Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Високозитет на двигателно масло


  • Please log in to reply
17 мнения по тази тема

#1 milen_zhelev

milen_zhelev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:Шумен
  • Автомобил:
    CLK 163hps/2003

Публикувано 13 април 2020 - 20:34

Здравейте,
Предварително искам да помоля само за адекватни отговори!БЛАГОДАРЯ!
Моля да ми кажете с какъв висозитет масло трябва да се слага на бензиновите двигатели с пробег над 300000км.По каталог е 5w30.
Високозитет за зимно време и лятно време.
  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 април 2020 - 22:48

По кой каталог?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 14 април 2020 - 08:29

Ако двигателя няма никакви проблеми се слага маслото дадено по каталог.Няма лятно,зимно,на колко километра е колата, и пр.
Ако двигателя има проблем,проблема се отстранява и пак се слага маслото по каталог.
  • 0

#4 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 14 април 2020 - 10:43

В днешно време тези вискозктети са толкова разтегливи че разликата между две масла може да е огромна, което зависи най вече от бранда.Слагал съм 10w40 по течно от 5w40 като вода, няма да казвам кое беше но идеята е че като гледаш дейташита на две масла 5w40 течливостта при 40 и 100градуса е различна.Освен това има и много други показатели които определят колко издържа и каква е базата но това е дълга тема,. По простичко казано трябва сам да намериш подходящото масло и да се придържаш към него,като докато го направиш може да бастисаш някое и друго неподходящо което ще те накара да загубиш пари но ще запази мотора.Вариант да се довериш на спецялист в тази област и той да ти смени пъреото масло и след това копираш неговия опит.


Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#5 acho73

acho73

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:sofia
  • Автомобил:
    Mercedes CLK 200 compresor

Публикувано 15 април 2020 - 01:52

Здравейте, карам CLK 200 163коня, 220 хиляди реални, за три години го сменям три пъти с 10w 40 Castrol по препоръка на сервиза, и трите пъти доливам по 0.800 мл. Иначе по каталог е 5w40, ползвам сервиза който е само за масла от 25 години за над 10 коли и винаги съм им се доверявал, продават единствено Castrol.

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
  • 0

#6 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 971 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 15 април 2020 - 07:30

Маслото е 5w30, 5w40.
Аз не бих сложил 10w40 но ако си ок си карай.
  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 април 2020 - 08:31

Здравейте, карам CLK 200 163коня, 220 хиляди реални, за три години го сменям три пъти с 10w 40 Castrol по препоръка на сервиза, и трите пъти доливам по 0.800 мл. Иначе по каталог е 5w40, ползвам сервиза който е само за масла от 25 години за над 10 коли и винаги съм им се доверявал, продават единствено Castrol.

Виж сега...

Този мотор не трябва да гори масло.

М111 на 200ина хиляди км. не пипа 5W-40 на 10х.км.

Да долееш близо литър за някакъв период от време (предполагам година и 10к.км.) като ползваш 10W40, означава че или маслото е зле, или двигателя.

 

Отделно Кастрол са обикновени масла, не знам защо имат все още такъв "божествен" статус сред хората.

Скромен съвет: не слагай 10-40 на този мотор. Фокусирай се на 229.5 маслата в 5-40.

 

Но от друга страна, все пак моторът е здрав, колата не е екзотика и може би не е оправдано да наливаш цифри в олио.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 15 април 2020 - 08:45

Приятелю,сервиза може да е от 50 години,ама като не са прочели една книга могат да си развиват търговията и да наливат каквото си искат,включително боза.
Тука всяка втора тема е "кво гориво да си сипя" и "кво масло да си сложа".
По твоя въпрос.
Маслото Кастрол е едно от най-измислените.
10/40 не е за твоята кола.
"Един изправен двигател,ако гори масло,заначи това масло не е за него"
Това го пише в книжките и не ства въпрос за свръх натоварени мотори.
  • 0

#9 acho73

acho73

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:sofia
  • Автомобил:
    Mercedes CLK 200 compresor

Публикувано 15 април 2020 - 09:29

Ок, мерси за отговорите, предстои ми смяна, ще сложа този път 5w40, естествено че марката не е най добрата, но както казах за 25 години смених 10 коли и винаги съм бил с това масло и не съм имал проблеми.

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
  • 0

#10 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 16 април 2020 - 17:00

Пробвай смяна с друго,както писаха колегите, но 800 мл. да долееш-не видях за какъв пробег, отново не е голяма драма.
  • 0

#11 acho73

acho73

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:sofia
  • Автомобил:
    Mercedes CLK 200 compresor

Публикувано 16 април 2020 - 17:04

Пробвай смяна с друго,както писаха колегите, но 800 мл. да долееш-не видях за какъв пробег, отново не е голяма драма.

10000 км за около година

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
  • 0

#12 rabbitshoot

rabbitshoot

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Видин

Публикувано 24 април 2020 - 15:56

Моята (W208 230K) я взех на 90'000, в момента е на 260'000. Карам я само с 10-ка и не съм имал проблеми.
Един съвет, тези мотори патят с изтичането на маслото от главата към картера, особенно ако маслото (каквото и да е то) не се сменява на време.
Лявата лапа на мотора има разширител (охладител) или както искате му казвайте, той има навика да се запушва и маслото не може да се стече в картера, от там идва харча на масло. Виждал съм много тежки случаи с нагоряло масло по тези маслени пътища и работата е зле.
М111 е железен мотор, ако го имаш и в комбинация с автоматичната кутия - колата може да е "вечна" при правилното обгрижване.


  • 1

#13 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 24 април 2020 - 16:55

Моята (W208 230K) я взех на 90'000, в момента е на 260'000. Карам я само с 10-ка и не съм имал проблеми.
Един съвет, тези мотори патят с изтичането на маслото от главата към картера, особенно ако маслото (каквото и да е то) не се сменява на време.
Лявата лапа на мотора има разширител (охладител) или както искате му казвайте, той има навика да се запушва и маслото не може да се стече в картера, от там идва харча на масло. Виждал съм много тежки случаи с нагоряло масло по тези маслени пътища и работата е зле.
М111 е железен мотор, ако го имаш и в комбинация с автоматичната кутия - колата може да е "вечна" при правилното обгрижване.

Това не е охладител а отвор за картерната вентилация и не се стича масло а маслени пари постъпват във всмукателния тракт.Иначе си прав че трябва да се сменя редовно маслото,за мен над 7000км вече не маже,аз лично повече от 5000 не го карам а лятото ако газирам много на 3000.Изчел съм доста за маслата и съм пробвал много варианти и имам наблюдение че моторите сами си ги убивате с калпаво, неподходящо или несменяно навреме масло

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#14 rabbitshoot

rabbitshoot

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Видин

Публикувано 24 април 2020 - 19:26

Това не е охладител а отвор за картерната вентилация и не се стича масло а маслени пари постъпват във всмукателния тракт.Иначе си прав че трябва да се сменя редовно маслото,за мен над 7000км вече не маже,аз лично повече от 5000 не го карам а лятото ако газирам много на 3000.Изчел съм доста за маслата и съм пробвал много варианти и имам наблюдение че моторите сами си ги убивате с калпаво, неподходящо или несменяно навреме масло

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk

 

Вероятно. Просто съм виждал нагледно как на един m111 се наложи буквално да се прокопае от лапата към картера, всичко беше спекло и станало на "камък".


  • 0

#15 acho73

acho73

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:sofia
  • Автомобил:
    Mercedes CLK 200 compresor

Публикувано 30 април 2020 - 15:52

Здравейте, ако може пак съвет, консултирах се с два сервиза за масло,смятат че щом харчи. 0.800 мл. на 10000 км. с 10w40 с 5w40 щяло да харчи повече

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни