на експлоатация. Например купето на жена ми е със стандартен акумулатор (не AGM), който е оригинален, на него има щампа 07.2005 (кара 16-та година) и жена ми още си кара колата с него. На моята кола, която е с AGM смених акумулатора на 9 год. но тук експлоатацията е различна.
Относно марките: Като оставим настрана батериите за оригинално вграждане (защото никой не може да ме убеди, че качеството не е различно от която и да е афтърмаркет батерия) аз бих сложил MOLL или Varta. С MOLL съм постигал също подобни рекорди. Друг е въпроса, че във времето (ако щеш дори различни партиди) качеството на всички автърмаркет акумулатори варира.
Извода е един - истината е оригинален акумулатор (независимо от производителя), но цената много боли. Там общо взето качеството е постоянно.
Този пост е редактиран от Bokouser: 24 август 2020 - 09:23
#11
Публикувано 24 август 2020 - 10:08
Преди 7г и половина взехме с баща ми от едно и също място, еднакви акумулатори ( януари 2013) - Berga Power Block . Неговия на 2та година взе да издава багажа и го смени- колата няма никакви проблеми. Моя още го ползвам на 124-та . усещам го че си отива вече, за щастие мерцедеса пали всеки път от първия път без проблеми. Ако се наложи да завърти 4-5 пъти може и да не успее. Всяка зима си викам тази ще е последната, но с 1-2 зареждания за сезона на зарядно изкарва ( карам много къси разстояния и малко време се зарежда). На комбито взех и аз Gigawat преди 2г. и за сега всичко е наред.
#12
Публикувано 24 август 2020 - 12:34
О не, оригиналните нови акумулатори не са гаранция за нищо.
#13
Публикувано 24 август 2020 - 12:47
Да, мога да потвърдя думите на KDL след 3 гаранционни замени на чисто нов акумулатор в СС. Друг е въпроса дали най-първия път реално е извършена смяна или само така са го писали, пък реално акумулатора е дозареждан само, а изписаният от склада е отишъл по предназначение, но останалите 2 пъти същата работа. Нов в СС и след 2-3 дни отново проблеми с него.
Иначе по темата, при неналичие на голям брой консуматори за мен е излишно закупуването на AGM-ска батерия. Има достатъчно качествени "конвенционални" акумулатори, които ще изкарат дълго време. Пример давам с моята 190-ка, Banner 8-ма година и все още колата пали от 1/4 оборот, а от ден на ден я карам по-малко и по-малко.
Този пост е редактиран от Klimfilt: 24 август 2020 - 12:49
#14
Публикувано 24 август 2020 - 17:01
И аз да дам моя глас за VARTA
сесшисе ?
#15
Публикувано 24 август 2020 - 17:51
На една корсичка, която караше жена ми я купих с оригинален акумулатор Мерцедес, слаган втора употреба. Не си знае годините, но пали и до ден днешен. Явно има голяма разлика в качеството все пак.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни