Проблем с допълнителен подгревател R22/3
Започната от nmikov, 21 апр 2020 - 02:38:51
12 мнения по тази тема
#1
Публикувано 21 април 2020 - 02:38
Здравейте,
колата е W211 е280 4матик ОМ642 2006г. Имам допълнителен подгревател за въздуха в купето, който от време на време изкарва грешка при диагностика със стар 9470 ( електрически проблем). Когато грешката е налична в живите данни виждам ток 255А и късо в елемент 3. Не ми се вярва късото да се оправя само по скоро си мисля да е лоша връзка. Някой знае ли как мери тока и къде се намира това мерене?
#2
Публикувано 21 април 2020 - 09:19
Здравей колега защо мислиш, че наистина няма късо- при положение че диагностиката го хваща и работния ток който отчита е висок и извън нормите. Ако има лоша връзка , няма да има голям ток. Доколкото виждам е около 1,7 kW мощноста която дават и тока е около 140 A . Ако понякога не излиза като грешка по-скоро системата не го задейства допълнителния подгрев поради околна температура или други фактори ( следи се и натоварването на генератора предполагам) .Другия вариант е механично от вибрациите да се проявява късото само понякога.
#3
Публикувано 21 април 2020 - 17:55
Виждал съм този подгревател само на клипчета и на снимки в нета. Не се виждат степени а само два извода. Защо мисля, че е лоша връзка- защото в 99% от случаите прав ток се мери с шунт. Т.е. мери се пада на напрежение и ако е хлабава връзката на шунта ще има много голям ток отчетен в моя случай 255А, което не ми се вярва,че е вярно. До сега да се беше стопила изолацията. Правил съм опити когато няма грешка и го включа принудително има нормални стойности на тока 40А примерно. И грешка не се появява.
#4
Публикувано 22 април 2020 - 08:16
Искаш да кажеш ,че ако има лоша връзка на шунта пада на напрежение върху него , ще е по-голям и ще се лъже че и тока е голям ? Възможно е сигурно ,Интересно ми е как само с два извода разбира , че в трета секция от 8 (или колкото са всички) има късо съединение. Дали има някакво регулиране на мощността на нагревателя или си е само ON/OFF (100% или 0%)- щом мериш 40А ампера докато работи коректно или има регулиране на мощността или не са верни тези 40А щом е около 1,7kW . Може би ще са наложи да го разглобиш и огледаш.
#5
Публикувано 22 април 2020 - 19:02
Тоя нагревател няма как да има хлабава връзка ,защото и двата полюса са хванати здраво с гайки и дължината на кебелите е не повече от 60 см . И другото което е има вътре мисля ,че бяха около 12 транзистора , които са заляти със смола .А пък стои на сухо място и трудно да влезе влага там .
#6
Публикувано 24 април 2020 - 16:17
Вчера нямаше грешка и направих тест.Тоя нагревател няма как да има хлабава връзка ,защото и двата полюса са хванати здраво с гайки и дължината на кебелите е не повече от 60 см . И другото което е има вътре мисля ,че бяха около 12 транзистора , които са заляти със смола .А пък стои на сухо място и трудно да влезе влага там .
Вързах диагностиката и при запален автомобил влязох в живите данни и там видях всичко в норми :
Двете половини на нагревателя по 100%
Тока 140А.
Работи така около 2мин и врътнах регулатора за температурата на 23, беше на 26. И двете половини слязоха до 0% и тока спадна до 0А.
Още около 2мин нормална работа.
Пак увеличих на 26 градуса и показа 3ти нагревател късо и 255А и т.н.
Аз продължавам да си мисля, че след транзистора има реотан и той да дава на късо след като поработи и загрее. Колата беше на място и нямаше вибрации.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
#7
Публикувано 28 април 2020 - 17:08
Здравейте,
Днес имах повече време и направих следните тестове.
1. Грешка 9470 беше curent and present след няколко опита за триене и работа на двигателя на празен ход грешката беше изтрита.
2. Пробвах в живи данни да гледам дали ще се активират нагревателите ( двете половини лява и дясна) но понеже беше топло дори на макс топло да сложех врътките не се получи нищо.
3. Влязох в активиране и активирах по отделни ляв и десен нагревател, като мерех тока и с амперклещи.
При 100% на левия от лаптопа тока го показваше 100А а при активиране на десния беше 80А.
На амперклещите 45А и 37А сътветно.
На практика меренето е в залятата част на подгревателя вероятно, но там нямам начин да почистя смолата.
От направените сравнения се вижда, че модула мери грешно тока, от където може да идва и съобщението за късо.
Хубавата новина е, че вече имам и резеврвен нагревател, който като видях колко е работа да го сменя и за момента ми се уби желанието.
#8
Публикувано 29 април 2020 - 20:30
Изключи ги с диагностиката ако не работят коректно и ще изчезне грешката това е екстра за доста по-студени региони.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Този пост е редактиран от Krasi.Martinov: 29 април 2020 - 20:31
#9
Публикувано 13 декември 2020 - 17:34
Може ли малко снимки на тови елемент/модул, че и на мен днес ми излезе грешка 9470 ( електрически проблем). Колата ми е w211 е270. днес сменях акумулатора, и затова я закачих, иначе преди около две седмици такава грешка нямаше.
#10
Публикувано 13 декември 2020 - 19:38
Ето снимка
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
И в няколкото студени дни в които имах лед на предното стъкло за 2 минути се изчиства с този подгревател. Грешката си я има но си работи.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
И в няколкото студени дни в които имах лед на предното стъкло за 2 минути се изчиства с този подгревател. Грешката си я има но си работи.
Този пост е редактиран от nmikov: 13 декември 2020 - 19:41
#11
Публикувано 13 декември 2020 - 19:51
Благодаря за снимката. Като гледам, това за да се смени трябва да разглобя таблото, което не ми се прави в това време. Ще помился какво ще правя.
#12
Публикувано 14 декември 2020 - 11:50
Бензиновите и те ли имат такова чудо, или само дизелите?
#13
Публикувано 14 декември 2020 - 13:59
Не съм сигурен, но по-скоро зависи от климата не от горивото
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни