харчене на масло
Започната от debelaka, 29 апр 2007 - 16:46:05
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 29 април 2007 - 16:46
колеги знам че това е малко относително ,но все пак какви са нормалните стоиности за разхода на масло.колата е 124 2.0 118коня.количката е добре обаче доливам около1литар на 3-4000км. а иначе колатаварви добре ,тиха е,не пуши каде изчезва това масло незнам.маслото е мобил 10-40. преди това карах с някякво немско 15-40 минерално ,но колата беше по шумна.
даите савветмоля
даите савветмоля
#2
Публикувано 29 април 2007 - 17:22
теч или гумички на всмукателните клапани. А иначе по книгите пише като почне по литър на 1000 км тогава ремонт.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#3
Публикувано 29 април 2007 - 17:46
абе не знам аз съм имал 2 мерца по на 250000 -300000 км със пълна синтетика съм ги карал и колкото
наливах толкоз точех
наливах толкоз точех
#4
Публикувано 29 април 2007 - 19:37
в книжката пише 1,5 литра на 10000 км
#5
Публикувано 29 април 2007 - 19:44
Абе карай така щом всичко друго е наред!Отвори капачката за доливане на масло на капака на клапаните при работещ двигател и виж дали духа силно от картерните газове!Ако духа силно-лошо,значи мотора е поизносен!И внимавай,че ако е така ще те направи на петниста хиена,затова метни един парцал отгоре и тогава отваряй!
#6
Публикувано 29 април 2007 - 22:42
Та значи,аз имам същия проблем.Смених сегменти и маслообирачи,но ефекта беше нула.Новите сегменти ги пуснахме с ключ 0,2-0,3мм,т.е. като на нов двигател.А иначе и блока не е мръднал-личеше си оригиналния хонинг(следите от шлайфа).От няколко места ме убеждават,че в сервиза на са си свършили работата,защото е било задължително да се сменят и водачите на клапаните(поне за бензинов двигател).Там му е било слабото място,понеже клапаните са под ъгъл.И аз вече съм убеден,че друга причина няма и това ще е следващия ремонт по мотора.
W124 260E 122Kw
#7
Публикувано 30 април 2007 - 09:39
и при мен имаше подобен проблем само че веднага след като смених маслото!!! я кажи на колко км. е мерца!!! и не наливай точно 5л. а да речем 4.5л. ! дръж и нивото на средата и не би трябвало да имаш проблем,поне при мен е така(ако е повече го изхвърля)!!! а и с тази полусинтетика някак си не ми се струва че и е добре!!! колегата Lorinser каза че като били разроботвани двигателите все още нямало полусинтетика,а само минерално!!! аз си карам с минерално !!!!
#8
Публикувано 30 април 2007 - 11:34
имало е полусинтетики, но не са били толкова разпространени, и са били много скъпи. чел съм сервизна информация, че двигателя е предвиден точно за 15В-40 и това масло би трябвало да му се отразява най-добре. странно защо обаче най-добри резултати се получават с полусинтетика 10В-40, явно новите технологии за разработка на масло си казват думата.
а това за сменянето на водачите отдавна го обяснявам на хора, които искат само с гумички да минат но...ето ви сега явно мнение от колегата.
ще ти вдига разхода на масло, също ако я издуваш на сяка предавка до към 4-5-6000 оборота
а това за сменянето на водачите отдавна го обяснявам на хора, които искат само с гумички да минат но...ето ви сега явно мнение от колегата.
ще ти вдига разхода на масло, също ако я издуваш на сяка предавка до към 4-5-6000 оборота
#9
Публикувано 30 април 2007 - 11:40
а това за сменянето на водачите отдавна го обяснявам на хора, които искат само с гумички да минат но...ето ви сега явно мнение от колегата.
ще ти вдига разхода на масло, също ако я издуваш на сяка предавка до към 4-5-6000 оборота
Супер,супер верни твърдения,както винаги разбира се.
#10
Публикувано 30 април 2007 - 14:16
Преди време работех с един майтор и той каза същото:"Бензинов Мерцедес харчи масло от водачи,а не от гумичките и сегментите.Там им е слабото място.От сегменти и гумички харчи в случаи когато мотора е стар и по износен." Веднъж идва един клиент в сервиза с една 124 2.0 бензин и казва че са му сменили гумичките защото харчела масълце по 2-3 литра на 10к км.След като направили ремонта пак същата работа.
Клиента силен вилен казва ни на нас каво са правили по двигателя и ни казва още да му сменяме сигментите.Обаче ние го питаме дали са сменили водачите на клапаните и естествено че не са ги сменили предишните майстори.Но въпреки че му обяснявахме поне един час че е излишна смяната на сегментите той настояваше и за тях да сме ги били сменили.
И какво правим ние: сваляме главата ,сменяме водачит, припасваме клапаните , слагаме нови гумички и сме готови с главата.
Почваме да сваляме буталата да сменяваме сигменти и каво да видим:сигментите са като нови нито се бяха запекли за бутало(маслените сегменти) нито имаше нагоряло масло по улеите на боталото.Замерваме ние блока и сегментите и те като нови.Човека си докара нови сегменти .Сложихме ги и сглобихме двгателя.
Верно че колата стана много добре но беше излишна смяната на сегментите.
Та извода какъв е:ако двигатела на мерца харчи масло да се сменят само водачите и гумичките за да не плащаш по два пъти и излишно.
Клиента силен вилен казва ни на нас каво са правили по двигателя и ни казва още да му сменяме сигментите.Обаче ние го питаме дали са сменили водачите на клапаните и естествено че не са ги сменили предишните майстори.Но въпреки че му обяснявахме поне един час че е излишна смяната на сегментите той настояваше и за тях да сме ги били сменили.
И какво правим ние: сваляме главата ,сменяме водачит, припасваме клапаните , слагаме нови гумички и сме готови с главата.
Почваме да сваляме буталата да сменяваме сигменти и каво да видим:сигментите са като нови нито се бяха запекли за бутало(маслените сегменти) нито имаше нагоряло масло по улеите на боталото.Замерваме ние блока и сегментите и те като нови.Човека си докара нови сегменти .Сложихме ги и сглобихме двгателя.
Верно че колата стана много добре но беше излишна смяната на сегментите.
Та извода какъв е:ако двигатела на мерца харчи масло да се сменят само водачите и гумичките за да не плащаш по два пъти и излишно.
#11
Публикувано 01 май 2007 - 08:20
Аз пък имам един такъв въпрос.Гледам че има хора тука дето ги разбират тези нещата.Незнам на колко км е колата щото километража е барникан ,но като отворя капачката на маслото при работещ двигател си излиза от там по малко масло(с две думи надува си)Разхода на масло е някаде кам 1л на 5 000 км.Какво мислите за това??Иначе колата си върви добре и няма никви забележки.Пали на слуд - 20градуса от първия път.Карам с 15В40.
И да ви питам за последната Изцепка която чух???Мерцедеса бил с "Пличкащ вал" и затова като отвориш капачката излитало масло????Тва вярноли е или е няква глупост на автоджамбазите!!!
А за колегата мисля че 1 литар на 3-4 000 км вече май ще трябва нещо да се прави.Но може и така да се кара само трябва дасе следи маслото да не намаля много.Аз карам така вече 2 години(1л на 5 000)!!!!
Благодаря на всички!
Успех debelaka!!!!!!
И да ви питам за последната Изцепка която чух???Мерцедеса бил с "Пличкащ вал" и затова като отвориш капачката излитало масло????Тва вярноли е или е няква глупост на автоджамбазите!!!
А за колегата мисля че 1 литар на 3-4 000 км вече май ще трябва нещо да се прави.Но може и така да се кара само трябва дасе следи маслото да не намаля много.Аз карам така вече 2 години(1л на 5 000)!!!!
Благодаря на всички!
Успех debelaka!!!!!!
W 123 300 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
#12
Публикувано 01 май 2007 - 15:25
карай си я така, ако не те притеснява постоянното доливане. иначе едни нови водачи с гумички и си ок. такъв термин пличкащ вал, за пръв път чувам(уча ДВГ в ТУ). по прнцип вала на 102 мотор си е пръскащ за разлика от вала на 103(въпрос на конструкция) , но не затова отваряме капачката, а за да установим дали духа като вентилатор или не. но след като пали върви и нехарчи гориво, няма за кво да се пипа ако не си перфекционист. провери си вентилацията дали не е запушена ако духа здраво
#13
Публикувано 01 май 2007 - 17:28
та значи колеги колата по километраж е на 160000.не знам дали са истински но колата е много запазена- пак и слид като смених някои части ми направи впичатление че всичко коета свалям е с щампата и годината на производство.както и да е щом не е страшно мисля да доливам пак като стане нетарпимо положението ще ремонтирам.доколкото знам ако едно нещо си бачка добре по добре да не се бъзика.
мерси за отговорите
мерси за отговорите
#14
Публикувано 01 май 2007 - 18:24
само да допалня че карам колата от 1година и половина и си е така. Сутрин пали от раз -не чуваш стартера -абе убава е колицата
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни