Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

w202 незацепващ компресор Eaton 62


  • Please log in to reply
5 мнения по тази тема

#1 funkera91

funkera91

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w202 kompressor

Публикувано 10 март 2020 - 23:29

Здравейте колеги и приятели.

От около 10 години съм собственик на въпросния мерцедес w202 192 коня комби

Колата е поддържана изклщчително много и не са пестени пари за нищо, купувани са и винаги качествени части и по нея е сменяно почи всичко за последните 5 години ( колата има сантиментална стойност за мен и затова не я продавам за нищо ) 

Отскоро ми възникна проблем с механичния компресор, а именно зацепва когато си иска, предимно при дъждовно врееме спираше да зацепва.

 

Последва сваляне и оглед на компресора, смених му маслото ( масло AC delco 10 – 4041 12345982 - 118 ml ), както и лагерите на ролката с нови( ако някой се интересува, лагерчето е размер 47/30/22 NACHI 30BG04S13DST2 - заместители се продават във фирма РУДИ 2010 в София на цена около 20 лв ) , също така смених и съединителчето ( UNIDAMP 5036964 ) , защото старото беше протъркано  накриво и изпилено до самата пластмаса почти ( съединителчето е с 5 шайбички ), заради луфт в компресорната ролка.

Монтирах всично наново, смених и свещите ( най - добре колата върви със свещи BOSCH FR6DC+ (повярвайте ми, у нас имам всички възможни свещи за този модел и само с тези, разликата във вървежа на колата е огромен) ) , прочистих дебитомера ( със спрей за деитомери на Liqui Molly ), прочистих дроселовата клапа и изпускателната клапа, всички маркучи и масления сепаратор, всички тръби и тръбопроводи, тройника под колектора, както и смених вакуумните протъркани маркучера, смених и въздушния филтър и воалааа..

Покарах я и буквално колата полетя, докато днес при дъжда отново повреме на ръчкане, магнитния компресор не зацепи и колата умря като кон.. Спрях на аварийки  отвотих капака на колата и с потенциометъра подадох газ на колата и шайбата зацепи и заработи нормално. Това наистина е странно..

 

 

2. Друго което ми прави впечатление е следното - при празни обороти, компресора включва на 2000, но когато е в движение  и подам газ на 1-2-3 предаавка и компресора се чува как работи и при обороти доста под 2000 ( да кажем 1000 - 1500 ) Пробвах изклщена от скорост по инерция и отново компресора е постоянно зацепен, до момента в който не е спряла на място колата, тогава си го включва на 2000 оборота..

Някой от вас да ми даде препоръка или мнение , как да отреагирам?

Мога да кача и снимки на ремонтите каквото съм снимал, ако някой проявява интерес


  • 0

#2 pavel1828

pavel1828

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 95 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Автомобил:
    Мерцедес w203 c200 kompressor,2001g.

Публикувано 11 март 2020 - 11:07

Така от написаното разбирам ,че си си със компютър БОШ.Не казвам че проблема при теб е в компа-изгорял транзистор,но не пречи да го проверите.Също и релето което отговаря за компресора страда от студена спойка.Потърси за тези неща в нета има доста информация.


  • 0

#3 pavel1828

pavel1828

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 95 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Автомобил:
    Мерцедес w203 c200 kompressor,2001g.

Публикувано 11 март 2020 - 11:26

Другото ,което ми идва наум е намотката на магнития  съединител. Потърси за тези неща в нета има доста информация.А диагностика правена ли е?С това се започва,другото е гадаене и наливане на пари на принципа проба-грешка.


  • 0

#4 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 11 март 2020 - 22:53

Мн неща могат да са, като колегата в предишните постове е изброил няколко но така по нета да хванеш проблем трудно.


Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#5 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 март 2020 - 08:38

Първо поздравления за ползотворно написаната тема. Провери на диагностика ,на живи данни какво показва дебитомера. Той е виновник за невключването на шайбата в повечето случаи и това ,че си го напръскал и е тръгнала ,а след известно време пак е спряла ме навежда точно на тази мисъл. Аз с една 210ка имах подобен проблем и след смяна на дебитомера заспа ,пиербург беше около 100лв.


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#6 funkera91

funkera91

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w202 kompressor

Публикувано 13 март 2020 - 00:00

Здравейте, ще се опитам тези дни да го пусна на диагностика, ако майстора е свободен , изпитвам съмнения да е от дебитомера, защото го бяхме пускали преди месец някъде на стар диагностика и всичко беше в абсолютни норми..

Днес ми го направи повреме на път  и затова веднаха спрях на място да видя дали ще се оправи - не се оправи и преминах към проба грешка - откачин на работеща кола  буксата за компресора и като я включих наново, колата се оправи( без да изключвам мотора) 

За жалост нямах мултицет в този един момент аз да проверя дали на буксата на компресора протича напрежение от 12 волта, така поне ще зная, че след като при незацепващ компресор  и подаване на газ, ако изписва от буксата 12 волта, значи проблема директно ще е в намотката на самия компресор , а ако няма 12 волта, вече да се бърника по въпросния компютър и тези транзистори , за които днес прочетох доста в американския форум, които с годините просто чупят спойки или горят.. Засега съм се запасил с мултицет и чакам да го направи проблема отново..

Трети вариант - може ли просто да е най - малкия дявол и просто да прави лоша връзка заради клеясала букса?... ( това също ми звучи доста логично ) 

Кофти в цялата тази работа е , че коства време и откриването на проблема е проба грешка и реално , като се сменя едно по едно , ще си проличи откъде е проблема и най вероятно ще е нещо малко , гадно и досадно за 10 лв.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни