Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с ЕГР и турбо? w211

w211 mercedes Eclass cdi turbo egr

  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 richard96

richard96

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    w211 2.2 cdi 2003

Публикувано 03 юли 2020 - 07:53

Здравейте,

Понеже не открих подобна тема пускам тази.

Имам проблем с колата, 2.2 цди ,ОМ646.961 вграден в w211. При пътуване най вече извън града, много често се случва да забие. След рестарт се оправя, но след минути отовно се случва същото. На стар диагностика отчита дава едновременно грешки за ниско и високо налягане на турбото. При живи данни в движение - турбото веднъж иска да речем 1.2бара а получава 1 бар или в по-вискои обороти иска 1.6 пък получава 1.8. С две думи - ту преднадува ту му е ниско налягането. Според майстора трябва да се сваля турбото и да се сложи на стенд да се види, с което съм съгласен. Тук някъде обаче се намесва и ЕГР лично според мен , защото има моменти в които ей така от нищото колата започва да работи приглушено и няма никаква сила в ниските - до 2300-2400 об едвам едвам. Такива моменти се проявяват на случаен принцип , докато не го хванах че е от ЕГР. Свалих го от Manifold-a и го почистих старателно, след което проблема с лошото вървене в ниските изчезна. Но тъй като ми се налага да го чистя вече 2ри път за 2 месеца ми се струва че има проблем и съм решил да го премахна софтуерно. Според майстора обаче, ЕГР-а служи за разтоварване на налягането от турбото и ако се премахне ще се стигне до ремонт на турбото. Това вярно ли е според вас? Тъй като най-вероятно така или иначе ще ремонтирам турбо - то си мисля, че дори и да е вярно , след премахването на ЕГР няма да има проблем за турбото, но реших да питам за съвет. Други грешки не излизат на Стар-а , вихровите клапи са здрави според мастора и така.. 

Моля да ме извините, ако вече има подобна тема , но аз не успях да открия. Основния въпрос ми беше за разтоварването - дали е вярно , но реших да споделя цялостна картина, за да се добие представа. Мерси!


  • 0

#2 BBRemapping

BBRemapping

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz S-Class W221 500 388hp

Публикувано 03 юли 2020 - 10:16

Много хора карат със софтуерно изолиран ЕГР клапан. Моите всичките коли са по-този начин и на много други съм правил, освен да стане по-добре колата, други проблеми няма. Дори и да има някакви проблеми с турбината това ще е след много хиляди километри, въпреки че до сега проблеми не е имало. Колкото до пренадуването на турбината може да се получава от задръстен катализатор (ако евентуално има) или от мръсна геометрия. Най-хубаво е да се свали турбото, да се разглоби и изчисти най-старателно. Успех, драскай като имаш информация. Ако си от врачанско, с удоволствие ще изключа ЕГР клапана :) 


  • 0

#3 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 03 юли 2020 - 13:29

Колкото и рязко да звучи,директно ти казвам да си смениш майстора.
Тоя е някакъв първоразряден монтьор.
Най-вероятно на самото турбо му няма нищо.Има клапани,комтатор,моторче които регулират надува и работата на турбината.ЕГР-а се изолира успешно без никакви проблеми.
Но!Всичко това трябва да се установи с точност от диагностика.
Поискай второ мнение.

Този пост е редактиран от daimler1: 03 юли 2020 - 13:37

  • 1

#4 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 юли 2020 - 23:01

А пробвал ли си когато работи приглушено дали колата се форсира повече от 3000 оборота на място.

Когато е в авариен режим поради пренадуване на турбото ОМ646 остава с отворен ЕГР за да се предпази турбото. Затова работи приглушено.

Ако има проблем със самия ЕГР то ще си покаже грешка на ЕГР-а.

Според мен проблема ти е в актуатора на турбото.


  • 0

#5 richard96

richard96

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    w211 2.2 cdi 2003

Публикувано 07 юли 2020 - 07:55

Здравейте, благодаря на отзовалите се. sami - когато колата работи приглушено , егр-а стои леко отворен, иначе се форсира над 3000 об. Установих че този момент на приглушена работа е от самия егр, след сваляне от колектора и почистване се оправиха нещата и вече колата не изпада в такъв режим, обаче си остана забиването. Тази сутрин даже го направи и забелязах че когато подам газ турбината се чува как свири тоест според мен надува, но нещо я спира и изпада в авариен режим. 

daimler1 - търся второ мнение, даже съм се насочил към Адлер и днес ще им звъня, а ако имате познати читави майстори в района на София ще съм благодарен ако споделите.

BBRemapping - Малко далеч съм от Врачанско , но благодаря за съдействието. Ако не намеря някой в София ще се пусна и до там де.. Иначе колата е с премахнат заден катализатор, а този който е непосредствено след турбото си стои.

Ще пиша допълнително като има развитие по въпроса. Благодаря на всички отзовали се!


  • 0

#6 BBRemapping

BBRemapping

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz S-Class W221 500 388hp

Публикувано 07 юли 2020 - 13:49

Проблема може и да не е в ЕГР-а реално погледнато. Проблема може да идва и от ел. управлението на актуатора на турбината. Имат си специфичен проблем (виж прикачената снимка) който се отстранява, но не винаги. Все пак за всеки случай вижте живи данни на ЕГР и по възможност провери управлението на актуатора. Турбината така или иначе ще работи, няма вариант да не се върти. Така че успех колега. 

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  bc1.jpg   53,53K   10 Брой сваляния

Този пост е редактиран от BBRemapping: 07 юли 2020 - 13:50

  • 0

#7 richard96

richard96

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    w211 2.2 cdi 2003

Публикувано 13 юли 2020 - 07:37

Здравейте, реших проблема. Оказа се, че турбото е с лош баланс и хвърля масло. Смениха централната част, актуатора и му направиха баланс + почистване. Резултатът е налице - доста по-тиха работа и по-добър вървеж. Има сила и в ниските, а също и доста бързо се справя когато натисна педала до долу. Сервиза е Адлер Ауто - гр.Годеч. Доволен съм от момчетата, работят качествено.


  • 0

#8 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юли 2020 - 07:09

Смениха централната част, актуатора и му направиха баланс + почистване. Сервиза е Адлер Ауто - гр.Годеч. Доволен съм от момчетата, работят качествено.


Колко излезе тази операция ако не е тайна?:)
  • 0

#9 richard96

richard96

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    w211 2.2 cdi 2003

Публикувано 16 юли 2020 - 15:54

Колко излезе тази операция ако не е тайна? :)

Привет, за турбото и работата - 700лв. Актуатора 80лв


  • 0

#10 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 юли 2020 - 21:47

Мерси. :)
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: w211, mercedes, Eclass, cdi, turbo, egr

2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни