Изключване на кантар седалка на спътника с DASW203 C320 CDI 2004
Started by mortyto, 16 Apr 2020 - 15:56:39
8 replies to this topic
#1
Posted 16 April 2020 - 15:56
Здравейте колеги,
Днес съм се захванал да изключа кантара на седалката на спътника, понеже е развален и постоянно ми свети SRS-a.
Имам емулатор, и знам че с него е по-лесно, но реших да се почовъркам със "Стареца" и да я изключа с него.
След няколко часа игра стигнах до известен напредък но ударих на греда с вкарването на кода за достъп (security access level 1 и 2).
На кратко ще напиша какво съм направил и къде е проблема, и се надявам някой да помогне със съвет, ако е имал същия проблем.
Така, като за начало влизам в менюто: Надстойка->AB-въздушна възглавница->Данни за развитие->Задействане->Общ списък на всички активации.
От тук идеята ми е да отключа модула (FN_SG_Entriegeln), да си направя кодирането и да го заключа (FN_SG_Verriegeln).
До тук добре, но за да го отключа ми иска да имам достъп Securitiy Access Level 1и2. И това го намерих от къде се прави, но тук идва всъщност проблема.
За да изкарам кода трябва да отида на (FN_SecurityAccess_GetSeedLevel 1 после и 2) там ми генерира 4 цифрен код пр. 5FB4 , който трябва да въведа в (FN_SecurityAccess_SendKeyLevel 1 и 2) където ми излизат две полета: KeyByte1 и KeyByte2... е както и да го въвеждам все ми дава или invalid key или condition not correct or request sequence error.
Някой ако може да даде съвет, къде греша ще съм много благодарен.
Ако успея да реша проблема, пак ще споделя тук.
Поздрави.
#2
Posted 16 April 2020 - 17:22
През телефона не виждам каква е колата, но ако предположим че е 211 в девелопер беше лесно. Нещо прекалено си задълбал
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Posted 16 April 2020 - 18:17
Колата е w203-ка 2004 година (фейслифта).
Пробвах по “лесния” начин. Отключва се модула, може да се изключи кантара на седалката както и индикацията за колана на пасажерската седалка, но за да се заключи модула, трябва да се въведе в експлоатация и там всички настройки се връщат на включено, и пак си намира кантара и индикацията за колана. Ако не въведа модула в експлоатация, светва SRS-a.
Пробвах по “лесния” начин. Отключва се модула, може да се изключи кантара на седалката както и индикацията за колана на пасажерската седалка, но за да се заключи модула, трябва да се въведе в експлоатация и там всички настройки се връщат на включено, и пак си намира кантара и индикацията за колана. Ако не въведа модула в експлоатация, светва SRS-a.
#4
Posted 18 April 2020 - 11:34
Ако не се справиш... има платен съпорт от чуждите форуми, кодират те набързо онлайн и си “готов”
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Posted 18 April 2020 - 12:35
не ти трябва да отключваш модула
на 203 се изключва лесно
поиграй си още с инженерното меню
#6
Posted 22 April 2020 - 12:51
Здравейте колеги,
След няколко дни борба със "стареца" и учене на немски с google преводач, успях да изключа кантара на спътниковата седалка. Следователно и SRS предупреждението на таблото ми изчезна. Процедурата е сравнително проста, но трябваха много проби-грешки за да откиря правилния начин.
Общо взето AB-модула трябва да се отключи (като преди това трябва да се извика оторизация за достъп ниво 1 и 2), след това се прави вариянт кодирането, рестартира се модула за да приеме промените, и накрая се заключва.
Ето и стъпка по стъпка как става това:
1. Изключва се буксата на кантара, която е под седалката.
1.png 195.74K 22 downloads 2.png 216.95K 21 downloads
2. Закачаме диагнозата и отиваме на "Надстойка"->AB-въздушна възглавница->данни за развитие->задействане->общ списък на всички активации->Zugriffsberechtigung 1 (DJ_zugriffsberechtigung_1) f3->f3 и се връщаме с f1. Така взимаме оторизация за достъп ниво 1.
3. После избираме: Zugriffsberechtigung 2 (DJ_zugriffsberechtigung_2) за оторизация достъп ниво 2.
3.png 1.07MB
22 downloads
Сега вече може да отключим модула от същото меню...
4. "Надстойка"->AB-въздушна възглавница->данни за развитие->задействане->общ списък на всички активации->steuergerät entriegeln (fn_sg_entriegeln).
4.png 1.15MB
17 downloads
След като модула вече е отключен може да продължим с вариянт кодирането...
5. "Надстойка"->AB-въздушна възглавница->данни за развитие->електронни блокове за управление_настройка->(вариянтно кодиране)->fahrzeugausstattung kodieren-> и в това меню трябва да намерим и да зададем:
- akse/oc beifahrer = nein
- oc/akse, sbe, wss mit gurtwarnfunction = nein
- sitzmatten-komponente beifahrer = keine matte
и даваме f3 да се изпълни кодирането.
5.png 1002.85K
17 downloads
6.png 971.01K
15 downloads
7.png 995.72K
20 downloads
6. Отиваме на меню: "Надстойка"->AB-въздушна възглавница->данни за развитие->задействане->общ списък на всички активации-> И избираме функцията за рестартиране на модула за да може да си приеме кодировката:
STEUERGERAET RESETTEN (POWERON-MODUS)(FN_RESET_SG_POWER_ON).
9.png 1.19MB
15 downloads
След като рестартираме модула трябва отново да вземем оторизация за достъп (стъпка 2 и 3).
7. Ако има записани грешки се трият от "Надстойка"->AB-въздушна възглавница->данни за развитие->памет за грешки.
8. И накрая модула се заключва: "Надстойка"->AB-въздушна възглавница->данни за развитие->задействане->общ списък на всички активации->steuergerät verriegeln (fn_sg_verriegeln)
10.png 1.16MB
17 downloads
Attached Files
#7
Posted 06 March 2021 - 22:30
Garo
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
#9
Posted 21 September 2021 - 10:53
Да ще работи, но без значение дали е заета седалката или не. За това е кантара, тоест ако няма никой на седалката и кантара работи, няма да се отвори по удар. Сега ще се отвори независимо дали има човек, куче или бира!
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users