Километри масло
Започната от XYZ, 03 юни 2020 - 08:48:19
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 03 юни 2020 - 08:48
Здравейте колеги. Колко километра карате с5/30 ? На колко километра да сменя маслото. Колата е W211 E320
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
#2
Публикувано 03 юни 2020 - 12:13
10 000км
#3
Публикувано 03 юни 2020 - 12:45
Аз също го сменявам на 10 000 км. Като гледам сервизната история в Германия през цялото време е сменявано на 25 000 км, но това да не те подвежда, факторите са няколко: качеството на маслото, качеството на горивото (и да ти се струва нелогично - има значение), атмосферни условия, начин на ползване на автомобила.
Сменявай го на 10 000 да ти е мирна главата
Този пост е редактиран от Bokouser: 03 юни 2020 - 12:46
#4
Публикувано 03 юни 2020 - 14:03
Или като мине 1 година. Познавам хора, които го сменят на 2, защото тогава правят 10-11 000км. Въпрос на схващане и решение.
"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"
#5
Публикувано 03 юни 2020 - 22:34
На 10-11000. Пренебрегвам препоръчителния интервал за 25000.
#6
Публикувано 04 юни 2020 - 08:02
Всичко под 25000 явно може.Зависи от стила и честотата на каране.
Всеки си решава и който иска може да го сменя преди всяко палене.
Какво се получава?
Бедния бай германец или италиянец и е взел най-сладкото на тая кола,юркал я е 5;7+години,сменял и е маслото когато се сети(25-30000км).
Бай Тошо я купува "чисто нова,неупотребявана" и започва да го сменя на 8-10000км.,като по този начин си мисли че направо се пълнят всички луфтове,получава се регенерация на метала и ще гръмне компресията.
На финала един спортен филтър със спортен ауспух...
А всъщност на финала ти се чупят хиляди други неща освен мотора.
Всеки си решава и който иска може да го сменя преди всяко палене.
Какво се получава?
Бедния бай германец или италиянец и е взел най-сладкото на тая кола,юркал я е 5;7+години,сменял и е маслото когато се сети(25-30000км).
Бай Тошо я купува "чисто нова,неупотребявана" и започва да го сменя на 8-10000км.,като по този начин си мисли че направо се пълнят всички луфтове,получава се регенерация на метала и ще гръмне компресията.
На финала един спортен филтър със спортен ауспух...
А всъщност на финала ти се чупят хиляди други неща освен мотора.
#7
Публикувано 04 юни 2020 - 08:17
Гаранционния интервал не е ли една година или 25000 км. Тоест принципно би трябвало да е сменяно всяка година(поне първите четири), което за мен е по-важен тайминг, а не км. Те наистина зависят много от стила на шофиране или видове пътища.
Този пост е редактиран от drjivago: 04 юни 2020 - 08:17
#8
Публикувано 04 юни 2020 - 11:24
За кола, която се кара 70-80% градско си мисля, че е добре дори и да нямаш 10 000км, след година да го смениш. Кой може да ти докаже обратното или пък това схващане? Някой по-чел или работил с ръцете си тези неща. Аз лично не съм.
Може би е добра опция, ако имаш сервизна история поне като си купуваш кола от чужбина, да се "успокоиш" като видиш, че през 12-15 000км е обслужвана. Сега...колко вече и това е надеждно в държави като Германия и Швейцария е друг въпрос.
"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"
#9
Публикувано 04 юни 2020 - 14:09
Както винаги темите за масла,гориво и гуми са много интересни.
За съжаление със или без сервизна история,никой не сменя масло на 10000км.на запад.Единствената възможност е наистина,както спомена колегата е в рамките на една година колата да е минала по-малко километри.
Тук влизаме вече в полемиката дали да се надяваме че колата е карана от пенсионер до магазина и обратно или е купена с единствената цел да се кара здраво,да вози комфортно и умората да се трупа в колата,а не в шофьора и.За това се купуват премиум автомобилите,освен за имидж.
Имам много примери където служебни автомобили се карат по стотина хил.км.на година.
Ако маслото е хубаво(оригинално или одобрено),с разумно каране мисля че едни до 15000км.са разумни.
Много важен и пропускан елемент е въздушния филтър.
В запрашената среда в която често попадаме е хубаво да се преглежда и да се сменя заедно с маслото,а някой път и по-рано.Въпреки че по спомен го дават да се сменя на 30000км.
За съжаление със или без сервизна история,никой не сменя масло на 10000км.на запад.Единствената възможност е наистина,както спомена колегата е в рамките на една година колата да е минала по-малко километри.
Тук влизаме вече в полемиката дали да се надяваме че колата е карана от пенсионер до магазина и обратно или е купена с единствената цел да се кара здраво,да вози комфортно и умората да се трупа в колата,а не в шофьора и.За това се купуват премиум автомобилите,освен за имидж.
Имам много примери където служебни автомобили се карат по стотина хил.км.на година.
Ако маслото е хубаво(оригинално или одобрено),с разумно каране мисля че едни до 15000км.са разумни.
Много важен и пропускан елемент е въздушния филтър.
В запрашената среда в която често попадаме е хубаво да се преглежда и да се сменя заедно с маслото,а някой път и по-рано.Въпреки че по спомен го дават да се сменя на 30000км.
Този пост е редактиран от daimler1: 04 юни 2020 - 14:11
#10
Публикувано 04 юни 2020 - 16:17
"Бедния бай германец или италиянец и е взел най-сладкото на тая кола,юркал я е 5;7+години,сменял и е маслото когато се сети(25-30000км).
Бай Тошо я купува "чисто нова,неупотребявана" и започва да го сменя на 8-10000км.,като по този начин си мисли че..."
Не е точно така. Бедния германец наистина сменя маслото на 25 000км, но условията при които кара и поддържа колата са различни, а именно качество на масло, качество на гориво и тн. За пример ти давам този сайт, където гледаме точно колата на автора на темата и там твърдят, че маслото на 211.022 и 211.023 се сменя на 25 000км, но не и в Русия (сайта е руски) и дават като основна причина нафтата там, окислява бързо маслото:
http://mymb-info.ru/...ids/typ/211.htm
3) в случае использования масел из листов допуска 229.31 и 229.51 межсервисный интервал необходимо сократить до 10000 км: топливо в России зачастую отличается превышающим норму содержанием серы, что ведет к быстрому окислению масел с низким TBN (эти масла плохо противостоят окислению);
4) межсервисный интервал для дизелей ОМ642 и ОМ651, эксплуатируемых в России - только 10000 км (без разницы - с сажевым фильтром DPF или без оного, на маслах LowSAPS или "обычных" маслах);
Не казвам сляпо да се вярва на всичко написано, но в този сайт съм намирал много полезни неща и до сега не съм бил подведен, пък и всеки като чете може да разсъждава къде има логика и къде не.
Да вземем нафтата в БГ, например в българското дилърство на някаква марка ти казват: Няма проблеми, сменяй го на 25000, тук си е Европа, нафтата е 6. Не знам, ако предвиждам да покарам повечко колата бих се замислил, пък всеки си знае.
Този пост е редактиран от Bokouser: 04 юни 2020 - 16:18
#11
Публикувано 04 юни 2020 - 18:02
Абсолютно съм съгласен.Казах че има много условия и за това всеки трябва сам да прецени.Все пак производителя е дал някакви предписания и не е разделил Света на някакви области,единствено го е разделил на температурни пояси.
Не трябва да подценяваме всичко в Бг.
В ютуб има точно руски клипове как се отваря три годишен мерцедес нововнос от Германия на някакви реялни километри и валовете са като заляти с някаква смола или желе.Това е точно от навременна смяна на масло .
Относно предписанията се сещам,на скоро си купих моторна косачка,която при първото ползване дефектира и я занесох в сервиз.
От приказка на приказка стана ясно,че в бензина трябвало да слагам двойно повече масло от колкото е оказано на етикета на самото масло.А то е Хускварна.
На опътването на косачката обаче не пише нищо за пропорция,а е посочено да погледнем етикета на маслото .Голяма врътка .Добре че ми излезе въженцето на стартера,за да разбера колко масло да слагам,защото ако задере мотора това е заради липса на достатъчно масло,а то не се покрива от гаранцията.
Не трябва да подценяваме всичко в Бг.
В ютуб има точно руски клипове как се отваря три годишен мерцедес нововнос от Германия на някакви реялни километри и валовете са като заляти с някаква смола или желе.Това е точно от навременна смяна на масло .
Относно предписанията се сещам,на скоро си купих моторна косачка,която при първото ползване дефектира и я занесох в сервиз.
От приказка на приказка стана ясно,че в бензина трябвало да слагам двойно повече масло от колкото е оказано на етикета на самото масло.А то е Хускварна.
На опътването на косачката обаче не пише нищо за пропорция,а е посочено да погледнем етикета на маслото .Голяма врътка .Добре че ми излезе въженцето на стартера,за да разбера колко масло да слагам,защото ако задере мотора това е заради липса на достатъчно масло,а то не се покрива от гаранцията.
#12
Публикувано 04 юни 2020 - 18:53
10 хил. или една година. Ако предимно градска експлоатация, дори на 8 хил. Това с 25 хил. го пише в книжките, но само при магистрално каране, без студени стартове, без тръгни-спри и без натискане в лютеницата. Общо взето условия непостижими за нормалният шофьор. Това казват в дебелите книги и опитът на много знаещи хора, с които съм говорил.
Имам познат, който понеже знае за интервала от 25-30 хил км, слага си от него още едни 30%, понеже производителите се презастраховали, и пердаши с едно масло 40 хил км. Още движи курника. Може би, защото е японка, не знам. Немец е и не е до пари, просто немърливост.
Имам познат, който понеже знае за интервала от 25-30 хил км, слага си от него още едни 30%, понеже производителите се презастраховали, и пердаши с едно масло 40 хил км. Още движи курника. Може би, защото е японка, не знам. Немец е и не е до пари, просто немърливост.
#13
Публикувано 04 юни 2020 - 21:18
В ютуб има точно руски клипове как се отваря три годишен мерцедес нововнос от Германия на някакви реялни километри и валовете са като заляти с някаква смола или желе.Това е точно от навременна смяна на масло .
Имаше преди време такъв случай, но не ставаше ли въпрос не за внос, а за чисто нова кола. Била на някой важен и шофьора го чакал по цяла нощ със запален двигател, да бори студа. Та резултата е почти никакъв пробег и съсипан двигател
#14
Публикувано 04 юни 2020 - 21:28
Имаше преди време такъв случай, но не ставаше ли въпрос не за внос, а за чисто нова кола. Била на някой важен и шофьора го чакал по цяла нощ със запален двигател, да бори студа. Та резултата е почти никакъв пробег и съсипан двигател
Да,и такова гледахме.И един руски патрон дето си разби новия GLS защото постоянно се чупел.Ама и това дето споменах.Клипа е на много известен ютубър,но сега не ми се търси.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни