Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Проблем с допълнителен подгревател R22/3


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 nmikov

nmikov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Posts:
  • Град:Пирдоп
  • Автомобил:
    Е280 цди 4матик 2006

Posted 21 April 2020 - 02:38

Здравейте,
колата е W211 е280 4матик ОМ642 2006г. Имам допълнителен подгревател за въздуха в купето, който от време на време изкарва грешка при диагностика със стар 9470 ( електрически проблем). Когато грешката е налична в живите данни виждам ток 255А и късо в елемент 3. Не ми се вярва късото да се оправя само по скоро си мисля да е лоша връзка. Някой знае ли как мери тока и къде се намира това мерене?

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   113.69K   14 downloads

  • 0

#2 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 21 April 2020 - 09:19

Здравей колега защо мислиш, че наистина няма късо- при положение че диагностиката го хваща и работния ток който отчита е висок и извън нормите. Ако има лоша връзка , няма да има голям ток.  Доколкото виждам е около 1,7 kW мощноста която дават  и тока е около 140 A . Ако понякога не излиза като грешка по-скоро системата не го задейства допълнителния подгрев поради околна температура или други фактори ( следи се и натоварването на генератора предполагам) .Другия вариант е механично от вибрациите да се проявява късото само понякога.


  • 0

#3 nmikov

nmikov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Posts:
  • Град:Пирдоп
  • Автомобил:
    Е280 цди 4матик 2006

Posted 21 April 2020 - 17:55

Виждал съм този подгревател само на клипчета и на снимки в нета. Не се виждат степени а само два извода. Защо мисля, че е лоша връзка- защото в 99% от случаите прав ток се мери с шунт. Т.е. мери се пада на напрежение и ако е хлабава връзката на шунта ще има много голям ток отчетен в моя случай 255А, което не ми се вярва,че е вярно. До сега да се беше стопила изолацията. Правил съм опити когато няма грешка и го включа принудително има нормални стойности на тока 40А примерно. И грешка не се появява.
  • 0

#4 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 22 April 2020 - 08:16

Искаш да кажеш ,че ако има лоша връзка на шунта пада на напрежение върху него , ще е по-голям и ще се лъже че и тока е голям ? Възможно е сигурно ,Интересно ми е как само с два извода разбира , че в трета секция от 8 (или колкото са всички) има късо съединение. Дали има някакво регулиране на мощността на нагревателя или си е само ON/OFF (100% или 0%)- щом мериш 40А ампера докато работи коректно или има  регулиране на мощността или не са верни тези 40А щом е около 1,7kW . Може би ще са наложи да го разглобиш и огледаш.


  • 0

#5 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
Garage View Garage

Posted 22 April 2020 - 19:02

Тоя нагревател няма как да има хлабава връзка ,защото и двата полюса са хванати здраво с гайки и дължината на кебелите е не повече от 60 см . И другото което е има вътре мисля ,че бяха около 12 транзистора  , които са заляти със смола .А пък стои на сухо място и трудно да влезе влага там . 


  • 0

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#6 nmikov

nmikov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Posts:
  • Град:Пирдоп
  • Автомобил:
    Е280 цди 4матик 2006

Posted 24 April 2020 - 16:17

Тоя нагревател няма как да има хлабава връзка ,защото и двата полюса са хванати здраво с гайки и дължината на кебелите е не повече от 60 см . И другото което е има вътре мисля ,че бяха около 12 транзистора , които са заляти със смола .А пък стои на сухо място и трудно да влезе влага там .

Вчера нямаше грешка и направих тест.
Вързах диагностиката и при запален автомобил влязох в живите данни и там видях всичко в норми :
Двете половини на нагревателя по 100%
Тока 140А.
Работи така около 2мин и врътнах регулатора за температурата на 23, беше на 26. И двете половини слязоха до 0% и тока спадна до 0А.
Още около 2мин нормална работа.
Пак увеличих на 26 градуса и показа 3ти нагревател късо и 255А и т.н.
Аз продължавам да си мисля, че след транзистора има реотан и той да дава на късо след като поработи и загрее. Колата беше на място и нямаше вибрации.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

#7 nmikov

nmikov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Posts:
  • Град:Пирдоп
  • Автомобил:
    Е280 цди 4матик 2006

Posted 28 April 2020 - 17:08

Здравейте,

 

Днес имах повече време и направих следните тестове.

 

1. Грешка 9470 беше curent and present  след няколко опита за триене и работа на двигателя на празен ход грешката беше изтрита.

2. Пробвах в живи данни да гледам дали ще се активират нагревателите ( двете половини лява и дясна) но понеже беше топло дори на макс топло да сложех врътките не се получи нищо.

3. Влязох в активиране и активирах по отделни ляв и десен нагревател, като мерех тока и с амперклещи.

При 100% на левия от лаптопа тока го показваше 100А а при активиране на десния беше 80А.

На амперклещите 45А и 37А сътветно.

 

На практика меренето е в залятата част на подгревателя вероятно, но там нямам начин да почистя смолата.

От направените сравнения се вижда, че модула мери грешно тока, от където може да идва и съобщението за късо.

 

Хубавата новина е, че вече имам и резеврвен нагревател, който като видях колко е работа да го сменя и за  момента ми се уби желанието.


  • 0

#8 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 890 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 29 April 2020 - 20:30

Изключи ги с диагностиката ако не работят коректно и ще изчезне грешката :) това е екстра за доста по-студени региони.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Krasi.Martinov, 29 April 2020 - 20:31 .

  • 0

#9 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Posted 13 December 2020 - 17:34

Може ли малко снимки на тови елемент/модул, че и на мен днес ми излезе грешка 9470 ( електрически проблем). Колата ми е w211 е270. днес сменях акумулатора, и затова я закачих, иначе преди около две седмици такава грешка нямаше.


  • 0

#10 nmikov

nmikov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Posts:
  • Град:Пирдоп
  • Автомобил:
    Е280 цди 4матик 2006

Posted 13 December 2020 - 19:38

Ето снимкаaa66bb399fbebda8d6da00a801b3787b.jpg

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
И в няколкото студени дни в които имах лед на предното стъкло за 2 минути се изчиства с този подгревател. Грешката си я има но си работи.

Edited by nmikov, 13 December 2020 - 19:41 .

  • 0

#11 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Posted 13 December 2020 - 19:51

Благодаря за снимката. Като гледам, това  за да се смени трябва да разглобя таблото, което не ми се прави в това време. Ще помился какво ще правя.


  • 0

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,584 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 14 December 2020 - 11:50

Бензиновите и те ли имат такова чудо, или само дизелите?


  • 0

#13 nmikov

nmikov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Posts:
  • Град:Пирдоп
  • Автомобил:
    Е280 цди 4матик 2006

Posted 14 December 2020 - 13:59

Не съм сигурен, но по-скоро зависи от климата не от горивото

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users