Здравейте, пиша ви относно скоростната кутия на моя бенц. Тъй като от скоро започна да губи по малко антифриз , веднага започнах да следя нивото и цвета на течността в кутията заради всеизвестния проблем с радиатора и тн. Та за момента цвета си е розово-оранжев и в разширителния съд няма милкшейк. Това което ме притеснява обаче е нивото на маслото в кутията. Измерено при загрял двигател и след 10км шофиране, на щеката показва около 0.5-1см над максимума. Измерването е направено на максимално равна повърхност, при работещ двигател. Днес направих измерване и при напълно студен двг, запалих сутринта и измерих. Това което видях е още по-притеснително - нивото е 3-4см над максимума за температура 25 градуса. Прикачил съм снимки. Като избърша щеката в бяла хартия се вижда и цвета, и поне на мен ми изглежда ок консистенцията. Маслото съм го сменил с промивка преди 16хил км. Преди около 5-6 месеца като си купих щеката направих измерване и тогава също беше над максимума при загрял двигател и си мисля, че при смяната просто са наляли повече. Обаче колата няма проблем със сменянето на скорости. Всъщност от време на време има едно леко придърпване, но рядко го усещам. Може би е от многото масло. Та да си задам и въпросите - проблем ли е да е над нивото и да точа ли от пробката, така че да го изравня на максимума или между двете черти? За загубата на антифриз тия дни ще я кача на подменик и ще следя маркучите, мисля че изпуска някъде, защото и в двигателното масло няма антифриз (и по-добре да няма), че него го следя редовно. Междудругото маркуча от термостата до разширителния съд е сравнително твърд и когато отворя капачката на съда при студен двигател се изпуска доста налягане. Това дали е проблем? Преди години имах един авенсис, който беше с доста твърди маркучи и се оказа, че е духнал гарнитура на главата, та така..
Извинете ме за дългия пост и благодаря предварително на отзовалите се.