Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Кой е най надеждния акумулатор и ще навреди ли ако си купя agm вместо олово киселинен?


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 osman

osman

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Posts:
  • Град:Sofia

Posted 17 August 2020 - 23:03

Здравейте момчета,имам няколко въпроса,

Кой е най надеждния акумулатор и ще навреди ли ако си купя agm вместо олово киселинен?



Колата е доста стара от 90-те години,-

искам да ме изкара лятото и дълги години акумулатора писна ми от тея олово киселинни дето изкарват 3-4г макс,

пробвал съм до сега доста марки и може би е време за промяна,



Колебая се в момента между варта агм

и олово киселинен не съм решил коя марка ако е олово киселинен вие какво мислите наистина ли ще ме изкара уж някой хора казват 2 или 3 пъти повече т.е ще ме изкара ли агм акумулатора между 6 и 9 години макс ?



Колата понеже е стара ще скапе ли акумулатора от това,че ще го зарежда повече или нещо друго знам ли даите вашите мнения ако има някой със стара кола и хубав агм акумулатор,





Колата както се сещате няма старт стоп система и се кара градско и извън градско, има газ,

и ползвам 12в сокета от запалката нон стоп фарове понякога като се наложи халогени, и музика слушам мощтна и това е ,

но карам яко из дупки и неравности а четох че вибрациите ще скапят и скапват стандартните олово киселинни акумулатори нз колко е вярно това..



Ако може някой да хвърли светлина в темата, и да обясни разясни не знам дали е за тук темата.


  • 0

#2 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
Garage View Garage

Posted 18 August 2020 - 08:58

Според мен не ти трябва AGM на стара кола която нямаш толкова много електронни модули и системи

 

Ако всичко ти е наред, по ел инсталацията и зареждането ти е в норми при включени консуматори и нямаш отечки когато колата е изгасена не трябва да имаш проблеми.

на мойта 124-ка съм с Gigawat вече 5-6 години и около 80000 км и няма наченки да умира предимно градско каране.

казваш че имаш мощна музика ако има усливател е твърде вероятно заради него да се скапва акумулатора ако не си сложил кондензатор който да компенсира пиковете.

На S-класата съм с агм но там си го изисква има страшно много модули някой от тях капризни и постоянно следене на какво ли не като е в покой колата който малко от малко точат акумулатора и падне ли напрежението под 12в почват проблемите.


  • 1

1110907.png


#3 osman

osman

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Posts:
  • Град:Sofia

Posted 18 August 2020 - 10:04

Привет имам 2 фарада кондензатор и слушам само на пусната кола :) да не пада акумулатора, а Efb Струват ли си акумулаторите по тази технолигя или по добре обикновен?


Edited by osman, 18 August 2020 - 10:05 .

  • 0

#4 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Posted 18 August 2020 - 18:54

Аз имах оригинален Мерцедес акумулатор - оловно киселинен - който изкара 10 пълни години. Купи си качествен акумулатор (Варта, Банер) от хубавите им серии и според мен ще изкара повече от 3-4 години. Както колегата е писал алтернатора трябва да зарежда добре, да нямаш отечки. 


  • 0

#5 Lopols

Lopols

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 67 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Интереси:Е350 W212 M276
  • Автомобил:
    Е350 W212 M276

Posted 18 August 2020 - 20:12

Препоръка бих дал гореща за FIAMM 

 

На 2ро място Бош но само високия клас... 


Edited by Lopols, 18 August 2020 - 20:13 .

  • 0

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 18 August 2020 - 21:28

Нямаш нужда от АГМ,освен ако не смяташ да правиш каскади :)
Колегите са предложили добри вариянти,общо взето марки които се ползват за вграждане.Варта,Фиам,Бош на последно място.Въпреки че са в кооперация...
  • 0

#7 Vankomkm

Vankomkm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    Mercedes С 180 kompressor W204 2007г.

Posted 19 August 2020 - 13:38

Колега вземай Banner и няма да съжаляваш. Гаранция на 100%


  • 0

#8 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 23 August 2020 - 20:18

Колегата slavimaster спомена марката Gigawatt и затова реших да пиша и аз. На моята 124-ка имах акумулатор Gigawatt 74А, който издържа 8 години, през които не е правил проблеми. След това го смених с Монбат, който замина точно след като му изтече гаранцията, а след това отново купих същия Gigawatt, който вече е на повече от 4 години и до момента не е създавал проблеми. :)


Edited by EseAmor, 23 August 2020 - 20:18 .

  • 0

#9 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 23 August 2020 - 22:38

На купенцето имах Гигават на поне 7 години и всеки път, когато майсторът ми четеше колата се изненадваше в колко добро състояние е. Дано да са си задържали качеството.


  • 0

#10 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 24 August 2020 - 09:19

Да започнем от там - AGM акумулаторите също са оловно-киселинни, но технологията е по-различна - електролитната течност е напоена в  тънка мрежа от стъклени микровлъкна. Действително имат доста предимства като устойчивост на вибрации, почти никаква загуба (изпаряване) на електролитна течност, саморазреждат се много по-бавно, по-дълъг живот и тн.

Имат един основен недостатък - цената.

Относно живота на всички видове акумулатори - зависи от начина на експлоатация. Например купето на жена ми е със стандартен акумулатор (не AGM), който е оригинален, на него има щампа 07.2005 (кара 16-та година) и жена ми още си кара колата с него. На моята кола, която е с AGM смених акумулатора на 9 год. но тук експлоатацията е различна.

Относно марките: Като оставим настрана батериите за оригинално вграждане (защото никой не може да ме убеди, че качеството не е различно от която и да е афтърмаркет батерия) аз бих сложил MOLL или Varta. С MOLL съм постигал също подобни рекорди. Друг е въпроса, че във времето (ако щеш дори различни партиди) качеството на всички автърмаркет акумулатори варира.

Извода е един - истината е оригинален акумулатор (независимо от производителя), но цената много боли. Там общо взето качеството е постоянно.


Edited by Bokouser, 24 August 2020 - 09:23 .

  • 2

#11 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 24 August 2020 - 10:08

Преди 7г и половина взехме с баща ми от едно и също място, еднакви акумулатори ( януари 2013) - Berga Power Block . Неговия на 2та година взе да издава багажа и го смени- колата няма никакви проблеми. Моя още го ползвам на 124-та . усещам го че си отива вече, за щастие мерцедеса пали всеки път от първия път без проблеми. Ако се наложи да завърти 4-5 пъти може и да не успее. Всяка зима си викам тази ще е последната, но с 1-2 зареждания за сезона на зарядно изкарва ( карам много къси разстояния и малко време се зарежда). На комбито взех и аз Gigawat преди 2г. и за сега всичко е наред.


  • 0

#12 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 24 August 2020 - 12:34

О не, оригиналните нови акумулатори не са гаранция за нищо.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#13 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
Garage View Garage

Posted 24 August 2020 - 12:47

Да, мога да потвърдя думите на KDL след 3 гаранционни замени на чисто нов акумулатор в СС. Друг е въпроса дали най-първия път реално е извършена смяна или само така са го писали, пък реално акумулатора е дозареждан само, а изписаният от склада е отишъл по предназначение, но останалите 2 пъти същата работа. Нов в СС и след 2-3 дни отново проблеми с него.

Иначе по темата, при неналичие на голям брой консуматори за мен е излишно закупуването на AGM-ска батерия. Има достатъчно качествени "конвенционални" акумулатори, които ще изкарат дълго време. Пример давам с моята 190-ка, Banner 8-ма година и все още колата пали от 1/4 оборот, а от ден на ден я карам по-малко и по-малко.


Edited by Klimfilt, 24 August 2020 - 12:49 .

  • 0

#14 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 515 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Posted 24 August 2020 - 17:01

И аз да дам моя глас за VARTA


  • 0

сесшисе ?


#15 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 24 August 2020 - 17:51

На една корсичка, която караше жена ми я купих с оригинален акумулатор Мерцедес, слаган втора употреба. Не си знае годините, но пали и до ден днешен. Явно има голяма разлика в качеството все пак.
  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users