?за регулатор на 124ТЕ
Започната от sis, 30 апр 2007 - 20:44:37
10 мнения по тази тема
#1
Публикувано 30 април 2007 - 20:44
Здравейте ! Днес си разглеждах машината и се натъкнах на нещо като регулатор.Намира се пред сервото прилича на потенциометър .Питането ми е за какво служи ?
#2
Публикувано 30 април 2007 - 20:59
Колега,най-вероятно имаш предвид една кръгла,черна джаджа със стрелки и символи S и N?От там се задава предварение или закъснение на запалването-спрямо вида на бензина-super или normal.
W124 260E 122Kw
#3
Публикувано 30 април 2007 - 21:38
Да за него става въпрос .Само 2 положения ли са?
Благодаря !
Благодаря !
#4
Публикувано 30 април 2007 - 21:50
Не съм се занимавал с реглажите,защото не съм имал проблеми,но не се върти като потенциометър,а се издърпва и съответно се забожда(отдолу има крачета,резистори и т.н.)според бензина.Да за него става въпрос .Само 2 положения ли са?
Благодаря !
W124 260E 122Kw
#5
Публикувано 30 април 2007 - 21:56
Имам проблем с паленето на студено. Ще врутна утре да го пробвам
#6
Публикувано 01 май 2007 - 12:13
Врътнах го това на поз.4 .Стори ми се че запалих по лесно.Колеги споделете защо е с 4 положения S,4,N,6 и на какъв принцип променя предварението?
#7
Публикувано 01 май 2007 - 18:52
Ами колега,с моя шофьорски акъл и опит виждам регулатора така:според буквите и цифрите(най-вероятно това са градуси),променяш момента на подаване на искрата в цилиндъра спрямо положението на коляновия вал,респективно-на буталото.Врътнах го това на поз.4 .Стори ми се че запалих по лесно.Колеги споделете защо е с 4 положения S,4,N,6 и на какъв принцип променя предварението?
W124 260E 122Kw
#8
Публикувано 01 май 2007 - 21:00
Октан коректорите са седем позиционни. Осигуряват закъснение на момента на подаване на искрата спрямо базовия със стъпка 2 градуса, чрез последователна включване на резистори в управляващата верига на комутатора. При някои уредби стъпката е 3 градуса, но при кои модификации точно не мога да кажа (трябва да се провери със стробоскопна лампа). Ако приемем за база поз.1 там ще имаме най голям ъгъл на изпреварване на запалването. Превключвайки на 2, 3 и т.н. намаляваме ъгъла (т.е. правим закъснение) с 2 (3) градуса по коляновия вал на всяка стъпка. При някои модели вместо 4 има S и вместо 6 има N. При Г-класата S е за нормалния за модела бензин (примерно 95), а N за по-нискооктанов (примерно 92), но при 124-ките е възможно до става въпрос за преход 98->95, но за последното не мога да гарантирам, че е така.
#9
Публикувано 03 май 2007 - 19:45
Моят МБ Е 200 Т 1993 г. е внесен от Италия и имам инструкцията на италиански. Миналата седмица една колежка на жена ми, поназнайваща италиански, дойде за да ми преведе някои неща. Та за октан коректора там пише, че и за 124-ката е както колегата го описва за Г-класата. Но с изричната уговорка, че това трябва да се прави само в инвънредни случаи, и при първа възможност да се налее бензин 95 октана/ и нагоре/ и да се върне октан коректора в нормално положение.Октан коректорите са седем позиционни. Осигуряват закъснение на момента на подаване на искрата спрямо базовия със стъпка 2 градуса, чрез последователна включване на резистори в управляващата верига на комутатора. При някои уредби стъпката е 3 градуса, но при кои модификации точно не мога да кажа (трябва да се провери със стробоскопна лампа). Ако приемем за база поз.1 там ще имаме най голям ъгъл на изпреварване на запалването. Превключвайки на 2, 3 и т.н. намаляваме ъгъла (т.е. правим закъснение) с 2 (3) градуса по коляновия вал на всяка стъпка. При някои модели вместо 4 има S и вместо 6 има N. При Г-класата S е за нормалния за модела бензин (примерно 95), а N за по-нискооктанов (примерно 92), но при 124-ките е възможно до става въпрос за преход 98->95, но за последното не мога да гарантирам, че е така.
#10
Публикувано 03 май 2007 - 20:51
Днес се консултирах с Балкан стар .Човека с който говорих каза най-добре да е на поз.S.Там е било наи доброто положение
за нашия бензин.
А относно трудното палене на студено ми каза да видя дюзите (най-добре нови според мен)
за нашия бензин.
А относно трудното палене на студено ми каза да видя дюзите (най-добре нови според мен)
#11
Публикувано 03 май 2007 - 21:12
Абсолютно подкрепям!Днес се консултирах с Балкан стар .Човека с който говорих каза най-добре да е на поз.S.Там е било наи доброто положение
за нашия бензин.
А относно трудното палене на студено ми каза да видя дюзите (най-добре нови според мен)
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни