Продажба на кола с Бг номера в Германия
Започната от Antonow55, 25 мар 2020 - 17:09:30
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 25 март 2020 - 17:09
Колеги здравейте! Имам казус, дойде време да се разделя с автомобила си. Проблема е следния: Аз се намирам в Германия, автомобила се намира в България. Въпросът е на ход ли да я докарам до тук както е с нормалните номера, с транзитни ли да я докарам, на платформа без номера ли да я докарам? Как ще стане после прехвърлянето на автомобила тук? Как ще я отпиша в България? Целта е ако има вариант да я продам и прехвърля без да се налага да минавам Тюф, а с това да се занимава новият собственик.
#2
Публикувано 26 март 2020 - 01:24
Колеги здравейте! Имам казус, дойде време да се разделя с автомобила си. Проблема е следния: Аз се намирам в Германия, автомобила се намира в България. Въпросът е на ход ли да я докарам до тук както е с нормалните номера, с транзитни ли да я докарам, на платформа без номера ли да я докарам? Как ще стане после прехвърлянето на автомобила тук? Как ще я отпиша в България? Целта е ако има вариант да я продам и прехвърля без да се налага да минавам Тюф, а с това да се занимава новият собственик.
Здрасти колега, разбирам, че в момента автомобилът е на твое име с български номера. Колата не се води товарна, нали?
Най-лесният начин за продажбата е да си изкараш технически преглед в България (немците би трябвало да го признаят), после да закараш колата до Германия (със стандартните номера) и да я регистрираш там на твое име.
За регистрацият на твое име в Германия ти трябват българските талони; сертификат за съответствие; документ за адесна регистрация в Германия; електронно потвърждение за валидна застраховка eVB-Nummer (1-2 дни преди регистрацията сключваш застраховка към немска компания и тя ти дава този номер за потвърждение, че вече имаш застраховка. По принцип го изпращат и директно към пункта за регистрация.)
Има два формуляра за попълване, но тях ти ги дават на място. Отнема около час и струва към 90 евро с номера по избор.
Немците автоматично ти дерегистрират колата в КАТ, но за всеки случай си вземи допълнително потвърждение от тях - струваше 10,50 евро. Българските номера си ги задръж, на немците не им трябват. Не знам длъжен ли си, и в какъв срок, да ги върнеш на КАТ.
Моите са си с мен, колата ми е дерегистрирана (проверих в общината), а за номерата не са ме търсили.
След като си регистрираш колата на твое име продажбата ще ти е доста по-лесна.
Успех!
Този пост е редактиран от Praetorian: 26 март 2020 - 01:25
#3
Публикувано 26 март 2020 - 03:42
Не виждам пречка да продаде колата в Германия без да я регистрира там.
Подписват договор, и дава на купувача големия талон.
Сваля си номерата и взима парите.
Какво му е сложното ?
Този пост е редактиран от Bogi: 26 март 2020 - 03:44
сесшисе ?
#4
Публикувано 26 март 2020 - 08:08
Не виждам пречка да продаде колата в Германия без да я регистрира там.
Подписват договор, и дава на купувача големия талон.
Сваля си номерата и взима парите.
Какво му е сложното ?
Да допълня :
оставяш си копие от голям талон
като продадеш колата в Германя си сваляш БГ номерата
С договора за продажба,бг номерата и копието на талона връщаш номерата в КАТ ( БГ )
Така направих аз в Италия и всичко мина гладко и бързо.
Сертификата за съответствие го изкараха Италианската автомобилна агенция за около 2 мин по интернет без пари. ( В БГ трябваше да чакам 2 седмици и да платя сто и нещо лв в Бъалкан Стар )
Колата беше Мицубиши.
Този пост е редактиран от IIVVOO: 26 март 2020 - 08:11
#5
Публикувано 26 март 2020 - 09:09
Не виждам пречка да продаде колата в Германия без да я регистрира там.
Подписват договор, и дава на купувача големия талон.
Сваля си номерата и взима парите.
Какво му е сложното ?
Сложното му е, че по закон, ако има адресна регистрация там е длъжен да си регистрира колата веднага. Иначе - глоба.
Сложно ще стане и ако в Германия се случи ПТП (независимо по негова вина или не) и трябва да си комуникира с български застрахователи.
И на последно, но не по сложност, място, ще има по-голям интерес към колата, ако тя е с местна регистрация. На някои кандидат-купувачи няма да им се занимава да пускат примерно теми във форум "Покупка на кола с Бг номера в Германия", а директно ще подминат офертата.
#6
Публикувано 27 март 2020 - 09:44
И да допълня, колата трябва да има валиден немски TÜV, без него няма как да стане регистрацията. За да го вземеш, колата трябва да е топ, понеже е с чужди номера, ще и бръкнат и в интимните части, освен ако колата е под 3 години. Трябва ти и COC сертификат.
Без немска регистрация да се продаде кола с български номера е мнооого трудно. Трябва да е някаква екзотика.
Без немска регистрация да се продаде кола с български номера е мнооого трудно. Трябва да е някаква екзотика.
#7
Публикувано 27 март 2020 - 10:49
И да допълня, колата трябва да има валиден немски TÜV, без него няма как да стане регистрацията. За да го вземеш, колата трябва да е топ, понеже е с чужди номера, ще и бръкнат и в интимните части, освен ако колата е под 3 години. Трябва ти и COC сертификат.
Без немска регистрация да се продаде кола с български номера е мнооого трудно. Трябва да е някаква екзотика.
За ТЮВ може и да мине метър с новия технически преглед от България. Но решението ще зависи от чиновниците. Скоро го играх и знам, че е субективно решение.
Ако ще трябва да се минава ТЮВ, то ще е след регистрацията.
СОС е точно сертификата за съответствие.
#8
Публикувано 27 март 2020 - 12:55
Няма как да мине метър, кола без валиден ТЮФ няма как да получи табели и марка. Изключение са само нови коли до 3 години.
#9
Публикувано 27 март 2020 - 14:21
Продажбата на колата включва подписване на договор и предаването на големия талон на купувача, и вземането на парите от продавача.
Всичко останало е свързано с регистрацията на колата което не е грижа на нашия колега.
ПП: имайте инсталиран на смартфона апп CamScan, с него снимате договора, вместо да се лутате да търсите копирна машина.
Този пост е редактиран от Bogi: 27 март 2020 - 14:25
сесшисе ?
#10
Публикувано 27 март 2020 - 19:17
Иди си вземи транзитни номера за износ от страната. След което я продваш и повече нямаш ангажимент. Успех
Този пост е редактиран от Кирил71: 27 март 2020 - 19:17
#11
Публикувано 12 април 2020 - 10:21
Без TÜV няма как да се регистрира, веднага ще те пратят на технически, ще я гледат на всякьде за кусури, понеже не е с немски номера. На това отгоре като пуснеш обява и почнат да ти звънят всякакви идиоти от хендлери до скучаешти хора и веднага те питат, дали колата е немска или е внос, и като кажеш българска и веднага те отсвирват.
Шансът да продадеш стара Жигула с български номера е по голям отколкото Мерцедес с БГ регистрация в Германия.
#12
Публикувано 13 април 2020 - 16:22
Без TÜV няма как да се регистрира, веднага ще те пратят на технически, ще я гледат на всякьде за кусури, понеже не е с немски номера.
Колега, за такива категорични изказвания имаш някакъв източник, от който черпиш информация или просто пишеш, това, което на теб ти се струва логично?
Ще ми е интересно да дадеш връзка, за това къде се иска да те прави ТЮВ преди регистрацият на автомобила.
За да не съм голословен - това са изискванията в моя окръг https://www.merzig-w...iche-Unterlagen
Пише си ясно, че ако автомобилът за внос си има валиден технически преглед от европейска държава, то той се признава.
За сведение през последните 4 месеца регистрирах така 2 автомобила, които бяха с чуждестранна регистрация там. А ти?
Моля, не забравяй да дадеш линк. Иначе само си чешем клавиатурите и говорим наизуст.
#13
Публикувано 14 април 2020 - 22:17
Иво, аз ти говоря също от опит. Ако си вкарвал люксембургска кола, там може да има някакво изключение, договореност или уеднаквяване на прегледите. В Цулансгщелето ходя (ходех, сега е затворено) покрай втората ми работа и искам не искам, научих повечето им закони и правила. Кола без TÜV няма как да се регистрира, камо ли с български преглед. Питал съм специално за клиент и като разбра през какво се минава, се отказа. По-евтино му беше да вземе друга кола. На мен ми издадоха червени номера за износ с 1000 зора, защото колата имаше само още една седмица валиден ТЮФ и трябваше да стигна до шефа на Цуласунгщелето за да се вземат тия табели.
Ето тука си пише https://service.berl...eistung/120884/
Nachweis einer gültigen Hauptuntersuchung nach § 29 StVZO. Hierauf kann verzichtet werden, wenn sie aufgrund des geringen Alters des Fahrzeugs ggf. eine Hauptuntersuchung vom Werk haben. Bei einem Pkw beispielsweise 3 Jahre ab dem Tag der Erstzulassung. Вярваш ли, че в България знаят какво е 29 StVZO и, че го пише изрично в документите от прегледа?
Ето тука си пише https://service.berl...eistung/120884/
Nachweis einer gültigen Hauptuntersuchung nach § 29 StVZO. Hierauf kann verzichtet werden, wenn sie aufgrund des geringen Alters des Fahrzeugs ggf. eine Hauptuntersuchung vom Werk haben. Bei einem Pkw beispielsweise 3 Jahre ab dem Tag der Erstzulassung. Вярваш ли, че в България знаят какво е 29 StVZO и, че го пише изрично в документите от прегледа?
#14
Публикувано 15 април 2020 - 00:08
Иво, аз ти говоря също от опит. Ако си вкарвал люксембургска кола, там може да има някакво изключение, договореност или уеднаквяване на прегледите. В Цулансгщелето ходя (ходех, сега е затворено) покрай втората ми работа и искам не искам, научих повечето им закони и правила. Кола без TÜV няма как да се регистрира, камо ли с български преглед. Питал съм специално за клиент и като разбра през какво се минава, се отказа. По-евтино му беше да вземе друга кола. На мен ми издадоха червени номера за износ с 1000 зора, защото колата имаше само още една седмица валиден ТЮФ и трябваше да стигна до шефа на Цуласунгщелето за да се вземат тия табели.
Ето тука си пише https://service.berl...eistung/120884/
Nachweis einer gültigen Hauptuntersuchung nach § 29 StVZO. Hierauf kann verzichtet werden, wenn sie aufgrund des geringen Alters des Fahrzeugs ggf. eine Hauptuntersuchung vom Werk haben. Bei einem Pkw beispielsweise 3 Jahre ab dem Tag der Erstzulassung. Вярваш ли, че в България знаят какво е 29 StVZO и, че го пише изрично в документите от прегледа?
Не. няма изключения. Има си написани правила, Цецо.
Българският ГТП се признава, просто защото е хармонизиран с европейските. Няма нужда в българския документ да пише специално съответния немски параграф от закона или френския или белгиския или който и да е.
Признаха ми българския ГТП в Люксембург. Така, както ми признаха люксембургския технически преглед в Германия (на два пъти). Така, както в КАТ признават чужди прегледи.
Цецо, покрай втората си работа познаваш ли някого, който е минал ТЮВ в Германия с чуждестранна регистрация на автомобила? Понеже първата им проверка по списък е за валидни документи (регистрация) на автомобила.
Със сигурност ще има момент на субективност в администрацията, обаче не подлъгвайте човека да си прави ТЮВ в Германия ПРЕДИ да си регистрира колата там. Ако се налага да минава немски преглед (по каквато и да е невероятна причина, след като им представи нов български ГТП) ще му дадат срок от един месец да го направи СЛЕД регистрацията.
#15
Публикувано 15 април 2020 - 14:07
Запъваш се като магаре на мост. Все едно не познаваш немската бюрокрация. За да не кажеш, че пак си чешем клавиатурите, ето четиво: https://www.lexicar....nd-gueltig.html
Fazit: Ausländische HU-Prüfungen sind in Deutschland in der Regel nicht gültig, auch wenn sie in EU-Staaten vollzogen wurden. Hier gibt es Ausnahmen, wenn nach einem Standart geprüft wurde, der in Deutschland anerkannt ist. Beim Kauf sind Autos mit gültiger ausländischer Prüfung ebenso kritisch und gründlich zu untersuchen, als wäre keine Plakette vorhanden.
Както написах в предният пост, при теб става въпрос за изключение, а не за правило. Ако беше толкова лесно, всеки щеше да ходи в Полша да си прави прегледа и да движи с него в немско.
Fazit: Ausländische HU-Prüfungen sind in Deutschland in der Regel nicht gültig, auch wenn sie in EU-Staaten vollzogen wurden. Hier gibt es Ausnahmen, wenn nach einem Standart geprüft wurde, der in Deutschland anerkannt ist. Beim Kauf sind Autos mit gültiger ausländischer Prüfung ebenso kritisch und gründlich zu untersuchen, als wäre keine Plakette vorhanden.
Както написах в предният пост, при теб става въпрос за изключение, а не за правило. Ако беше толкова лесно, всеки щеше да ходи в Полша да си прави прегледа и да движи с него в немско.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни