M271 Грешка в разпределителен вал след смяна верига
Started by Antoanchik, 01 Apr 2020 - 23:50:26
15 replies to this topic
#1
Posted 01 April 2020 - 23:50
Здравейте. След смяна на веригата колата не работи добре на празен ход и излиза грешка със стар диагностиката Код 2054-002"Безстепенно авансиране на разпределителния вал, неправилно положение на разпределителния вал на изпускателен клапан P0020. Според майстора записва грешката, защото горе ваносите са за смяна,Твърди, че е зацепена по белезите и на успокоителния вал не я е пипал. Но според мен веригата не е зацепена както трябва.Също така Мирише много на неизгорели газове.Колата я имамм от скоро и не знам дали ваносите са били както трябва преди монтажа.
#2
Posted 02 April 2020 - 01:04
Свали капака на клапаните - свалят се бубините и още десетина болтчета на капака, елементарно е. Въртиш после коляновия вал и гледаш белезите на раз. валове. Цялата работа е за 10 мин. Виж дали са на белези валовете и сподели. Ако не са на белези, ясно. Ако са на белези - ще го мислиш тогава.
Как сменяха веригата - през капака на клапаните или разфасоваха целия мотор? Обтегач сменихте ли? Защо сменяхте верига?
Как сменяха веригата - през капака на клапаните или разфасоваха целия мотор? Обтегач сменихте ли? Защо сменяхте верига?
#3
Posted 03 April 2020 - 00:56
Веригата я сменяхме на свален мотор, защото сменях мотора (така я купих) уж всичко е по белези. Май си е за ваноси. Зъбните колела не са износени, ама талачи на едно място.
#4
Posted 03 April 2020 - 08:30
Тоя(новия)мотор да не би да е каран много на газ и главата да е за ремонт?
#5
Posted 03 April 2020 - 11:09
Не.
#6
Posted 03 April 2020 - 12:54
Свали ли капака на клапаните - за 10 мин. работа е.
От стария мотор къде са авансаторите?
От стария мотор къде са авансаторите?
#7
Posted 03 April 2020 - 17:04
Още не съм свалил капака.Авансаторите са от стария мотор , а от новия бяха продадени.
#8
Posted 05 May 2020 - 19:56
Колеги, аз ако може да попитам в темата един въпрос. При мен се получи кофти тръпка с авансаторите, счупи се пружина в единия, та смених и двата с нови, заедно с нова верига и оптегач на сваг. Колата заработи тихо и много мазно, без никакви проблеми. Обикновенно карам внимателно и бавно и не давам много газ. Но днес ми направи впечатление, че стигайки 3500-4000 оборота се чува един много силен звук като кряскане от мотора все едно въртиш "кречетало". На пълна газ не се чува. Чува се когато държа колата в тия обороти и повече без да ускорявам и когато върна газта. Бананите (успокоителите) видимо не бяха много износени, не съм ги пипал, че е много разглабяне. Възможно ли е да е от тях. Грешки няма, работи спокойно, равномерно, пали повече от добре и на студено и на топло. Няма забележки от към разход и вървеж. Сега се притеснявам и се пудв дали да отварям за банани или да си карам така. Колата е на 230000 км горе долу доказуеми, 2007 година Е200 компресор w211
Edited by alekszlatkov, 05 May 2020 - 19:58 .
#9
Posted 05 May 2020 - 21:56
По скоро не е от бананите.
На място при задържане на тези обороти чува ли се нещо или само в движение?
Ако се чува на място, опитай се да определиш от къде се чува - отпред, отзад, горе, долу...
Намер си стетоскоп, доста работа върши.
Такъв шум със сигурност не е нормален и говори за дрънчене на веригата ( може би ). Пробвай най бързото и евтиното - смени обтегача, примерно на друга марка. Мерил ли си налягане на маслото?
На място при задържане на тези обороти чува ли се нещо или само в движение?
Ако се чува на място, опитай се да определиш от къде се чува - отпред, отзад, горе, долу...
Намер си стетоскоп, доста работа върши.
Такъв шум със сигурност не е нормален и говори за дрънчене на веригата ( може би ). Пробвай най бързото и евтиното - смени обтегача, примерно на друга марка. Мерил ли си налягане на маслото?
#10
Posted 05 May 2020 - 22:00
Не съм мерил налягане на масло, но ще го направя. На място го прави отново, когато настъпиш газта се форсира до 4000 оборота и там някъде дрънчи горе около колелата на разпределителните валове. Притеснява ме малко цялата история. Но не хващам логиката, нова верига, нов оптегач. Но не е невъзможно. Приемам вскакви насоки и тия дни вероятно ще е разглобяване отново. Нещо сякаш не е наред.
#11
Posted 06 May 2020 - 10:59
Какви бяха симптомите на счупената пружина в авансатора?
Убеден ли си, че този шум го е нямало преди ремонта?
От къде ги взе резервните части?
Има един малък плъзгач на веригата, между двата авансатора, него сменил ли си го?
Горе ти писах, че най-вероятно не е от бананите, но все пак, ако пак го разглобяваш, светни с нещо и провери да няма спупен/спукан банан.
Убеден ли си, че този шум го е нямало преди ремонта?
От къде ги взе резервните части?
Има един малък плъзгач на веригата, между двата авансатора, него сменил ли си го?
Горе ти писах, че най-вероятно не е от бананите, но все пак, ако пак го разглобяваш, светни с нещо и провери да няма спупен/спукан банан.
#12
Posted 06 May 2020 - 11:46
Плъзгача не съм го сменял, частите ги взех от елит кар. Симптомите бяха много силно тракане в ниски обороти точно в авансаторите и по-скоро в единия. Аз смених и двата. Ще се консултирам с едни специалисти в гр.Благоевград утре. Да чуят колата, ще разглобявам да видя и ще видим какво е положението. Ще пиша като има допълнително инфо. Благодаря за насоките към момента. Всеки сувет би ми бил от полза. Честно да ви кажа, намразих я тая кола. С много мерак, запазена е, икономична. Масла смених навсякъде, пеофилактика като хората. И с тия вериги в чудо се намирам вече.
#13
Posted 11 May 2020 - 19:24
Има развитие по темата... Днес я Благоевград Пепи, сервиза му е там където беше емигелкар, свалиха капака. Вътре всичко е наред. Центровката от предишния майстор е била сгрешена с 10°. Зацепили са колата. Обясни ми, че шума е на аванс. Обясни, че авансаторите са нови, но явно с по-твърди пружини и около 4000 оборота вместо да мръднат една идея ъгъла на разпределителния вал, те не го правят съвесем коректно. Имало и други такива случай. Явно съм попаднал на не толкова истински авансатори. Както и да е, шума е една идея по-поносим след направата на центровката. Каза, че има вероятност пружините в авансаторите да омекнат и всичко да си дойде на мястото. Каза ми, че няма проблем и да си карам колата с кеф. Това и мисля да направя. Споделете и вие ако имате някакво мнение. Друго всичко в мотора от към верига, банани, обтяжки свети и е перфектно.
#14
Posted 12 May 2020 - 19:41
Според мен проблема ти е в майсторите преди Пепи, спестил ти го е понеже е готин човек и не обича да плюе колеги.Говоря така смело понеже видях колата когато я правеха и ме викнаха да хвърля едно око, но подчертавам че не са ме викали за консултация,нямат нужда момчетата от такава
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
#15
Posted 12 May 2020 - 20:37
Виж, аз съм мъжкар човек, дай боже ще се запознаем. Майстора знае кой е, обясних му, че ми е приятел толкова си може, не му се сърдя, направи всичко по силите му. И явно наистина проблема е в майсторите. Не съм го познавал Пепи преди това, наш общ близък приятел ни свърза и се радвам за което. Имам му пълно доверие на Пепи и се радвам, че накрая попаднах на такъв готин човек като него. Най-хубавото е, че колата в пъти по-добре, разглоби, видя може и на мен да ми е спестил мещо, но е факт, че колата работи по-добре и ми даде зелена светлина да си я карам спокойно.
Sent from my MI CC 9 using Tapatalk
Sent from my MI CC 9 using Tapatalk
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users