Здравейте колеги , нов съм във форума и съм собственик на W204 - 320 CDI 2009 година. До преди това имах Форд фокус и няколко други коли със доста ръждици по тях. Това ми е първия мерцедес и се насочих към него , поради причината че предишните модели W203 имали проблеми с ръждата. Ами да , но и аз имам , уж е малко, но ме притеснява и искам съвет какво да правя и евентуално да ме насочите към някой майстор в София , който да свърши добра работа и да се надявам , че ще забравя за този проблем. Колата я имам от 1 година , и чак сега забелязах само и единствено долу , точно над пластмасовия праг отзад и от двете страни.
Не е много , но то с малко се започва , навсякъде другаде е стриктно прегледана , както и отдолу и няма проблем.
W204 - Проблем с ръжда.Какво може да се направи , за да се разреши проблема ?
Започната от alex943, 31 мар 2020 - 21:32:42
#help
19 мнения по тази тема
#1
Публикувано 31 март 2020 - 21:32
#2
Публикувано 01 април 2020 - 08:44
Проблем с ръждата имат моделите на W203 преди фейслифта- 2004 променят производственият процес и да кажем от 2005 нагоре нямат проблем. Предполагам технологията на фейслифтова w203 и w204 откъм обработка на шаси и бои няма разлика. Но това не е толкова от значение- имам и W124 от 96 год. и двете коли нямат ръжда , но защото са от Италия. С две изключения- старата е удряна на едно място и само там има ръжда (доста съм разглобявал и ровил ). Удряна ли е някъде рано или късно почва да си личи- особенно ако е правена в България за малко пари , При W203 е имала случай с разтекъл се акумулатор и ваната в която стои акумулатора имаше паднала боя и ръжда- но лесно се оправи. Но това може да се случи на всяка кола. Аз лично кола от Австрия, Германия и Швейцария не бих си взел заради ръждата и поради факта, че си купувам все стари евтини коли и не обичам да ги сменям често, особено след като съм си ги постегнал. От към ръжда по шасито Франция е също приемлив вариант, добре е и Испания сякаш, но е много далеч и почти няма внос от там. Много са факторите сигурно- това са моите впечатления. Мога да ти дам само един съвет при евентуален ремонт- не търси бързо и/или евтино ако държиш да стане добре . Потърси някой с повече опит и добри отзиви да не ти се олющи боята или падне лака след 3-4 години , както стана при мен преди време. Имай предвид , че там където е сега пак може би ще избие ако не обработи по специално- подложено е на постоянни удари от камъчета, прах и вода . Добре е ако се захващаш да си погледнеш и под страничните прагове. Там много често се събира прах и боклуци, които задържат влага и вода. Успех в начинанието
#3
Публикувано 01 април 2020 - 09:23
Търси "център за борба с ръждата".Дано да има и в София.Много хора са доволни,работят и с ретроавтомобили.
#4
Публикувано 01 април 2020 - 10:00
Благодаря колеги , колата е внос от Германия и карана около 3 години тук в България , ръждата реално е само там. Точно на двете свивки най отдолу , гледах навътре в калниците с фенерче и няма ръжда, много ми е чудно как точно там ще тръгне... Иначе съм гледал и правговете , няма ръжда там , само на тези свивки е ръждата.
#5
Публикувано 01 април 2020 - 10:30
#6
Публикувано 01 април 2020 - 11:05
Аз не видях от снимките къде точно е ръждата,но ако не е от външната страна на панелите,а отвътре боята три в едно ще свърши перфектна работа както е предложил Иво.
#7
Публикувано 01 април 2020 - 12:29
Значи ръждата , е съвсем малко и се намира точно между задната врата и гумата , при прага на автомобила , самия прах отдолу си е пластмаса , но калника който е нагоре е метал.
Прикачих сниките в приближен вариант и съм ги оградил.
П.С - никога не съм се занимавал с шкурене и нанасяне на ръждо - преобразуватели и прочие , и затова попитах за майстор , защото не знам дали ще се справя сам, макар и с тази малка задача.
Прикачени файлове
#8
Публикувано 01 април 2020 - 12:54
Ето сега е точното време да започнеш да се занимавашЗначи ръждата , е съвсем малко и се намира точно между задната врата и гумата , при прага на автомобила , самия прах отдолу си е пластмаса , но калника който е нагоре е метал.
Прикачих сниките в приближен вариант и съм ги оградил.
П.С - никога не съм се занимавал с шкурене и нанасяне на ръждо - преобразуватели и прочие , и затова попитах за майстор , защото не знам дали ще се справя сам, макар и с тази малка задача.
Боята три в едно съдържа в себе си всичко необходимо-ръждопреобразовател,грунд и боя.Така че е нужно само да зашкуриш всичко до метал,без да се вманиячаваш,просто да махнеш боята и част от повърхностната ръжда.Важно е като шкуриш наоколо да стигнеш до чист метал.После обезпрашаваш хубаво и нанасяш боята.Това е.Като си вземеш една кутийка или спрей(предпочитам кутията) ще имаш за дълги години напред.
Най-лесното е да дадеш на някой майстор някой лев да ти го направи лъскаво и догодина да съжалиш че не си го направил сам.
Започналата ръжда е нормално следствие от камъчетата които изстрелва гумата и луга примерно.
#9
Публикувано 01 април 2020 - 14:00
Ясно , значи първо едра , после дребна шкурка, след което с парцал с бензин или нещо такова избърсвам хубаво за да се почисти максимално шкуреното място и накрая намазвам леко от тази 3в1 компонентна боя (например с малка четка , защото мястото е много малко), ако ми препоръчате и хубав модел боя ще е супер (възможно по висок клас) цената не е проблем ! : )
#10
Публикувано 01 април 2020 - 14:41
Да,бензин е добре или друго което да няма мазно в него(като коресилин).
Като отидеш в Практикер примерно купуваш от скъпото.Сам ще се ориентираш.Не се сещам за име.
Сигурно ще се наложи да поразглобиш малко.На втората снимка сякаш ръждста отива зад ръба на калника.Свали кичето и огледай хубаво.Това е най-важното,да зачистиш до чист метал зоната.Имам предвид не там където е ръждясало,а около него.
Като отидеш в Практикер примерно купуваш от скъпото.Сам ще се ориентираш.Не се сещам за име.
Сигурно ще се наложи да поразглобиш малко.На втората снимка сякаш ръждста отива зад ръба на калника.Свали кичето и огледай хубаво.Това е най-важното,да зачистиш до чист метал зоната.Имам предвид не там където е ръждясало,а около него.
#11
Публикувано 01 април 2020 - 16:35
Като продукти бих препоръчал грунд за ръжда hammerite:
https://bauhaus.bg/g...earch_id=160947
и после боя:
https://bauhaus.bg/b...ebrista/p/35211
Нещо важно след боядисването е допълнителната защита от вода и сол, добър продукт е течният парафин на Novol (като това се отнася разбира се за места които не се виждат като подкалниците и шасито, за външни детайли варианта е редовно нанасяне на вакса):
https://avtomaterial...rafin&results=2
прозрачен е, може да се нанася и с пистолет и с четка, 3 слоя се нанася, като преди това е добре да нагрееш бутилката в топла вода за да стане по течен и да се нанесе по лесно.
Има и по-хубави продукти, но за съжаление в България нямаме достъп до тях, например POR-15. Можеш да погледнеш и офроуд форума, там темата за борба с ръждата се е обсъждала доста:
Този пост е редактиран от blaskowitz: 01 април 2020 - 16:42
#12
Публикувано 02 април 2020 - 13:46
Още се двоумя как точно да го направя , дали със боята , която е 3в1 , или първо грунд и после направо боя по цвят да ми направят и накрая лак ...
Кое ще е според вас най издръжливия и удачен вариант колеги ?
#13
Публикувано 02 април 2020 - 14:00
Шкурене докато ,не излезне здравия метал,ръждопреубразовател на вюрт,грунд,боя ,лакиране!
#14
Публикувано 02 април 2020 - 16:46
Още се двоумя как точно да го направя , дали със боята , която е 3в1 , или първо грунд и после направо боя по цвят да ми направят и накрая лак ...
Кое ще е според вас най издръжливия и удачен вариант колеги ?
post-52244-0-17962400-1585736832.png 1,11MB 7 Брой сваляния
това ще го поправиш лесно от страната която се вижда на снимката с малко шкурене,грунд,боя и лак или 3в1
та това е не повече от 5мм диаметър
post-52244-0-63771000-1585736814.png 1,08MB 7 Брой сваляния
на тази снимка се вижда, че вече е било работено по тази вежда. Има кривини,а и там където е ръждата вече е изядена ламарината.
тук може с малко шкурене и после 3в1 с четка ( може да използваш четка от лак за нокти )
или
закарай колата да ти я направят както каза daimler1
#15
Публикувано 02 април 2020 - 17:46
Ще попитам тези момчета от центъра за борба с ръждата , дали могат да я оправят и да се закрепи положението , за по дълго от 1 сезон дето се вика.
А не след другата зима или още на есен да избие пак там .
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни