Здравейте тъй като ми предстои покупка на W211 220 cdi OM 646 Evo - 170 коня се зачетох по чуждите форуми, както и разгледах няколко руски клипчета за този двигател. Направи ми впечатление, че руснаците говорят за проблеми с лагерите на коляновия вал при този мотор и как трябвало да се подменят на около 300 000 километра. Проблемът е че не уточняват дали става въпрос за 150 коня версията или 170? Има ли разлика в лагерите при тях? Защо така се изяждат тези лагери? Посетих и мой познат в сервиз на мерцедес и той ми каза същото - тези мотори правят на салата лагерите около 400 000 км. Ремонтът бил около 3000 лв. Даже ми демонстрира с една C класа купе дошла за оглед преди покупка с 646 мотора - 150 коня. Автомобилът беше на 480 000 км. Изцеди му филтъра и почна с един магнит да обира стружките, като имаше такива с размер 2-3 сантиметра.. В същото време чета за такситата по форумите, които карат по един милион километра без никакъв проблем и че това бил много надежден двигател. Вече започвам да се обърквам, но не искам да трепея докато карам, че може по всяко време да избумка двигателя и да ме остави на пътя. Та има ли някой тук с милионник 646 двигател специално 170 коня Evo версията, който да не е правил лагери и наистина ли са толкова ненадеждни тези двигатели?
п.п. - извинявам се ако не е за тук темата, моля да я преместите.

Питане относно лагери колянов вал - OM 646
Започната от Gestapo, 24 юни 2020 - 21:55:49
7 мнения по тази тема
#1
Публикувано 24 юни 2020 - 21:55
#2
Публикувано 01 юли 2020 - 23:13
В българия няма автомобили които са милионници с двигател ОМ646. Всичко е на 170 000 км.
Иначе мотора е здрав. Не съм чувал за такъв проблем с лагерите. Може би ако не е сменяно редовно маслото или е карано с кофти/фалшиво масло може да имаш такъв проблем.
#3
Публикувано 02 юли 2020 - 15:33
Мотора е супер.
Иначе за всички елементи по колата важи правилото за стар,втора употреба Хавтомобил.
Иначе за всички елементи по колата важи правилото за стар,втора употреба Хавтомобил.
#4
Публикувано 02 юли 2020 - 17:07
Първите ми съмнения трънаха от това видео - https://www.youtube....Ss_Be2S4&t=978s
Към края обяснява за лагерите, ама не разбирам много руски.
#5
Публикувано 02 юли 2020 - 19:59
Преди време се бях засилил да купувам един w211, 2008 г., с такъв мотор. Колата на километраж беше на около 177 000 км., вътре не изглеждаше много захабена, имаше прилични екстри. Беше с чип и вървеше много добре, мотор, скорости - всичко се усещаше идеално.
Направих проверка в Силвър стар, чрез един приятел и се оказа, че последното обслужване на автомобила в представителство на Мерцедес е било през 2011 г. във Франция (тук доста се размина история на продавача за живота на автомобила), когато колата е била на 293 000 лв.
Long story short колата се оказа милионник, но си вървеше идеално. Интересното е че за тия километри нищо съществено не е пипано по двигател и скорости, според данните от представителството, само беше обслужвана.
#6
Публикувано 03 юли 2020 - 00:01
Аз затова ще си я докарам от Швейцария или Германия, като ще гледам да е с пълна сервизна история в Мерцедес.
#7
Публикувано 03 юли 2020 - 07:37
Сестра ми има 204-ка с тоя мотор 2008-а година.Купиха я две годишна от дилър в Германия на 170000км.Карат я десет години,в момента е на 380000км.
За това по-горе казах че мотора е супер.
Обслужва се на 13-15000 км обаче...не на 30000,както е в прекрасната Европа!
И като я купиш сега на 500000 и е обслужвана на 30х.и става мазано.
За това по-горе казах че мотора е супер.
Обслужва се на 13-15000 км обаче...не на 30000,както е в прекрасната Европа!
И като я купиш сега на 500000 и е обслужвана на 30х.и става мазано.
#8
Публикувано 03 юли 2020 - 12:27
Затова ще се бръкна повече и ще гледам да е около 200 000 км. Другият ми вариант е W204, която веротно ще е на по-малко километри, но пък не ми харесва интериора вътре и е по-тясна.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни