Здравейте колеги, карам 270 cdi автоматик и от 10тина дни имам странен проблем, а именно : Привидно без причина по време на движение изведнъж се губи мощност, колата си влиза в Limp mode ( само 2ра и 3та скорост, ниски обороти, без турбо) и е така до изключване. След рестартиране проблеми няма, само веднъж светна Check engine-a и бяха грешки P0034 i P0243 , ходих при един майстор, каза да сменя Турбо клапана- така го нарече, прилича малко на пясъчен часовник и има почти същия за ЕГР-а. Купих си от морга да пробвам , смених го - всичко беше ОК. Карах 3 дни без никакви проблеми, може би около 150км пробег и изведнъж - същото. Без лапмичка, само Limp mode , на диагностика има само Pending P0243 . Реших да ходя на майстор, но днес нямаше никакви проблеми, карах и се опитах да я накарам да активира Limp-а но не успях, няма и никакви кодове за грешки... Единственото, което имам като спомен е че единият от пътите мощността падна след смяна на скорост при натиснат педал на газта около 30% - На ръба на 2000-2200 оборота, смени примерно от 3та на 4та и след това нямаше мощност. Това е като крайно субективен ориентир сигурно нищо не означава... Майстора ми каза, как да ти кажа какво е като няма кодове и всичко работи?! Сигурно някоя жичка дава късо , не знам , но не знам и какво да правя. Поздрави !
Проблем фантом , помощ!
Започната от ds2424, 03 авг 2020 - 11:09:11
5 мнения по тази тема
#1
Публикувано 03 август 2020 - 11:09
#2
Публикувано 03 август 2020 - 13:19
Здравей! Като гледам как си написал грешките подозирам, че диагностиката е била някакво Delphi или немо-производно. Закарай колата на майстор, който да я види на STAR и да знае какво гледа. Има си тест на кутията и т.н. Там ще получиш доста добри насоки относно това какъв е проблемът. Гледам, че си в София,а в София не е като да няма STAR-джии Има и сервизи за Мерцедес, където 100% ще ти решат проблема, напр. този на Ботевградско шосе.
Тези коли искат добра диагностика с правилна програма, а този дето я диагностицира, ако е наясно вече може да ти спести някой лев, ако напр. не е датчик, а вероятен проблем в някое кабелче от инсталацията.
#3
Публикувано 03 август 2020 - 13:44
Мотора OM612 или OM647 е? Не трябва да се гледат само грешки, а и живи данни. Ако човека, който я чете, не знае какво прави, и със Стар да я чете, може да не открие проблема. А между другото, Делфито показва не малко неща на Мерцедесите от тези години и може да те насочи.
П. П. Ако си с 612 мотор, може да провериш вакуумните маркучи за управлението на турбото и ЕГР, както и маркучите от турбото към мотора, да няма някой сцепен.
Изпратено от моят STK-LX1 с помощта на Tapatalk
П. П. Ако си с 612 мотор, може да провериш вакуумните маркучи за управлението на турбото и ЕГР, както и маркучите от турбото към мотора, да няма някой сцепен.
Изпратено от моят STK-LX1 с помощта на Tapatalk
#4
Публикувано 03 август 2020 - 15:14
Благодаря ви за отговорите! ОМ612 е мотора, утре ще ходя при класическият препоръчан майстор "Тоя ще ти свърши работа, брат, много разбира" И аз смятам че е нещо дребничко, я жичка, я маркуч някой, просто не знам как може изведнъж да няма проблеми, странно е. Диганостиката едва ли е СТАР, някакъв таблет е, но чете и живи данни, абе ходят мн хора с къде къде по-скъпи коли, трябва да е ОК. Ще докладвам когато има развитие, благодаря ви отново.
#5
Публикувано 03 август 2020 - 22:02
Принципно със Стар се чете най-добре.
Вариантите за проблем отвреме навреме бол.
Примерно: зацапана геометрия на турбина, неизправни егр, акутатор, мап сензор, и тн. , за губенето на вакуум вече се спомена.
Успех!
Вариантите за проблем отвреме навреме бол.
Примерно: зацапана геометрия на турбина, неизправни егр, акутатор, мап сензор, и тн. , за губенето на вакуум вече се спомена.
Успех!
Този пост е редактиран от Brozestian: 03 август 2020 - 22:03
#6
Публикувано 08 август 2020 - 19:55
Здравейте, поствам актуализация на казуса :
Ходих на диагностика, четохме живи данни, грешки и тревожни показатели няма, карането също е безпролемно, няма кодове , няма чек енджин, колата върви екстра. НО! Вчера едвам запалих, днес изобщо нямаше ток. Акумулатора е заминал. Проверих през менюто на таблото, алтернатора си работи на 14, но снощи запалих едвам на 11.7, днес беше 11.2 и не запали. Сега стискам палци и се надявам грешките преди да са били от липса на ток. Приемам и препоръки какъв акумулатор да си купя. Поздрави!
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни