Високозитет на двигателно масло
Започната от milen_zhelev, 13 апр 2020 - 20:34:06
17 мнения по тази тема
#1
Публикувано 13 април 2020 - 20:34
Здравейте,
Предварително искам да помоля само за адекватни отговори!БЛАГОДАРЯ!
Моля да ми кажете с какъв висозитет масло трябва да се слага на бензиновите двигатели с пробег над 300000км.По каталог е 5w30.
Високозитет за зимно време и лятно време.
Предварително искам да помоля само за адекватни отговори!БЛАГОДАРЯ!
Моля да ми кажете с какъв висозитет масло трябва да се слага на бензиновите двигатели с пробег над 300000км.По каталог е 5w30.
Високозитет за зимно време и лятно време.
#2
Публикувано 13 април 2020 - 22:48
По кой каталог?
#3
Публикувано 14 април 2020 - 08:29
Ако двигателя няма никакви проблеми се слага маслото дадено по каталог.Няма лятно,зимно,на колко километра е колата, и пр.
Ако двигателя има проблем,проблема се отстранява и пак се слага маслото по каталог.
Ако двигателя има проблем,проблема се отстранява и пак се слага маслото по каталог.
#4
Публикувано 14 април 2020 - 10:43
В днешно време тези вискозктети са толкова разтегливи че разликата между две масла може да е огромна, което зависи най вече от бранда.Слагал съм 10w40 по течно от 5w40 като вода, няма да казвам кое беше но идеята е че като гледаш дейташита на две масла 5w40 течливостта при 40 и 100градуса е различна.Освен това има и много други показатели които определят колко издържа и каква е базата но това е дълга тема,. По простичко казано трябва сам да намериш подходящото масло и да се придържаш към него,като докато го направиш може да бастисаш някое и друго неподходящо което ще те накара да загубиш пари но ще запази мотора.Вариант да се довериш на спецялист в тази област и той да ти смени пъреото масло и след това копираш неговия опит.
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
#5
Публикувано 15 април 2020 - 01:52
Здравейте, карам CLK 200 163коня, 220 хиляди реални, за три години го сменям три пъти с 10w 40 Castrol по препоръка на сервиза, и трите пъти доливам по 0.800 мл. Иначе по каталог е 5w40, ползвам сервиза който е само за масла от 25 години за над 10 коли и винаги съм им се доверявал, продават единствено Castrol.
Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
#6
Публикувано 15 април 2020 - 07:30
Маслото е 5w30, 5w40.
Аз не бих сложил 10w40 но ако си ок си карай.
Аз не бих сложил 10w40 но ако си ок си карай.
#7
Публикувано 15 април 2020 - 08:31
Здравейте, карам CLK 200 163коня, 220 хиляди реални, за три години го сменям три пъти с 10w 40 Castrol по препоръка на сервиза, и трите пъти доливам по 0.800 мл. Иначе по каталог е 5w40, ползвам сервиза който е само за масла от 25 години за над 10 коли и винаги съм им се доверявал, продават единствено Castrol.
Виж сега...
Този мотор не трябва да гори масло.
М111 на 200ина хиляди км. не пипа 5W-40 на 10х.км.
Да долееш близо литър за някакъв период от време (предполагам година и 10к.км.) като ползваш 10W40, означава че или маслото е зле, или двигателя.
Отделно Кастрол са обикновени масла, не знам защо имат все още такъв "божествен" статус сред хората.
Скромен съвет: не слагай 10-40 на този мотор. Фокусирай се на 229.5 маслата в 5-40.
Но от друга страна, все пак моторът е здрав, колата не е екзотика и може би не е оправдано да наливаш цифри в олио.
#8
Публикувано 15 април 2020 - 08:45
Приятелю,сервиза може да е от 50 години,ама като не са прочели една книга могат да си развиват търговията и да наливат каквото си искат,включително боза.
Тука всяка втора тема е "кво гориво да си сипя" и "кво масло да си сложа".
По твоя въпрос.
Маслото Кастрол е едно от най-измислените.
10/40 не е за твоята кола.
"Един изправен двигател,ако гори масло,заначи това масло не е за него"
Това го пише в книжките и не ства въпрос за свръх натоварени мотори.
Тука всяка втора тема е "кво гориво да си сипя" и "кво масло да си сложа".
По твоя въпрос.
Маслото Кастрол е едно от най-измислените.
10/40 не е за твоята кола.
"Един изправен двигател,ако гори масло,заначи това масло не е за него"
Това го пише в книжките и не ства въпрос за свръх натоварени мотори.
#9
Публикувано 15 април 2020 - 09:29
Ок, мерси за отговорите, предстои ми смяна, ще сложа този път 5w40, естествено че марката не е най добрата, но както казах за 25 години смених 10 коли и винаги съм бил с това масло и не съм имал проблеми.
Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
#10
Публикувано 16 април 2020 - 17:00
Пробвай смяна с друго,както писаха колегите, но 800 мл. да долееш-не видях за какъв пробег, отново не е голяма драма.
#11
Публикувано 16 април 2020 - 17:04
10000 км за около годинаПробвай смяна с друго,както писаха колегите, но 800 мл. да долееш-не видях за какъв пробег, отново не е голяма драма.
Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
#12
Публикувано 24 април 2020 - 15:56
Моята (W208 230K) я взех на 90'000, в момента е на 260'000. Карам я само с 10-ка и не съм имал проблеми.
Един съвет, тези мотори патят с изтичането на маслото от главата към картера, особенно ако маслото (каквото и да е то) не се сменява на време.
Лявата лапа на мотора има разширител (охладител) или както искате му казвайте, той има навика да се запушва и маслото не може да се стече в картера, от там идва харча на масло. Виждал съм много тежки случаи с нагоряло масло по тези маслени пътища и работата е зле.
М111 е железен мотор, ако го имаш и в комбинация с автоматичната кутия - колата може да е "вечна" при правилното обгрижване.
#13
Публикувано 24 април 2020 - 16:55
Това не е охладител а отвор за картерната вентилация и не се стича масло а маслени пари постъпват във всмукателния тракт.Иначе си прав че трябва да се сменя редовно маслото,за мен над 7000км вече не маже,аз лично повече от 5000 не го карам а лятото ако газирам много на 3000.Изчел съм доста за маслата и съм пробвал много варианти и имам наблюдение че моторите сами си ги убивате с калпаво, неподходящо или несменяно навреме маслоМоята (W208 230K) я взех на 90'000, в момента е на 260'000. Карам я само с 10-ка и не съм имал проблеми.
Един съвет, тези мотори патят с изтичането на маслото от главата към картера, особенно ако маслото (каквото и да е то) не се сменява на време.
Лявата лапа на мотора има разширител (охладител) или както искате му казвайте, той има навика да се запушва и маслото не може да се стече в картера, от там идва харча на масло. Виждал съм много тежки случаи с нагоряло масло по тези маслени пътища и работата е зле.
М111 е железен мотор, ако го имаш и в комбинация с автоматичната кутия - колата може да е "вечна" при правилното обгрижване.
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
#14
Публикувано 24 април 2020 - 19:26
Това не е охладител а отвор за картерната вентилация и не се стича масло а маслени пари постъпват във всмукателния тракт.Иначе си прав че трябва да се сменя редовно маслото,за мен над 7000км вече не маже,аз лично повече от 5000 не го карам а лятото ако газирам много на 3000.Изчел съм доста за маслата и съм пробвал много варианти и имам наблюдение че моторите сами си ги убивате с калпаво, неподходящо или несменяно навреме масло
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
Вероятно. Просто съм виждал нагледно как на един m111 се наложи буквално да се прокопае от лапата към картера, всичко беше спекло и станало на "камък".
#15
Публикувано 30 април 2020 - 15:52
Здравейте, ако може пак съвет, консултирах се с два сервиза за масло,смятат че щом харчи. 0.800 мл. на 10000 км. с 10w40 с 5w40 щяло да харчи повече
Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни