Здравейте,
нов потребител съм и първо бих искал да поздравя администраторите за подредения форум и да продължават все така ! ! !
Предстои ми покупка на автомобил и вече съм си казал че трябва да е мерцедес (дълго отлагах ) и съм се насочил към ц класа W203 като държа задължително да е бензинова на която да се сложи газов инжекцион, но за жалост не съм имал BENZ до сега и имам нужда от вашата помощ и мнения.
В началото гледах да търся главно 200 компресор заради по-малките текущи разходи по него като данък,ГО и среден разход.
В последствие направих справка и се оказа че разликите, с близките до него по-големи мотори, не са фрапиращи, затова се огледах в някои други и тъй като искам да има възможно повече екстри (автомат подгрев голямата навигация ел седалки по възможност печка) ми направи впечатление, че те са налични главно в 2.5 и 2.8 моторите (а по големите мотори вече има разлика в гореспоменатите текущи разходи) .
Изчетох доста от материалите в търсачката на форума но ми се ще да ми дадете малко по актуална информация от личния ви опит (или линк към подобна тема ако съм я изпуснал ) за някой основни въпроси като:
Кой мотор да подбера и кой са им слабостите? (макар че BENZ се славят с хубави и надеждни бензинови мотори но все пак..)
Реално колко скъпа е поддръжката на тези коли ?
Да сменям ли верига (защото казват че били на практика вечни ама мен ме съмнява) и какво обслужване е необходимо след като я закупя (най вече за скоростната кутия) ?
Наистина ли 4matic е толкова скъп за обслужване към днешна дата?
И евентуално да ми кажете ориентировъчни цени за конфигурация с изброените по горе неща.
Надявам се възможно най скоро да използвам към вас обръщението "колега"
С нетърпение очаквам вашите отговори
Поздрави
Съвети за закупуване на Мерцедес w203 бензинтърся актуална информация към днешна дата
Започната от pazzini31, 01 юни 2020 - 03:15:16
23 мнения по тази тема
#1
Публикувано 01 юни 2020 - 03:15
#2
Публикувано 01 юни 2020 - 13:51
Здравей!
Въпреки, че съм собственик на дизел, то ще се позволя да коментирам. "Колко е скъпо"... това е условно... зависи какво изпълнение ще бъде и т.н. и все пак сме в BG....Когато взех моята и аз разпитвах като теб, разпитвах и за рециклиране на носачи напр. - 30лв за рециклиране, 130лв за нов хубав носач (не 4-matic).. Ta ремонти ще имаш, все пак 203-ките са вече на години. Има части по 20лв,има части по 500лв, но има и едно село хора, дето продават части 2ра ръка в нета.
Кутията... 5G-троник - Тооооп!!! Прекрасна кутия!! 400-500лв обслуване на кутията с хубаво масло, тампон и т.н. (цялото масло). Разни шанаджии ще ти сменят 2-3л масло на 200-250лв, но все пак ще си бъде твоя колата.
За двигателите не се наемам да говоря, понеже моята е дизел,а бензион BENZ и аз не съм имал. Мога да кажа, че не познавам човек, който да има такъв и да реве, че е боклук.
Та колко е скъпо сам си реши и в крайна сметка това е Мерцедес, т.е. кола в клас луксозни,а не Голф или Пежо. Не може и да ти е хубаво и комфортно и евтино и да не се чупи и да има ремонти само по 5лв.
Успех в търсенето и покупката.
#3
Публикувано 01 юни 2020 - 21:06
Основното на w203 е ръждата. Гният си стабилно през първите години, след 2004 са добре вече. Окачването е типично здраво, няма драми и не е скъпо ако нещо се обади. Кутията, както каза колегата, е много здрава. Само не се връзвай на приказките, че със смяна на масло се оправят проблеми като блъскане, приплъзване, аварийни режими и т.н.
Относно моторите, дълга тема:
1. Ако държиш да е 4 цилиндъра, имаш два варианта
-М111 129,163 или 192 коня (различни кубатури), който се вгражда до Април 2002. Много здрав, доказан още от времето на w124. Проблемът е, че е само в ранните моделни години и колите с този мотор са засегнати от ръждата и да се намери добър екземпляр е като да намериш бяла лястовица.
-М271 120, 143, 163 или 192 коня (различни кубатури) от Май 2002 до 2007. Проблемен мотор с едноредова верига и преждевременно износване на забните колела на валовете. В България ремонтът със сигурност не е скъп като тук, но все пак са доста пари. Иначе малко по-икономичен и модерен двигател. Ако ще е този мотор, то поне да е фейслифта след 2004. Доста по-модерна визия на самата кола и много по-добра защита от ръжда.
2. Ако има и 6 цилиндрови в картинката, за да стане пълна кашата.
- М112 170 или 218 коня до 2005 година, съответно 2.6 или 3.2 литра. Моят фаворит е 3.2 218 коня. Здрав, надежден, носи купето с лекота. Малко по-високи разходи за обслужване, но пък V6 няма общо като поведение и работа с 4 цилиндровите. Ако намериш такъв 2004-2005 година, супер. Страдат от течове на масло от капаците на клапаните, не е драма и е лесен ремонт.
-М272 204, 231 или 272 коня в различни кубатури. Проблемни вериги и валове. Всмукателен колектор също прави проблеми. Вървят много, особено 272 коньовия. Бих го избягвал в w203, мое мнение.
Относно моторите, дълга тема:
1. Ако държиш да е 4 цилиндъра, имаш два варианта
-М111 129,163 или 192 коня (различни кубатури), който се вгражда до Април 2002. Много здрав, доказан още от времето на w124. Проблемът е, че е само в ранните моделни години и колите с този мотор са засегнати от ръждата и да се намери добър екземпляр е като да намериш бяла лястовица.
-М271 120, 143, 163 или 192 коня (различни кубатури) от Май 2002 до 2007. Проблемен мотор с едноредова верига и преждевременно износване на забните колела на валовете. В България ремонтът със сигурност не е скъп като тук, но все пак са доста пари. Иначе малко по-икономичен и модерен двигател. Ако ще е този мотор, то поне да е фейслифта след 2004. Доста по-модерна визия на самата кола и много по-добра защита от ръжда.
2. Ако има и 6 цилиндрови в картинката, за да стане пълна кашата.
- М112 170 или 218 коня до 2005 година, съответно 2.6 или 3.2 литра. Моят фаворит е 3.2 218 коня. Здрав, надежден, носи купето с лекота. Малко по-високи разходи за обслужване, но пък V6 няма общо като поведение и работа с 4 цилиндровите. Ако намериш такъв 2004-2005 година, супер. Страдат от течове на масло от капаците на клапаните, не е драма и е лесен ремонт.
-М272 204, 231 или 272 коня в различни кубатури. Проблемни вериги и валове. Всмукателен колектор също прави проблеми. Вървят много, особено 272 коньовия. Бих го избягвал в w203, мое мнение.
#4
Публикувано 01 юни 2020 - 21:12
Виж сега, ако ще си поредният опит за "безупречен" монтаж на ГИ, взимай някой дизел на малко километри и карай щастливо
Колегите са ти написали ужасно изчерпателно нещата.
Отделно има и дизелово AMG
#5
Публикувано 03 юни 2020 - 15:54
Относно поддръжката, има евтини части, но има и скъпи. Щом е Бенц винаги трябва да си в състояние да извадиш 1000 лв за ремонт.
#6
Публикувано 07 юни 2020 - 23:40
Благодаря на всички за мненията и се извинявам за бавния отговор,
бихте ли споделили малко по-подробно за 4matic-a защото там съм гол и бос, а както вече казах чувам сериозни легенди че обслужването му е много скъпо. Иначе съм далеч от мисълта че Бенц е ценови клас автомобил, затова ми е нужна помощта ви за да вляза в "златната среда" ако мога така да го нарека . А и съм хвърлил око на на няколко обяви:
особено на тази германската която е с монтирана газова
https://www.mobile.b...10&slink=fpmk8q ///
https://www.mobile.b...76&slink=fpmk8q ///
https://www.mobile.b...25&slink=fpmk8q ///
https://www.mobile.b...57&slink=fpmk8q ///
особено на тази втората германската която ми спестява едни 1000 -1800 лв (в зависимост дали е шестак) за ГИ
ако имате време да ги погледнете и да споделите мнение ще е супер
Този пост е редактиран от pazzini31: 07 юни 2020 - 23:41
#7
Публикувано 08 юни 2020 - 00:27
Благодаря на всички за мненията и се извинявам за бавния отговор,
бихте ли споделили малко по-подробно за 4matic-a защото там съм гол и бос, а както вече казах чувам сериозни легенди че обслужването му е много скъпо. Иначе съм далеч от мисълта че Бенц е ценови клас автомобил, затова ми е нужна помощта ви за да вляза в "златната среда" ако мога така да го нарека . А и съм хвърлил око на на няколко обяви:
особено на тази германската която е с монтирана газова
https://www.mobile.b...10&slink=fpmk8q ///
https://www.mobile.b...76&slink=fpmk8q ///
https://www.mobile.b...25&slink=fpmk8q ///
https://www.mobile.b...57&slink=fpmk8q ///
особено на тази втората германската която ми спестява едни 1000 -1800 лв (в зависимост дали е шестак) за ГИ
ако имате време да ги погледнете и да споделите мнение ще е супер
швейцарската е най-хубава на вид ама там влизам в по-голям разход
а иначе и тази с 2.5 мотора ми се струва много добра но не можах да намеря достатъчно информация за тази конфигурация най малкото защото доста рядко се среща и това не ми говори много добре като цяло..
#8
Публикувано 08 юни 2020 - 01:35
и реално сега си направих пълна справка и се оказва че и 4те обяви фактически са с този проблемен мотор М272 както каза колегата по горе или се бъркам ...
Този пост е редактиран от pazzini31: 08 юни 2020 - 01:38
#9
Публикувано 08 юни 2020 - 09:21
Те са няколко швейцарски като гледам.
https://www.mobile.b...57&slink=fpmk8q
Тази ми хареса най-много. Най-късна година е (трябва да го провериш) и изглежда най-чиста, нищо че е без люк.
Като цяло гледаш на вид хубави екземпляри, което е много добре.
Винаги са ме радвали салоните на този модел, станат на по 15 години и още изглеждат прекрасно
Колко да е проблемен този мотор? Минала е поне 200х.км. за 15 години и продължава да върви...
Това че един мотор е рядък, не е означава нищо, но гледаш 3 сиви комбита и един черен седан, който изглежда добре заради джантите.
Странното при всички, които гледаш е, че имат навигацията, но нито една не е с климатроник и особено натоварена с екстри.
Аз бих си спестил газта, но от друга страна, не е екзотичен автомобил, така че няма да съсипеш автомобилното наследство като я разпробиете касапската
#10
Публикувано 08 юни 2020 - 12:40
Да, м272 са всичките, колега. Просто при w203 си трябва компромис - или здрав, безпроблемен мотор и кофти ламарина, или красива външност с по-капризен/проблемен мотор.
Ако ще е м272 просто трябва да си знаеш, че в един момент ще трябва да се отвори. Може да е след 3 години, може и след 3 седмици, ако вече трака веригата. Вземи някой с теб, който разбира от тия мерцове. С твоят бюджет ще изпадне хубава бройка, 100%.
Ако ще е м272 просто трябва да си знаеш, че в един момент ще трябва да се отвори. Може да е след 3 години, може и след 3 седмици, ако вече трака веригата. Вземи някой с теб, който разбира от тия мерцове. С твоят бюджет ще изпадне хубава бройка, 100%.
#11
Публикувано 08 юни 2020 - 13:09
Мен най ми допадат последните 2 обяви, като тази с шибедаха ми е на първо място, страхотна екстра е. Първата нещо не ми се нрави, не знам дали спорта са с такива брони, предната броня прилича на амг.
Втората е с претапициран волан според мен, и километрите са и' повече... На запад никой не слага газ ако няма да кара много. За това съветът ми е да търсиш кола без газ. Не забравяй че газовата уредба също има поддръжка, така че по-добре ти да я монтираш и да знаеш от до.
Втората е с претапициран волан според мен, и километрите са и' повече... На запад никой не слага газ ако няма да кара много. За това съветът ми е да търсиш кола без газ. Не забравяй че газовата уредба също има поддръжка, така че по-добре ти да я монтираш и да знаеш от до.
#12
Публикувано 10 юни 2020 - 17:11
Те са няколко швейцарски като гледам.
https://www.mobile.b...57&slink=fpmk8q
Тази ми хареса най-много. Най-късна година е (трябва да го провериш) и изглежда най-чиста, нищо че е без люк.
Като цяло гледаш на вид хубави екземпляри, което е много добре.
Винаги са ме радвали салоните на този модел, станат на по 15 години и още изглеждат прекрасно
Колко да е проблемен този мотор? Минала е поне 200х.км. за 15 години и продължава да върви...
Това че един мотор е рядък, не е означава нищо, но гледаш 3 сиви комбита и един черен седан, който изглежда добре заради джантите.
Странното при всички, които гледаш е, че имат навигацията, но нито една не е с климатроник и особено натоварена с екстри.
Аз бих си спестил газта, но от друга страна, не е екзотичен автомобил, така че няма да съсипеш автомобилното наследство като я разпробиете касапската
и на мен тази ми е страшен фаворит само че, с риск да се повторя, всички ме плашат че 4matic се поддържа скъпо а и чувам противоречиви мнения за здравината му макар че аз лично с времето съм чувал че е доста надеждна система иначе си прав за екстрите.. и мен ме учудва наличието на добър набор екстри и липсата на климатроник с дисплей.. може предпродажбено някой да си е играл на млад техник
#13
Публикувано 10 юни 2020 - 17:16
Да, м272 са всичките, колега. Просто при w203 си трябва компромис - или здрав, безпроблемен мотор и кофти ламарина, или красива външност с по-капризен/проблемен мотор.
Ако ще е м272 просто трябва да си знаеш, че в един момент ще трябва да се отвори. Може да е след 3 години, може и след 3 седмици, ако вече трака веригата. Вземи някой с теб, който разбира от тия мерцове. С твоят бюджет ще изпадне хубава бройка, 100%
ами това не ми звучи много приятно като цяло... ще ми се да си взема кола с която поне 5 години да нямам сериозни ремонти ( само обслужване и окачване предвид нашите пътища) това с отварянето на мотор хич не ми се нрави..
До сега карах Голф 4 и за близо 10 години съм му правил само окачване и 2 датчика (и обслужване съответно) и това може би ме е разглезило
в крайна сметка жена и кола са си на късмет. Пък ако успея да намаля късмета като фактор ще е много добре.
#14
Публикувано 10 юни 2020 - 17:21
Мен най ми допадат последните 2 обяви, като тази с шибедаха ми е на първо място, страхотна екстра е. Първата нещо не ми се нрави, не знам дали спорта са с такива брони, предната броня прилича на амг.
Втората е с претапициран волан според мен, и километрите са и' повече... На запад никой не слага газ ако няма да кара много. За това съветът ми е да търсиш кола без газ. Не забравяй че газовата уредба също има поддръжка, така че по-добре ти да я монтираш и да знаеш от до.
И аз също много ги харесвам и двете са кукли. Дори съм готов да преглътна 4матик-а ама май при закупуването им ще трябва да се сменя верига освен останалото обслужване + и желанието ми да сложа газ и си става вече сериозна инвестиция а пък ме разколеба колегата: ЦецоКолев. Че едно отваряне на шестак си е още едни 1500 лв ако не и повече .. ;(
#15
Публикувано 10 юни 2020 - 17:27
A започнах да се оглеждам и в тази
https://www.mobile.b...05&slink=fqvq1w
въпреки малко особения салон също е доста добра ама панорамния покрив малко ме притеснява че нямам гараж
а за тази
https://www.mobile.b...34&slink=fqvq1w
съм готов да се обзаложа че е дизелова иначе е почти всичко което търся
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни