дистанционна втулка за джанти…за или против?
Started by 15W40, 25 Apr 2007 - 10:29:51
13 replies to this topic
#1
Posted 25 April 2007 - 10:29
Здравейте!
По сервизите продават масово джанти, които за с диаметър на централните отвори по-големи (70.1 мм и др.) от тези на оригиналните на МБ 66.5 мм. Това го компенсират с разни дистанционни втулки. Та въпросите са ми е следните, към тези които карат с такива втулки:
1. Това пречи ли за експлоатацията на автомобила, при монтаж и демонтаж…?
2. Пластмасови или алуминиеви… какво предпочитате?
По сервизите продават масово джанти, които за с диаметър на централните отвори по-големи (70.1 мм и др.) от тези на оригиналните на МБ 66.5 мм. Това го компенсират с разни дистанционни втулки. Та въпросите са ми е следните, към тези които карат с такива втулки:
1. Това пречи ли за експлоатацията на автомобила, при монтаж и демонтаж…?
2. Пластмасови или алуминиеви… какво предпочитате?
#2
Posted 25 April 2007 - 14:39
10x
И аз си мисля, че не е много редно...
ще търся точните...
И аз си мисля, че не е много редно...
ще търся точните...
#3
Posted 26 April 2007 - 13:48
реално погледнато май няма значение - то джантата се фиксира с 5-те болта, според мен е важно отвора да не е по-малък щото нямат слагане такива джанти
но лично аз като Вени бих използвал оригинални (с точният размер)
но лично аз като Вени бих използвал оригинални (с точният размер)
#5
Posted 26 April 2007 - 17:37
Колегата е абсолютно прав,че централния отвор поема натоварването В противен случай тежеста се поема от болтовете/и ако не са оригинални/което води до проблеми! Мойто мнение е по добре с втулки или оригинални джантиЦентралния отвор на една джанта е много важен,защото при много силни удари той поема натоварването,затова е важно да е с точния размер!
В тази криза няма пари за ракия,а жената купила хляб!
#6
Posted 26 April 2007 - 22:52
Централния отвор служи предимно за закрепване на джантата,когато я даваш за баланс. Не е добра идея при по-малки отвори, да се стърже с пила и прочие. Никога няма да я балансираш тая джанта с гума. Ако се наложи разширяване - има други подгодящи методи за това. Вътрешно разстъргване на струг,може и на фрезова машина,чрез бор-щанга примерно.
Конкретно по темата.....до някъде съм съгласен.За монтаж - еми ще се наложи да се потрудиш,когато фиксираш спрямо главината.Не е трудно все пак,нито сложно. Обаче цялото натоварване от затягането,фиксирането на джантата,спрямо главината и тежестта на автомобила се поема от болтовете.Обикновено има известна хлабина в централния отвор на джантата спрямо главината.( в зависимост от главинана и модела наджантата бива от десети до милиметри)Не очаквайте той да носи целия товар при много силни удари. Няма болтове,които да допуснат такова изместване главина/джанта,че да опре отвора в главината чак. Виж....хлабави,изпокъсани болтове - тогава вече ще опира в главината.Следващата стъпка е гума с джанта,която те изпреварва.
Конкретно по темата.....до някъде съм съгласен.За монтаж - еми ще се наложи да се потрудиш,когато фиксираш спрямо главината.Не е трудно все пак,нито сложно. Обаче цялото натоварване от затягането,фиксирането на джантата,спрямо главината и тежестта на автомобила се поема от болтовете.Обикновено има известна хлабина в централния отвор на джантата спрямо главината.( в зависимост от главинана и модела наджантата бива от десети до милиметри)Не очаквайте той да носи целия товар при много силни удари. Няма болтове,които да допуснат такова изместване главина/джанта,че да опре отвора в главината чак. Виж....хлабави,изпокъсани болтове - тогава вече ще опира в главината.Следващата стъпка е гума с джанта,която те изпреварва.
#7
Posted 27 April 2007 - 07:44
Нека да оставим втулките на Голфаджиите. Скоро гледах как един колега от БМВ клуба се мъчи с Ц класа Lorinzer (на която от капитолия са и свили оригиналните джанти и са му обяснили че с втулки ставала по стабилна, смях в залата). Но пък си имаше телевизия на бордкомпа. И аз съм с Борбет 17" но по всички показатели са за колата.
#8
Posted 28 April 2007 - 00:52
Така,съгласен съм до някъде. За централния отвор ,че е база - база е. И точно тази повърхнина ,по която съм базирал първоначално - нея ще обработвам и тя пак ще си остане база.Разликата е в това,че вече ще е базирана,установена,закрепена и с променени размери. Конкретно по темата - на струг - базиране и закрепване в универсалния патронник. Универсала ,освен да затяга такива повърхнини от външна страна,може и да ги затяга от вътрешната им страна.Проблем няма,колега.Не един отвор на джанта съм разширил така.Общо-взето става точно.Не го отричай.
Друг вариант ,който споменах и пак излезе невъзможен.С бор-щанга. Тук вече базата по която ще се установи джантата на фрезата може и да не е централния отвор. Може да се вземе централната ос на симетрия на отворите за болтовете. Тя съвпада с центъра на отвора,но по нея ще се ориентира режещия инструмент в този случай.
Що се отнася до това,за какво е направен централни я отвор - отговора се крие в противоположното на това,което написах тук.С тази разлика,че тогава спрямо централния отвор се изработват симетрично другите (3,4,5...колкото ще да са) отвора. Но наистина, тоя отвор нищо не поема при много силни удари.Ако беше така - нямаше да има нужда от конусна повърхнина на самите болтове. А те имат такъв профил ,нали? Аз никъде не съм виждал ,такова съединение,без да има конус.Е ,щом го има,то за какво е този конус? Май не е само за затягане на джантата към главината? Сигурно играе роля и на фиксиращ елемент в цялата тая работа,м?
Искам да видя,как ще накараш централния отвор на джантата да опре в главината, ,,поемайки много силен удар" ,както се каза в предишните постове. Кой ще позволи на тая проклета джанта да се измести толкова? Здраво затегнати болтове с конусен профил (отворите на джанитте са също с такъв профил от гледна точка на оста си) няма да допуснат такова изместване. Но все пак е възможно де.Но тогава ще е просто опит, да се строшат,изкъртят елементи от окачването и деформиране на купето,ако разбирате,какво имам в предвид.
Друг вариант ,който споменах и пак излезе невъзможен.С бор-щанга. Тук вече базата по която ще се установи джантата на фрезата може и да не е централния отвор. Може да се вземе централната ос на симетрия на отворите за болтовете. Тя съвпада с центъра на отвора,но по нея ще се ориентира режещия инструмент в този случай.
Що се отнася до това,за какво е направен централни я отвор - отговора се крие в противоположното на това,което написах тук.С тази разлика,че тогава спрямо централния отвор се изработват симетрично другите (3,4,5...колкото ще да са) отвора. Но наистина, тоя отвор нищо не поема при много силни удари.Ако беше така - нямаше да има нужда от конусна повърхнина на самите болтове. А те имат такъв профил ,нали? Аз никъде не съм виждал ,такова съединение,без да има конус.Е ,щом го има,то за какво е този конус? Май не е само за затягане на джантата към главината? Сигурно играе роля и на фиксиращ елемент в цялата тая работа,м?
Искам да видя,как ще накараш централния отвор на джантата да опре в главината, ,,поемайки много силен удар" ,както се каза в предишните постове. Кой ще позволи на тая проклета джанта да се измести толкова? Здраво затегнати болтове с конусен профил (отворите на джанитте са също с такъв профил от гледна точка на оста си) няма да допуснат такова изместване. Но все пак е възможно де.Но тогава ще е просто опит, да се строшат,изкъртят елементи от окачването и деформиране на купето,ако разбирате,какво имам в предвид.
#9
Posted 03 May 2007 - 15:10
Вени не си прав! - може да се разшири отвора на коя да е джанта и тя да стане не просто някакси, а ПЕРФЕКТНО, но естествено закрепването не се прави на универсала на струга. Използва се ДОРНИК който се закрепва по конуса на вретеното. Така центроването става перфектно. Друг е въпроса че да изработваш дорник само за да разшириш 4 отвора на 4 джанти няма много смисъл - виж ако го правиш серийно тогава да
1991 190E SportLine turbo 0.6bar
#10
Posted 03 May 2007 - 15:34
Да центроването е по централния отвор - иначе няма как да стане точно. Номера е че при алуминиевите джанти този отвор е доста дълбок, а на практика се използва една малка част от него и именно тя трябва да се разшири. Ако все пак държиш да е разширен целия отвор можеш да направиш два дорника - и единият и другият ще захващат по 1/3 от отвора, единият ще е с размер преди разширяването, другият след. Но според мен няма смисъл - и един дорник е достатъчен
1991 190E SportLine turbo 0.6bar
#11
Posted 03 May 2007 - 15:35
Вени е много изчерпателен и точен,моето мнение е същото,като на човек който е минал по този път.Купи си джанти подходящи,а пък ако искаш да ги изхвърлиш на страни това може да ти помогне WWW.ETEBG.COM
#12
Posted 03 May 2007 - 15:45
Добре бе пич, а кажи като си минал по този път, как ти ги прави стругара - напрраво на универсала и давайййй - щото така правят 95% от стругарите, - на никой не му се занимава да прави дорници, морзови или метрични конуси и един куп сложнотии. Аз пак казвам - ако се прави както трябва - става! Друг е въпроса че на никой не му се занимава, или ако някой се навие да ти го прави така - по евтино ще ти излязат едни джанти
1991 190E SportLine turbo 0.6bar
#13
Posted 03 May 2007 - 16:00
един уточняващ въпрос към Veni® според теб как първоначално е изработен този базиращ отвор
не е ли спрямо външния борд на джантата на който ляга гумата
и щом един път е изработен по този начин не е ли възможно и втори път да се доразшири
накратко идеята и че джантата се захваща по външния диаметър на който ляга гумата
трябва голям универсал ,но който прави такива работи има
и да ти кажа че така ги правят в заводите
освен това за този централен отвор 0.1 -0.5 мм не са чак такъв проблем то само ръждата по главината е по дълбока
а такава точност със струг е елементарно да я постигнеш
не е ли спрямо външния борд на джантата на който ляга гумата
и щом един път е изработен по този начин не е ли възможно и втори път да се доразшири
накратко идеята и че джантата се захваща по външния диаметър на който ляга гумата
трябва голям универсал ,но който прави такива работи има
и да ти кажа че така ги правят в заводите
освен това за този централен отвор 0.1 -0.5 мм не са чак такъв проблем то само ръждата по главината е по дълбока
а такава точност със струг е елементарно да я постигнеш
#14
Posted 10 August 2007 - 09:20
Централния отвор на джантата е много важен. Там се центрова джантата към главината и там се поемат всички удари от пътя към окачването.Ако джантата не влиза нула в нула в фрезенка на главината то болтовете независимо от конусната си форма е невъзможно да я центроват и започват различни видове вибраций и усещане за резонанс при по-висока скорост. Ако джантата не е оригинална за модела то и размера на централния отвор едва ли би отговарял и тогава втулката е абсолютно задължителна. Друг е въпроса със видовете втулки. Може да е фабрична за модела но няма гаранция че освен на главината ще пасне и на джантата и тогава се налага работа на струга и то задължително с дорник. Ако стругаря е мераклия може да изработи и метална втулка но по удобно е да се ползва фабрична от pvc. Въобще тая работа с видовете джанти, размери, ЕТ, както и размера на гумите си е цяла наука и не трябва да се подхожда аматьорски за да се избегнат един куп ядове. Едно отлично място за съвет и добър стругар, както и за всички размери втулки е сервиза АВТОГРУП на ул."Сребърна" на Хладилника. Джантата е най - голямата екстра по екстериора на колата и затова трябва да се прави с много мерак и търпение. И да не забравяме че трудно можем да направим един Мерцедес по - красив с произволно изпаднали ни джанти от колкото са го измислили в дизайнерския отдел на завода където са привлечени едни от най-добрите дизайнери в света.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users